طراحی دفتر کار خانگی : 4 مرحله ضروری برای دفتر کار کاربردی و زیبا

طراحی دفتر کار خانگی : 4 مرحله ضروری برای دفتر کار کاربردی و زیبا

اغلب طراحی دفتر کار خانگی آخرین کاری است که ممکن است به آن بپردازیم. اکثر افراد ترجیح می دهند کار را به طور کامل از ذهنشان بیرون کنند به جای اینکه زمان و هزینه خود را صرف طراحی فضایی کنند که تمرکز اصلی را به خود اختصاص می دهد. با این حال ما می گوییم نادیده گرفتن چنین فضایی یک اشتباه است. دفاتر کار خانگی نباید خسته کننده باشند و زمانی که آن ها را با توجه به نیازها و خواسته های منحصر به فرد خود خلق کنید می توانند به ابزاری تبدیل شوند برای افزایش انرژی و بهره وری شما.

 ( طراحی دفتر کار خانگی باید هم کاربردی و هم دعوت کننده باشد)

 

‌اگر آماده اید که شانسی دوباره به فضای کار خانگی تان بدهید نگاهی به این مطلب بیندازید. ما نکات مهمی را برای ایجاد یک دفتر کار خانگی شگفت انگیز و البته کاربردی گرد هم آورده‌ایم. اگر این توصیه‌ها را امتحان کنید دفتر شما ممکن است تبدیل به فضای مورد علاقه تان در خانه شود.

( توجه داشته باشید که صندلی را انتخاب کنید که هم شیک و هم ارگونومیک باشد)

در انتخاب صندلی ولخرجی کنید:

شاید به نظر عجیب بیاید اولین نکته ای که به آن اشاره کردیم صندلی است،  اما از این دید به آن نگاه کنید که چه بخواهید و چه نخواهید صندلی کار جایی است که ما زمان زیادی از روزمان را روی آن می گذرانیم. طبق یک نظرسنجی که در سال 2013 توسط Ergotron انجام شد ( یک شرکت که در تولید مبلمان اداری شناخته شده است ) کارمندان به طور تقریبی 13 ساعت در روز را روی صندلی های اداریشان می گذرانند.

با توجه به چنین ملاحظاتی، اطمینان از این که صندلی کارتان مناسب فرم بدن شما می باشد یک امر بسیار ضروری است. اگر به این موضوع توجه نشود، نشستن مداوم روی صندلی که موقعیتی ناراحت کننده برای بدنتان ایجاد می کند می تواند در کوتاه مدت منجر به درد و در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی شما شود. بهترین کاری که می ‌توانید انجام دهید سرمایه ‌گذاری روی یک صندلی ارگونومیک با ویژگی ‌هایی است که مخصوص بدن شما طراحی شده باشد. در حالت ایده آل شما باید به دنبال یک صندلی باشید که به شما این امکان را بدهد که راحت و با شانه هایی صاف بنشینید و دارای پشتی بلند باشد.

صندلی مکمل اتاق است، چیزی که شما می توانید سلیقه شخصی خودتان را در آن به نمایش بگذارید. همچنین یک یا دو صندلی را برای مقابل میز کارتان تهیه کنید تا زمانی که بازدید کننده دارید از آن ها استفاده شود. از طرف دیگر نیز می ‌توانید یک صندلی و قفسه کتابی را برای گوشه‌ای از اتاق در نظر بگیرید.

( از حضور نور کافی در طراحی دفتر کار خانگی اطمینان حاصل کنید )

به فضا نور اضافه کنید:

بدون شک می توان گفت که اگر قصد دارید ساعاتی طولانی را در این فضا کار کنید، به نور کافی نیاز دارید تا به چشم هایتان فشار وارد نشود. برای انجام این کار به صورتی موثر و کارآمد، از انواع مختلف نورپردازی استفاده کنید تا هر گوشه‌ای از اتاق را در بر بگیرد. به عنوان یک نکته جانبی بهتر است بدانید که استفاده از منابع نور مختلف و جدا از هم به شما کنترل بیشتری در تغییر میزان نور محیط می دهد.

اگر شما قبلا تجربه نورپردازی نداشته اید – یا نیاز به ایده های جدید دارید – در این جا برایتان یک مرور کلی بر انواع مختلف نورپردازی که میتوان به کار گرفت آورده ایم:

محیطی: نوری که بیشتر فضای اتاق را دربر می ‌گیرد و معمولاً در بالای فضای استفاده می شود.

کاری: یک نور ثابت که برای روشن کردن بخش خاصی استفاده می شود مانند یک قفسه کتاب، شومینه یا اثر هنری.

تاکیدی: نورپردازی با هدفی خاص مانند لامپ روی میز کار.

برای رسیدن به بهترین نتیجه سعی کنید حداقل یک نمونه از هر نوع نورپردازی را در دفتر کارتان به کار بگیرید. در این مورد بهتر است که بیش از حد از منابع نور استفاده شود تا این که به میزان کافی نور وجود نداشته باشد.

( ایجاد فضای ذخیره مناسب یک امر کلیدی است )

سازماندهی فضا را در طراحی دفتر کار خانگی جدی بگیرید:

مانعی بزرگ تر از یک میز شلوغ که در زیر کوهی از کاغذها پنهان شده در مقابل بهره وری و کار موثر فرد وجود ندارد. زمانی که دفتر کارتان را طراحی می کنید به خودتان لطفی بکنید و سیستم های سازماندهی تان را در جایی قرار دهید که به راحتی قابل استفاده بوده و با نیازهای منحصربه فردتان متناسب باشند.

قبل از این که خریدی انجام دهید وسایلی را که نیاز است ذخیره کنید در نظر بگیرید. آیا کار شما بیشتر حول سند و مدرک است یا نیاز به فضایی دارید که وسایلی را مانند آثار هنری در آن قرار دهید. سپس با خودتان درباره توانایی سازماندهی تان صادق باشید. آیا می‌توانید قفسه های باز را شیک و مرتب نگه دارید یا ترجیح می‌دهید که وسایل داخل قفسه ها از دید پنهان شوند؟

زمانی که درباره اینکه چه نوع سیستم ذخیره سازی مناسب شما می باشد به یک تصمیم قطعی رسیدید، جستجوی خود را آغاز کنید. سایت ها را برای پیدا کردن آنچه که در نظر دارید بگردید و خرید خود را انجام دهید. به دنبال وسایلی باشید که با بودجه شما، و ابعاد اتاق و سلیقه تان متناسب می باشد.

( فضا را شخصی سازی کنید )

خصوصیات شخصی تان را در طراحی دفتر کار خانگی فراموش نکنید:

اشاره کردن به این نکته در آخر لیست به معنی کم اهمیت بودن آن نمی باشد. دفتر کار شما به میزان معینی از شخصیت شما نیاز دارد. تا جایی که می توانید تلاش کنید تا فضایی را بسازید که با استفاده از نکاتی ریز شخصی سازی شود و حس اینکه فضا متعلق به شخص شما می باشد را منتقل کند. این کار کمک می‌ کند تا زمان خود را در فضایی بگذرانید که برایتان بسیار لذت بخش تر می باشد.

در این جا پالت رنگی شما قدرتمندترین ابزار موجود است. یکی از بهترین اسرار طراحی داخلی این می باشد که یک پوشش رنگی جدید برای اتاق، بهترین راه ایجاد فضای جدید در آن است. رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید حتی اگر رنگی غیرمعمول باشد و سپس رنگ های قابل توجه و هماهنگ با آن را انتخاب کنید.

سپس وقت آن رسیده که لوازم جانبی برای اتاق انتخاب کنید. بدون نگرانی با استفاده از محصولاتی مانند فرش‌ها، کوسن‌ها و پتوها حسی راحت را در فضا به وجود آورید. دیوار ها را با آثار هنری بپوشانید و از وسایل دکوری استفاده کنید. این قطعات هنری کوچک می‌توانند ایده هایی عالی برای قفسه های اتاق باشند.

( این نکات را در نظر بگیرید تا دفتری را خلق کنید که هر روز شما را برای انجام کار به هیجان بیاورد)

دفاتر کار خانگی نباید خسته‌کننده باشند. در واقع با کمک چند ویژگی شخصی می توانند به فضاهای تبدیل شوند که به همان میزان که کارایی دارند شیک، زیبا و راحت نیز هستند. اگر برای ایجاد تغییر در دفتر کارتان آماده هستید می‌توانید این نکات را به کار بگیرید.

 

 

 

طراحی دفتر کار خانگی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: freshome