طراحی دکوراسیون خانه های قدیمی با 13 راهنمایی برای اجرا

طراحی دکوراسیون خانه های قدیمی با 13 راهنمایی برای اجرا

طراحی دکوراسیون خانه های قدیمی : با ترفندهای زیر در مورد انتخاب رنگ، فرش‌ها و پرده‌ها و غیره می‌توانید در حین این که برای زمان حال طراحی می‌کنید ظاهر و ماهیت قدیمی منزل تان را نیز حفظ کنید. طراحی داخلی صرفا به ایجاد خانه‌ای که جدید و معاصر است محدود نمی‌شود و به حفظ ظاهر و ارج نهادن به ماهیت خانه های قدیمی نیز مرتبط است. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید و خانه‌ای با ویژگی‌های متاثر از دوره های گذشته دارید یا در آپارتمانی با تزئینات خاص زندگی می‌کنید از روش‌های زیر استفاده کنید تا بتوانید اصلاحات را در دکوراسیون خود انجام دهید در حالی که همچنان ظاهر و ماهیت قدیمی منزل خود را حفظ کرده‌اید.

1- رنگ کردن دیوارها، سقف و تزئینات گچی برای پنهان کردن نواقص روی دیوارها. اغلب اوقات یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود مجذوب خانه های قدیمی ساخت شویم گچ کاری و تزئینات زیبایی است که در طول یک دوره متفاوت ساخته شده اند و حسی از کاراکتر و خاص بودن را با خود حمل می‌کنند.

یک لایه رنگ، اولین قدم شما برای حفظ ظاهر و برجسته سازی این تزئینات است. من معمولا دیوارها، سقف و تزئینات گچی را با یک رنگ نقاشی می‌کنم اما روی تزئینات گچی را براق تر رنگ می‌زنم تا به طور ظریفی نگاه ها را به خود معطوف کنند. با وجود این پالت در یک فضا، رنگ‌های تیره نظیر خاکستری تیره روی درب‌ها آن ها را به ویژگی‌های برجسته معماری اتاق تبدیل می‌کند.

پوشاندن دیوارها و سقف با رنگ یکسان یک ترمیم کننده عالی و بدون اشتباه ساختمانی است که باعث می‌شود نقایص دیوار نظیر شیب دار بودن، تورفتگی‌ها و برآمدگی ها و طاق‌های نامناسب پوشیده شود و در عین حال نگاه ها به سمت کفپوش، پله های کلاسیک و پنجره‌های سنتی زیبا و دیگر تزئینات خاص معطوف شود.

2-اگر تزئینات گچی دیوار شما ظاهر مناسبی دارد آن‌ها را با رنگ خنثی متمایز رنگ آمیزی کنید. اگر گچ کاری و تزئینات گچی اطراف پنجره و حاشیه دیوارهای شما وضعیت مناسبی دارد و واقعا می‌خواهید آن ها را به نمایش بگذارید، یک رنگ خنثی یا نزدیک به خنثی متمایز با رنگ اصلی دیوار(نظیر خاکستری با ته رنگ سبز آبی) باعث می‌شود که تزئینات گچی شما بیشتر از قبل به چشم بیایند. برای داشتن حس یکپارچگی این کار را در تمامی اتاق های منزل تان تکرار کنید.

همرنگ کردن تزئینات گچی و سقف‌ها نیز باعث پیوستگی بیشتر این طرح شده و جلوه معماری شیک و مجللی را پدید می‌آورد.

سورمه ای گزینه مناسب دیگر برای برجسته نشان دادن تزئینات به شیوه ای پیچیده تر است. این رنگ همانند مشکی دراماتیک است اما با مقدار متعادلی از صاف و بی‌پیرایه بودن مدرن و ظرافت سنتی لطیف تر است.

3-استفاده از شیشه های ویترای یا رنگ آمیزی شده

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید و پنجره‌هایی با شیشه‌های زیبای رنگ آمیزی شده داشته باشید، دیوارهای سفید باعث می‌شود که آن ها همچون یک اثر هنری بدرخشند. این بدان معنا نیست که دیوارهای سفید تنها انتخاب موجود هستند. جفت کردن پنجره‌های تزئین کاری شده با نقش و نگارهای مدرن منجر به ایجاد جلوه‌ای خیره کننده و لوکس می‌گردد.

به دنبال نقش و نگارهایی باشید که یک جنبه از پنجره یا تزئینات گچی حاشیه‌های دیوار را دربر بگیرد، برای مثال در این تصویر ببینید که چطور کاغذ دیواری با نقش و نگارهای حلقه ای دایره‌ها و خطوط هندسی پنجره( و همچنین تن های آبی آن) را انعکاس می‌دهد.

4-استفاده از شیدها و پرده های درون قاب پنجره برای در معرض دید قرار دادن حاشیه‌های زیبای طاق پنجره

پرده‌های درون قاب پنجره را در مقابل پرده‌هایی به کار می‌بریم که از اطراف حاشیه پنجره نصب می‌شوند. پرده هایی که درون قاب پنجره نصب می‌شوند برای در معرض نمایش قرار دادن تزئینات اطراف پنجره روشی عالی است. آن ها اندکی جلوه‌ای مدرن به فضا می‌دهند که باعث می‌شود ظاهر اتاق بدون حذف یکپارچگی اصلی فضا، امروزی به نظر برسد.

در این خانه که در تورنتو واقع است، طراحان نه تنها تزئینات پنجره را با استفاده از پرده‌های براق و ساده بیشتر در معرض نمایش قرار داده اند بلکه تزئینات خاص دیگری نظیر راه عبور غیر معمول بین اتاق جلویی و ورودی را به اتاق اضافه کرده‌اند. به جای پر کردن یا باز گذاشتن این پنجره بزرگ، طراحان آن را با فرفوژه‌های آهنی دکوری آراسته اند تا هم کارکرد آن به عنوان تقسیم کننده فضا را حفظ کنند و هم به محیط زیبایی بصری اضافه کنند.

5-پوشاندن پنجره های نامتناسب با پرده ها در طراحی دکوراسیون خانه های قدیمی

خانه های قدیمی تر گاهی اوقات پنجره‌های نامتناسب و در مکان‌های غیرمعمول دارد و نصب پرده های از سقف تا کف روشی عالی برای ماهرانه تمیز و مرتب نشان دادن اتاق است بدون این که بخواهید پنجره ها را کاملا حذف کنید و عبور نور را به کلی مسدود کنید.

توجه کنید که در این جا چطور با وجود این که پنجره‌ها اندکی باریک و بالا هستند لبه‌های اتاق ملایم و صیقلی به نظر می‌رسند.

6-استفاده از شلف ها و قفسه‌های باز

قفسه‌های باز روش شیکی برای اضافه کردن فضای ذخیره سازی اضافی و به نمایش گذاشتن دکوری‌ها و کلکسیون‌هایی نظیر کتاب ها، سبدهای لوازم و … است بدون این که معماری اصلی اتاق را پنهان یا منحرف کند. علاوه بر این، آن‌ها زیبایی گالری مانند خاصی دارند که به رغم ظاهر مدرن شان به زیبایی با خانه‌های قدیمی هماهنگ می‌شوند.

7-استفاده از مبلمان و اثاثیه ساده و امروزی

به طور کلی، مبلمان ساده و بی پیرایه امروزی و مدرن روش خوبی برای آوردن حس زندگی مدرن به یک خانه سنتی است بدون این که دو سبک طوری به نظر برسند که انگار در تقابل هستند.

به دنبال پارچه‌هایی با بافت های فاخر، کتان‌های ساده و رنگ های لطیف باشید بدون این که زیادی به سمت مدرن بودن پیش بروید یا این که با مضامین سنتی فضای خود را گره بزنید.

8-ترکیب کردن دوره‌های سنتی و مدرن

اضافه کردن چند وسیله که هماهنگ با دوره ساخت خانه شماست(برای مثال پارچه‌های بته جغه) و نیز چند وسیله مدرن باعث می‌شود حس و حال سنتی فضای شما به زندگی مدرن امروزی گره بخورد.

به علاوه لوازم مدرنی چون تلویزیون، کامپیوتر و مبل راحتی بهتر به چشم می‌آیند اگر چند لوازم دکوری مدرن دیگر نیز در فضا باشد.

9-اضافه کردن وسایل زنگار گرفته و پوسیده که انگار متعلق به فضای بیرون خانه بوده اند

رویکرد دیگر استفاده از وسایل و دکوری‌هایی است که انگار متعلق به باغ و باغچه حیات مان هستند. برای مثال چوب های زنگار گرفته و پوسیده، سبدهای حصیری و حتی شماره پلاک مدل قدیمی و پوسیده. این جلوه‌های لطیف و روستیک طبیعتا با خانه‌های قدیمی ساخت هماهنگ می‌شوند.

10-تفکیک اتاق‌های غیرعادی به چند بخش

طراحی دکوراسیون خانه های قدیمی ساخته شده در محوطه های غیرمعمول، اغلب دارای اتاق هایی با طرح معماری غیرمتعارف هستند و در آن‌ها فضاهای باریک یا طویل پیدا می‌شود که کار کردن با آن‌ها سخت به نظر می‌رسد.

برای عملکرد بهتر یک فضای مربعی را با استفاده از فرش‌ها به چندین بخش مربع شکل تفکیک کنید تا به طور بصری اتاق را به چندین زون تقسیم بندی کنید و از مبلمان‌های از هر دو طرف باز نظیر نیمکت استفاده کنید تا چندین مکان نشستن را به هم متصل کنید.

11-استفاده از فرش‌های نامتقارن در اتاق‌های نامتقارن

هنگامی که در شک و تردید هستید، یک فرش پوست گاو مصنوعی یا دیگر فرش‌های نامتقارن به خوبی با اتاق هایی با اشکال نامتقارن و غیرمعمول هماهنگ می‌شود زیرا به خاطر شکل ذاتی این فرش‌ها به خوبی می‌توان آن ها را در گوشه های غیرمعمول پهن کرد یا در مرکز یک فضای بزرگتر حتی روی یک فرش بزرگتر پهن کرد.

12-از فرش‌ها به جای دیوارهای شاخص استفاده کنید

علاوه بر تعریف یک فضا، فرش‌ها روش خوبی برای آوردن رنگ به یک بخش از خانه است مخصوصا زمانی که از نظر منطقی هیچ دیوار مناسبی برای انتخاب به عنوان دیوار شاخص نداشته باشید.

این رویکرد خوبی برای طراحی دکوراسیون خانه های قدیمی پلن باز یا طرح غیرمعمول است که در آن ها اتاق‌ها نقطه های شروع و پایان مشخصی ندارند. فرش‌ها را در هر جایی که خواستید پهن کنید تا بدون دستکاری دیوارها جلوه ساختاری به محیط اضافه کنید.

13-فراموش نکنید شخصیت و ویژگی های خود را به طراحی دکوراسیون خانه های قدیمی تان بیاورید

مهم نیست که چه سبک دکوراسیونی را انتخاب می‌کنید، مهم این است که خانه قدیمی تان مبلمان و دکور عالی و هماهنگ داشته باشد بنابراین مطمئن شوید که چند عکس خانوادگی قدیمی روی دیوارهای تان دارید و به دنبال روش‌هایی برای در معرض نمایش قرار دادن عکس ها و خاطرات مربوط به زندگی شخصی خود باشید.

 جاهای غیر معمول منزل تان برای تبدیل کردن آن ها به گالری عکس عالی هستند بنابراین خانه شما نه تنها اکسیری از دوران گذشته می شود بلکه انعکاسی از شخصیت و خصوصیات امروز شما خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

طراحی دکوراسیون خانه های قدیمی

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz