طراحی داخلی گالری و استدیو Anna Karlin و استفاده مبلمان به سبک شیکر و لامپ‌های گرد

طراحی داخلی گالری

طراحی داخلی گالری و استدیو Anna Karlin و استفاده مبلمان به سبک شیکر و لامپ‌های گرد

طراحی داخلی گالری و استدیو : آنا کارلین (Anna Karlin) طراح نیویورکی به یک فروشگاه چاپ در نیویورک که در یک آتش‌سوزی صدمه دیده‌بود، بعنوان استودیو و گالری خودش جانی تازه بخشید و در دکوراسیون آن از گچکاری درشت، مبلمان به سبک شیکر و لامپ‌های گرد استفاده‌نمود.

طراحی داخلی گالری و استدیو

کارلین سرپرستی یک گروه کوچک طراحی را برعهده دارد –که در مجموعه‌ای از زمینه‌ها از جمله مبلمان، نورپردازی و جواهرات کار می‌کنند. این تیم در منطقه جنوب شرقی منهتن، در فضایی واقع در خیابان 108 الدریج استقرار دارند که یک فضای گالری و استودیو در طبقه همکف و کارگاهی در زیرزمین دارد.

این طراح و تیم او عهده‌دار یک پروژه نوسازی وسیع شدند، چرا که فضاهای داخلی این بنا کاملا از شعله‌های آتش آسیب جدی دیده‌بودند. تیم طراحی کفسازی، سقف‌ها، لوله‌کشی‌ها، تجهیزات الکتریکی و سرویس بهداشتی را به این فضای آسیب دیده از نو وارد کردند.

 

کارلین درباره شروع پروژه طراحی داخلی گالری و استدیو خود گفت: «هنگامی که با این بنا مواجه شدیم واقعا به یک پوسته ضعیف شباهت داشت که یک توالت در یک کمد در آن قرار گرفته‌بود.»

پروژه طراحی داخلی گالری و استدیو

کارلین همچنین ویترین فروشگاه را تغییر داد، چیزی که به توصیف خود او «غول دهه 1980» بود. این طراحی بیشتر شبیه به اصل آن که متعلق به دهه 1940 بود تهیه شد. بعد از گشتن در میان آرشیوهای عکس در فرمانداری شهر نیویورک برای پیدا کردن تصاویر این فروشگاه، حالا در طراحی جدید نمای این فروشگاه دو پنجره برای به نمایش گذاشتن محصولات تعبیه شده‌است.

پروژه طراحی داخلی گالری و استدیو

در داخل، دیوارهای خارجی و داکت‌ها به صورت نمایان باقی مانده‌اند. آن‌ها با ترکیبی از مصالح ساده از جمله گچکاری‌های زبر، کف‌ بتنی و مبلمان چوبی تکمیل شده‌اند.

طبق گفته کارلین، ظاهر ناتمام این فضای داخلی از یک سبک ژاپنی به نام «وابی سابی» (wabi-sabi) گرفته شده که ویژگی شاخص آن ناکامل بودن است. طراح، این فضای گالری را به صورت «کامل در نقص‌ها» توصیف می‌کند.

ترکیبی از مصالح ساده از جمله گچکاری‌های زبر، کف‌ بتنی و مبلمان چوبی

به گفته طراح، او با جدیت به دنبال رسیدن به تضادی میان سطوح خام مصالح صنعتی و جزییات فوق‌العاده لطیف بوده‌است.

این فضا همچنین زمینه‌ای مناسب برای شماری از مجموعه‌های هنری کالین را فراهم می‌کند، که شامل لامپی به نام bulbous Dimple light و مجسمه وی به نام «گلیف» (Glyph) می‌شود. مجسمه مذکور شامل یک گیره لباس است که از آن اجزای برنزی، چوبی  و فلزی آویخته می‌شوند.

در میان دیگر آثار این طراح که در معرض نمایش اند می‌توان به سه ویترین شیشه‌ای اشاره کرد که دارای قاب‌های فولادی مشکی و گوی‌های مرمر معلق درون آن‌ها هستند. دیگر اجزای دکوراتیو مرمری و شیشه‌ای، و گلدان‌های مشکی نیز به پرکردن فضا کمک می‌کنند.

 

برای ایجاد حس هارمونی در این استودیوی طراحی ، کارلین مبلمانی اختصاصی را برای آن طراحی نمود.

ایجاد حس هارمونی در این استودیوی طراحی ، کارلین مبلمانی اختصاصی

کالین افزود: «من می‌خواستم هرکس احساس کند که دوروبر میز آشپزخانه خانه‌اش کار می‌کند پس میزهایمان را به شکل مجموعه‌ای از میزهای چوبی اشتراکی طراحی کردم که خودمان ساخت آن‌ها را انجام دادیم.»

مجموعه‌ای از میزهای چوبی

قطعات چوبی تحت تاثیر سبک آمریکن شیکرز است –یک فرقه مذهبی که برای مبلمان و معماری ساده‌شان در اواخر قرن نوزدهم معروف اند. به عنوان مثال، کابینت‌های درون آشپزخانه با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی شده‌اند و در بالا به مرمر و ترکیب صفحات چوبی ختم شده‌اند. قفسه‌های آشپزخانه با اشیائی برای تزیینات اضافه‌تر پر شده‌اند.

کابینت‌های درون آشپزخانه با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی

این دکوراسیون گلچین شده با تعدادی از قطعاتی که طراح در حین سفرها جمع‌آوری نموده و صندلی‌های عتیقه‌ای که توسط گالری نیویورکی « Dienst + Dotter Antikviteter» طراحی شده‌اند، کامل شده‌است.

 

کارلین –که در لندن زاده شده‌است- طیف گسترده‌ای از پروژه‌های استودیویش را عهده‌دار می‌شود، که شامل برندینگ، طراحی گرافیک، طراحی داخلی، طراحی مجموعه و طراحی محصول می‌باشد.

پروژه اخیر کارلین شامل مجموعه‌ای از میزهایی است که او با فرناندو ماسترانجلو طراحی کرده‌است.

 

 

 

طراحی داخلی گالری و استدیو

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com