6 نکته کلیدی طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای !

طراحی دکوراسیون داخلی خانه های اجاره ای

6 نکته کلیدی طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای !

بدون شک داشتن یک خانه شخصی آرزوی تمام ما انسان ها است. اما رسیدن به پس اندازی که بتوان با آن یک خانه خریداری کرد سال ها طول می کشد. به همین دلیل تا تحقق بخشیدن به آروزی خود مجبور هستیم تا در خانه های اجاره ای زندگی کنیم. همان طور که متوجه شدید موضوع این مطلب طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای است. با پویانو همراه باشید:

زمانی که در خانه اجاره ای زندگی می کنید نمی توانید تغییرات ماندگار در آن ایجاد کنید. حتی برخی از صاحب خانه ها نصبت به نصب تابلو بر روی دیوار نیز حساس بوده و مانع این کار می شوند. اما در هر صورت این خانه اکنون متعلق به شما است و می توانید به هر شکلی که دوست دارید آن را چیدمان کنید. ولی در نظر گرفتن برخی موارد هم برای شما و هم برای صاحب خانه مفید خواهد بود، زیرا این گونه برای هر دو طرف در طولانی مدت فوایدی به همراه خواهد داشت.

اولین موردی که باید به آن توجه کنید تاسسیات خانه است. کنترل کردن سیستم گرمایشی و لوله کشی ساختمان قبل از سکونت در خانه باعث می شود تا مشکلات موجود را مشخص کرده و قبل از نقل مکان مشکلات را رفع کرده و بر سر پرداخت هزینه ها نیز دچار مشکل نشوید.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه های اجاره ای

بسیاری از افراد نمی دانند که خانه های اجاره ای را چگونه می توان دکوراسیون کرد. گاهی تنها تمیز کاری کافی به نظر می رسد. البته گاهی صاحب خانه های سخت گیر نیز باعث چنین اتفاقی می شوند. دلیل دیگر نیز این است که تصور می شود در خانه ای که فقط مدتی در آن سکونت دارند نیازی به صرف هزینه نیست. البته اگر فردی هستید که زود به زود خانه خود را عوض می کنید، هزینه کردن برای این خانه ها کار عاقلانه ای نخواهد بود. اما در خانه ای که تصمیم دارید حداقل 2 تا 3 سال در آن زندگی کنید می توانید در آن کمی هزینه کنید.

به طور خلاصه هر چه قدر هم که مستاجر ها دلایل قانع کننده ای برای هزینه نکردن در خانه های اجاره ای خود داشته باشند، اما فکر نکنید که این موارد می توانند مانعی برای داشتن خانه ای زیبا باشند. قطعا صاحب خانه نیز از توجه شما به خانه خوشحال شده و خود شما نیز از زندگی در مکانی که به زیبایی طراحی شده است لذت خواهید برد.

اگر نمی خواهید با صاحب خانه دچار مشکل شوید قبل از انجام هرگونه تغییری حتما با او صحبت کنید. از او بپرسید که چه نظری در مورد بازسازی برخی از عناصر طراحی خانه دارد. اگر کفپوش زمین قدیمی شده است از او بپرسید که قصد تعویض آن را دارد یا خیر. این را به صاحب خانه بگویید که هر بازسازی که او در خانه انجام دهد تنها به نفع شما نخواهد بود، بلکه ارزش خانه را نیز افزایش خواهد داد. با برقراری ارتباط مناسب میان شما و صاحب خانه بسیاری از مشکلاتی که در طولانی مدت بروز خواهند کرد به راحتی رفع خواهند شد. اگر می خواهید در خانه اجاره ای خود طراحی مناسبی را اجرا کنید به موارد مطرح شده توجه کنید:

طراحی دکوراسیون داخلی خانه های اجاره ای

طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای

  1. دیوار ها را رنگ کنید

تفاوتی ندارد که خانه ای جدید خریداری کرده باشید و یا آن را اجاره کرده باشید، اولین اقدامی که هر فردی قبل از نقل مکان به خانه جدید انجام می دهد رنگ کردن دیوار ها است. شاید این کار بسیار کلیشه ای به نظر برسد، اما رنگ کردن دیوار ها در راس فهرست ایده های نوسازی و طراحی خانه قرار دارد. زیرا زندگی کردن در خانه ای جدید و شخصی نیاز به دیوار های تمیز دارد. هم چنین روشی اقتصادی است که بدون نیاز به هزینه های بالا تغییرات قابل توجهی در فضای خانه ایجاد می کند.

در طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای بهتر است که دیوار ها را به رنگ روشن رنگ آمیزی کنید، زیرا امروزه خانه های آپارتمانی معمولا دارای متراژ کوچکی هستند و رنگ های روشن فضا را از آن چه که هست بزرگتر و دلباز تر جلوه می دهد. بسیاری از صاحب خانه ها با رنگ کردن دیوار ها مشکلی ندارند، اما برای اطمینان بیشتر قبل امضای قرار داد این موضوع را مطرح کنید. به غیر از رنگ کردن دیوار ها از کاغذ دیواری نیز می توانید استفاده کنید. کاغذ دیواری همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. البته این را در نظر داشته باشید که استفاده از کاغذ دیواری ممکن است کار شما را دشوار کند زیرا کندن آن از دیوار ها ممکن است که به دیوار آسیب برساند.

دیوار ها را رنگ کنید

  1. مشکلات کفپوش را بپوشانید

گاهی ممکن است که خانه ای که اجاره می کنید دارای کفپوشی قدیمی، خسارت دیده و لکه دار باشد. اگر صاحب خانه با تعویض کفپوش زمین موافق باشد که مشکلی وجود ندارد، اما باید بپذیرید که تعویض کفپوش ها برای صاحب خانه ها بسیار هزینه بردار خواهد بود و ممکن است که برای یک مستاجر جدید راضی به انجام این کار نشود. در این شرایط به غیر از پنهان کردن مشکلات کفپوش چاره دیگری نخواهد ماند.

اگر هر سال به خانه جدیدی نقل مکان می کنید استفاده از فرش بزرگ روش مناسبی نخواهد بود. زیرا ممکن است فرشی که خریداری می کنید با متراژ خانه بعدی هماهنگی نداشته باشد. هم چنین قیمت یک فرش مناسب بسیار زیاد خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که از قالیچه های کوچک و گلیم برای پوشاندن کفپوش استفاده کنید.

مشکلات کفپوش را بپوشانید

  1. پنجره ها را پنهان کنید

در طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای تعویض پنجره ها نیز مانند تعویض کفپوش هزینه بردار است، به همین دلیل اگر چهارچوب پنجره مشکلی دارید آن ها را پنهان کنید. استفاده از یک پرده جدید هم معایب پنجره را می پوشاند و هم تاثیر بسیار قابل توجهی در فضای خانه ایجاد می کند. علاوه بر تنوع رنگی ای که برای پرده ها وجود دارد، از مدل های متنوعی مانند پرده زبرا، توری، کرکره ای و غیره می توانید استفاده کنید. به طور خلاصه استفاده از پرده راهی ساده و ارزان برای ایجاد فضایی زیبا به شمار می رود.

تعویض پنجره ها نیز مانند تعویض کفپوش هزینه بردار است، به همین دلیل اگر چهارچوب پنجره مشکلی دارید آن ها را پنهان کنید

  1. در طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای به روشنایی توجه کنید

یک خانه هر چه قدر هم که بزرگ و لوکس باشد تا زمانی که روشنایی مناسبی نداشته باشد کسل کننده به نظر خواهد رسید. خانه جدید شما حتی اگر کوچک هم باشد با روشنایی مناسب و کافی دلباز و بزرگ دیده خواهد شد. شاید در کشور ما وقتی صحبت از روشنایی می شود یک لوستر سقفی کافی به نظر برسد، اما با استفاده از آباژور های ایستاده و یا رومیزی و با چراغ های دیواری محیط زندگی خود را زیباتر کنید.

در طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای به روشنایی توجه کنید

  1. ایجاد فضای اضافه در آشپزخانه و سرویس بهداشتی

در این مکان ها فضای اضافه برای جاسازی اشیاء ایجاد کنید. به خصوص آشپزخانه از جمله مکان هایی است که به فضای کافی برای جاسازی لوازم نیاز دارد. همان طور که می دانید بازسازی کابینت ها بسیار هزینه بردار است. به همین دلیل بر روی روش های ساده، کم جا و قابل مونتاژ بر روی دیوار ها مانند شلف های دیواری تمرکز کنید. این شلف ها را می توانید از خانه ای به خانه دیگر نیز ببرید. اگر کابینت ها قدیمی به نظر می رسند نیز تعویض دستگیره های آن ها نمای آشپزخانه را تغییر خواهد داد.

ایجاد فضای اضافه در آشپزخانه و سرویس بهداشتی

  1. لوازم چند منظوره خریداری کنید

از آن جایی که مستاجر هستید بار ها مجبور به تعویض خانه خواهید بود و نمی توانید پیش بینی کنید که به چه خانه ای نقل مکان خواهید کرد. به همین دلیل به جای خرید لوازمی که تنها با یک خانه هماهنگ باشند، از لوازم چند منظوره استفاده کنید. برای مثال مبل ال که با هر مدل دیواری سازگار باشد، میز های تاشو، کمد های چرخ دار و مبل های تخت خواب شو از جمله این لوازم هستند.

مبل ال که با هر مدل دیواری سازگار باشد، میز های تاشو، کمد های چرخ دار و مبل های تخت خواب شو از جمله این لوازم هستند

 

 

 

طراحی دکوراسیون خانه های اجاره ای

تحریریه پویانو