طراحی دکوراسیون داخلی منزل را از کجا باید شروع کرد؟

طراحی دکوراسیون داخلی منزل را از کجا باید شروع کرد؟

طراحی دکوراسیون داخلی منزل را از کجا باید شروع کرد؟

طراحی دکوراسیون داخلی منزل  و پاسخ دادن به این سوال که باید این کار را از کجا آغاز کرد، موضوعی است که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد. در این مطلب، پویانو به بررسی طراحی اولیه دکوراسیون در سه قدم خواهد پرداخت. اگر شما هم مایل هستید با این روند آشنایی پیدا کنید و با دیدی حرفه ای تر وارد کار طراحی داخلی شوید، همراه ما باشید.

دکوراسیون داخلی منزل

مقدمه

این روزها در سرتاسر دنیا شرکت های معماری زیادی وجود دارند که در حیطه طراحی داخلی به ارائه خدمات می پردازند. برخی از افراد با در نظر گرفتن مقداری بودجه و سپردن کار طراحی داخلی به متخصصین این حرفه، خودشان کنار رفته و به اصطلاح، کار را به کاردان می سپارند. با این حال، افرادی نیز هستند که کار طراحی داخلی را خودشان بر عهده می گیرند. این افراد به خاطر هزینه های سنگین یا دلایلی دیگر، ترجیح می دهند کار طراحی را به جای سپردن به آتلیه های معماری، خودشان انجام دهند. از این رو خودشان وارد عمل می شوند.

مشکلی که معمولا دیده می شود، این است که در بسیاری از موارد، این افراد نمی دانند که باید کار طراحی داخلی را از کجا و چگونه آغاز کنند که در پایان، نتیجه کار بر وفق مرادشان باشد. این مشکل، مشکل کمی نیست و باعث می شود افراد در رابطه با طراحی داخلی منزل خود سردرگم شوند. همین امر به ایجاد اختلال در روند کارها منجر می شود. به همین خاطر، ما در این مطب، سه قدم اصلی برای طراحی اولیه دکوراسیون داخلی منزل را برای شما شرح خواهیم داد تا اگر شما هم از افرادی هستید که می خواهند طراحی داخلی را به دست خودشان انجام دهند، با مشکل رو به رو نشوید.

مراحل و نکاتی که در این مطلب ذکر خواهیم کرد را به خاطر بسپارید و سعی کنید به نحو احسن از آن ها بهره ببرید، زیرا این موارد می توانند چراغ راه شما در رابطه با طراحی داخلی باشند. اگر به اطلاع پیدا کردن از جزئیات چیزی که گفتیم، علاقه مند هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سه قدم اصلی برای طراحی اولیه دکوراسیون منزل

اولین قدم: برای هر قسمت از دکوراسیون، سهمی مجزا در نظر بگیرید

نخستین قدم در رابطه با طراحی داخلی منزل شما، ایجاد شخصیتی مجزا برای هر یک از قسمت های خانه است. یکی از رایج ترین مشکلاتی که اکثر افراد در این زمینه با آن رو به رو می شوند، این است که برای همه بخش های خانه خود یک نسخه می پیچند. مفهوم این جمله، این است که مردم فکر می کنند باید برای طراحی داخلی همه قسمت های خانه از یک ایده استفاده کنند.

آن ها به شرایط و کاربردهای هر بخش از خانه دقت نمی کنند و طراحی همه جا را مانند هم پیش می برند. این کار، اشتباه است. هر قسمت خانه شما هویتی مخصوص به خود دارد. اگر بخواهیم طراحی داخلی را به شکل خلاصه برای شما تعریف کنیم، می توانیم این طور عنوان کنیم که طراحی داخلی، مجموعه ای از امور می باشد که در راستای هماهنگ کردن و چیدمان محیط صورت می گیرد. این کار به هر چه بهتر و زیباتر دیده شدن رنگ های مورد استفاده در محیط مورد نظر کمک می کند. برای نیل به این هدف، شما باید در مرحله اول، هر بخش از خانه خود را به صورت مجزا ببینید و بعد تصمیم گیری کنید.

به عنوان مثال، ایده هایی که ما برای طراحی داخلی آشپزخانه به کار می بریم را نمی شود در طراحی داخلی اتاق خواب به کار برد. البته در رابطه با مواردی مثل رنگبندی و سبک طراحی داخلی، همه بخش های منزل باید یکدست و یکپارچه باشند و این گونه نباشد که هر قیمت خانه برای خودش سازی بزند. اگر هر یک از بخش ها ساز خودشان را بزنند، هارمونی بین کل فضاها از بین می برد، اما چیزی که اهمیت دارد، توجه کردن به هر قسمت و وقت گذاشتن برای طراحی آن می باشد.

یکی دیگر از کارهایی که باید در زمان طراحی اولیه دکوراسیون منزل انجام داد، صرف نظر کردن از ملزوماتی است که شما واقعا نیازی به آن ها ندارید. به عنوان نمونه، اگر مبلمان یا مجسمه های قدیمی، خراب شده، بیش از اندازه بزرگ یا بیش از اندازه کوچک دارید و دیگر مایل نیستید آن ها را در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار ببرید، بهترین کار، این است که از شرشان راحت شوید.

آن ها را به فروش بگذارید و گزینه های جدید و مطلوب را امتحان کنید. هر زمان که ملزومات مورد نظر را برای دکوراسیون داخلی منزل خود آماده کردید، می توانید به سراغ قدم بعدی بروید. مزیت کنار گذاشتن وسایل قدیمی، این است که می توانید آن ها را بفروشید و از پولی که به دست می آورید برای خریدن ملزومات جدید و متناسب تر با دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

اولین قدم: برای هر قسمت از دکوراسیون، سهمی مجزا در نظر بگیرید

دومین قدم: انتخاب یک پالت رنگی جالب و متناسب با فضا

دومین قدم برای طراحی داخلی دکوراسیون، انتخاب رنگ هاست. انتخاب صحیح و اصولی رنگ های مورد استفاده در طراحی داخلی می تواند باعث زیبایی و جذابیت بیش تر خانه شما شود و هارمونی میان اجزا را نیز بیش تر کند. به جرئت می توان گفت که انتخاب پالت رنگی دکوراسیون داخلی از جمله مهم ترین کارهایی است که باید در این زمینه انجام دهید. صد البته که این کار، بسیار چالش برانگیز نیز هست و شاید برای شما سخت باشد. رنگ محیط اطراف شما تاثیرات روانی قابل توجهی روی شما می گذارد و می تواند به تغییراتی در رفتارها و خلق و خوی شما منجر شود. به همین خاطر است که می گوییم باید در انتخاب رنگ دقت کرد. به طور کلی، رنگ ها می توانند حس و حال ما را عوض کنند و این نکته ای است که نباید نادیده گرفته شود.

رنگ ها بسیار متنوع هستند. برخی رنگ ها شاد هستند و جنب و جوش زیادی دارند. برخی دیگر، رسمی هستند و یک سری از رنگ ها نیز خنثی نامیده می بشود. از میان رنگ های پر جنب و جوش و فانتزی می توان به رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و قرمز اشاره کرد. رنگ هایی که حالت رسمی دارند، رنگ هایی مانند کرم، مغز پسته ای و گلبهی می باشند. از میان رنگ های خنثی نیز می توان به سفید، مشکی و خاکستری اشاره کرد.

وقتی می خواهید ترکیب رنگ منزل خود را انتخاب کنید، رنگی که مایل هستید هر روز با آن مواجه شوید را انتخاب کنید. فراموش نکنید که رنگ دیوارها تنها عامل موثر در رنگبندی منزل شما نیست. رنگ ملزومات و اکسسوری هایی که شما در دکوراسیون داخلی منزل به کار می برید، مثل تابلوها، مجسمه ها و مبلمان هم می تواند در حس و حال شما تاثیر عمیقی بگذارد. بنابراین، باید آن ها را هم در نظر بگیرید.

جالب است بدانید که رنگ ها در کنار تاثیری که بر احساسات و حالات ما اعمال می کنند، می توانند فضاها را بسیار زیباتر و شیک تر جلوه دهند و در زندگی امروزی ما یک تاثیر مثبت و سازنده داشته باشند. شما با دقت کردن به این موارد می توانید بهترین رنگ ها را برای طراحی داخلی منزل خود انتخاب کنید. حواستان باشد که رنگ های مورد نظرتان با یکدیگر هماهنگی داشته باشند، زیرا در غیر این صورت، فضایتان آن طور که باید زیبا نخواهد شد و دکوراسیون داخلی آن ناشیانه به نظر خواهد رسید. رنگ هایی را انتخاب کنید که از همه لحاظ قادر باشند رضایت شما را جلب کرده و دکوراسیون منزلتان را دوست داشتنی و زیبا جلوه دهند.

دکوراسیون داخلی پویانو

سومین قدم: پیاده سازی سبک در دکوراسیون داخلی

چیز دیگری که در امر طراحی داخلی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، سبک می باشد. سبک دکوراسیون داخلی را می توان مهم ترین و اساسی تریم موردی دانست که باید در زمان پرداختن به طراحی داخلی، مد نظر قرار داد. سبک های دکوراسیون داخلی ، بیشمار هستند. هر یک از سبک ها خصوصیاتی دارد که منحصر به فرد است. از این رو نمی توان گفت که این سبک از از آن سبک بهتر است یا برعکس.

بعضی از سبک ها تجملاتی هستند و به منزل شما شکوه زیادی می دهند. برخی دیگر حداقل گرا هستند و با استفاده از آن ها شما مقید می شوید که اکسسوری های خود را محدود کرده و فضایی ساده ایجاد کنید. برخی از طراحی ها طبق خصوصیات معماری سنتی پیش می روند و برخی دیگر، تابع قوانین سبک مدرن هستند. در این میان، سبک هایی نیز هستند که قاعده خاصی ندارند و دست شما را بازتر می گذارند. سبکی مثل سبک تلفیقی نیز به شما کمک می کند خصوصیات دو یا حتی چند سبک را با هم ترکیب کنید و به شکل دلخواه خود در آورید. البته باید در این رابطه محتاط باشید. طبیعی است که هر یک از سبک ها زیبایی خاص خودشان را دارند و هر کسی می تواند با توجه به سلیقه خود، سبک مورد نظرش را انتخاب کند.

به هر حال، سبک های گوناگون طراحی داخلی، اصول و استانداردهایی دارند که می توانند روی انتخاب ملزومات و رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون منزل شما تاثیر بگذارند و برای شما چارچوب مشخص کنند.

وقتی می خواهید یک سبک را در دکوراسیون داخلی منزل خود پیاده سازی کنید، باید به ملزومات نیز توجه کنید. ملزومات، شامل مبلمان، میز و صندلی ها، اکسسوری ها، فرش، پرده، تابلوها، لوازم دکوری و این گونه موارد می شوند. هیچ خوب نیست که دیوارها، کفپوش و المان های معماری منزل شما یک ساز بزنند و ملزومات، سازی دیگر. شما باید هارمونی در طراحی داخلی را در همه مراحل کار خود جزو اصول قرار دهید و هرگز آن را به فراموشی نسپارید. خرید ملزومات، اگر به نحو صحیح و مناسب صورت گیرد، می تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را تکمیل کند و از طرفی قادر است فضای منزلتان را دگرگون کرده و محیطی جدید ایجاد کند. بله، حتی ملزومات کوچک هم نقش بزرگی در طراحی داخلی منزل ما دارند.

بنابراین، آن ها را دست کم نگیرید و برای انتخابشان وقت کافی اختصاص دهید. اگر ملزومات قدیمی منزل شما با سبکی که انتخاب کرده اید، هماهنگی ندارند، وقت آن است که مدل های جدیدی را خریداری کنید. در رابطه با خرید ملزومات باید توجه زیادی داشته باشید. هر وسیله ای را نخرید. برای مثال، اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است و رنگ هایش بیش تر خنثی می باشند، خوب نیست ملزومات خود را از میان رنگ های شاد بخرید. اگر سبک مینیمال را انتخاب کرده اید، دور تزیینات و نقش های شلوغ را خط بکشید. اگر خانه تان تمی سنتی دارد، نباید مبلمان مدرن بخرید. اگر ملزوماتی که تهیه می کنید با سبک دکوراسیون داخلی منزلتان در تناقض باشند، همه زحمات شما به هدر می رود و هارمونی که پیش تر به اهمیت زیاد آن در طراحی داخلی اشاره کردیم، ایجاد نمی شود.

سومین قدم: پیاده سازی سبک در دکوراسیون داخلی

نتیجه گیری

در این مطلب، پویانو به بررسی هر یک از سه گام مهم در طراحی داخلی منزل پرداخت تا شما بتوانید با کمک گرفتن از آن ها خانه ای خوب و زیبا طراحی کنید. حال که این مطلب را خوانده اید، یک پیش زمینه ذهنی درباره چگونگی آغاز کردن پروژه طراحی داخلی دارید و این خیلی به شما کمک خواهد کرد. از آن جا که امر طراحی داخلی، تخصصی می باشد و انجام آن به بهترین شکل، نیاز به تجربه و دانش زیاد دارد، بهتر است در صورتی که امکانش برایتان فراهم می باشد، برای طراحی داخلی منزلتان با یک طراح مشورت کنید. یک مشاوره کوچک هم می تواند شما را در این رابطه یاری دهد و گزینه هایی که شاید نمی بینید را پیش رویتان قرار دهد. شما با مشورت کردن می توانید اطلاعات بیش تری درباره طراحی داخلی پیدا کنید که طبیعتا در این مطلب نمی گنجد. در ادامه برای ایده گرفتن از سایر تصاویر نیز دیدن کنید. موفق باشید.

نکات طراحی داخلی منزل

نشیمن به سبک پست مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

جزئیات طراحی داخلی

طراحی داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی نشیمن

المان های پست مدرن در دکوراسیون داخلی

ترفند های طراحی داخلی

طراحی داخلی به سبک بوهمین

طراحی داخلی با توجه به سبک

دکوراسیون داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی مدرن

اکسسوار در طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی نشیمن مدرن

طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی ویانو

مراحل طراحی داخلی

متریال متالیک در طراحی داخلی

متریال متالیک در طراحی داخلی

طراحی داخلی پویانو

دکوراسیون داخلی آرت دکو

دکوراسیون داخلی آرت دکو

موتیف های دیواری

دکوراسیون داخلی مدرن

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری