طراحی داخلی کلینیک تمام سفید : ۵ دلیل برای انتخاب این رنگ محبوب

طراحی داخلی کلینیک تمام سفید : ۵ دلیل برای انتخاب این رنگ محبوب

طراحی داخلی کلینیک تمام سفید : نکته جالبی که احتمالا شما هم در مواجهه با دکوراسیون کلینیک های مختلف به وجود آن پی برده اید، به کار رفتن رنگ سفید در بیش تر قسمت های طراحی شده است. سفید در کلینیک ها رنگ غالب است. کاربرد این رنگ در دکوراسیون فضاهای بهداشتی به قدری تثبیت شده که اگر از شما بخواهند یکی از این فضاها را تصور کنید، احتمالا هیچ رنگی غیر از سفید در ذهن تان نقش نمی بندد. به هر حال، این که سفید تا این حد در کلینیک های سراسر دنیا پرکاربرد است، دلایل مختلفی دارد. طبیعتا این انتخاب به واسطه دلایل توجیه کننده خود تا این حد تثبیت شده است. تناسب سفید جهت طراحی داخلی کلینیک هرگز زیر سوال نمی رود و شما در این مطلب، دلایل آن را خواهید خواند. همراه پویانو باشید.

سفید آلودگی را نشان می دهد

شاید عجیب به نظر برسد، اما به چشم آمدن آلودگی در کلینیک ها و سایر فضاهای دارای عملکرد مشابه که باید بهداشتی باشند، خیلی مهم است. سفید به عنوان روشن ترین رنگ به خوبی قادر است آلودگی را نمایان کند. به همین خاطر است که اگر رنگ غالب در دکوراسیون فضا سفید باشد، هر گونه آلودگی به سادگی مشخص خواهد شد و این به تمیز ماندن فضای کلینیک کمک خواهد کرد.

سفید انرژی مثبت ایجاد می کند

سفید برخلاف سیاه باعث ایجاد احساسات خوب و مثبت در فضا می گردد. رنگ سفید به صورت ناخودآگاه، روحیه افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این رنگ برای فضای کلینیک ها که اکثرا به درمان بیماری اختصاص دارند، خیلی مناسب است. ایجاد انرژی مثبت در فضا به افراد اجازه می دهد اوقات بهتری را در فضای کلینیک سپری کنند.

سفید باعث ایجاد آرامش می شود

سفید با عنوان رنگ صلح شناخته می شود. این رنگ خنثی از بهترین گزینه های موجود برای شکل دادن یک فضای آرامش بخش است. کلینک ها نیز فضاهایی هستند که محیط آن ها باید از هر گونه اضطراب و تشنج خالی باشد. مسلما انتخاب رنگ سفید برای طراحی دکوراسیون چنین مکان هایی بسیار مناسب است و می تواند در مقیاس بزرگ، تاثیر بیش تری نیز اعمال کند.

در طراحی داخلی کلینیک تمام سفید ، سفید فضا را پرنور جلوه می دهد

از دیگر خصوصیات رنگ سفید به عنوان یک رنگ روشن می توان به قابلیت انعکاس نور بالای آن اشاره کرد. سفید از جمله رنگ هایی است که نور را تا بیش ترین حد ممکن بازتاب می دهد. همین خصوصیت سفید باعث می شود فضای کلینیک بسیار روشن تر از چیزی که هست، به نظر برسد. مسلما استفاده از رنگ سفید براق می تواند بازتابش نور را بیش تر و فضا را روشن تر کند.

سفید محیط را دلباز می سازد

فضاهایی مثل کلینیک که معمولا برای مدت نسبتا زیادی پذیرای بیماران و حتی پرسنل مشغول به کار هستند، باید به گونه ای طراحی شوند که گذر زمان در آن ها خسته کننده به نظر نرسد. خوشبختانه می توان گفت که رنگ سفید با ایجاد یک محیط دلباز و بزرگ جلوه دادن فضای موجود در این رابطه بسیار بهتر از رنگ های دیگر عمل می کند.

 

 

 

 

 

طراحی داخلی کلینیک تمام سفید

تحریریه پویانو