طراحی داخلی کافه در چنگدو با الهام از فیلم هتل بزرگ بوداپست

طراحی داخلی کافه در چنگدو با الهام از فیلم هتل بزرگ بوداپست

طراحی داخلی کافه‌ : استودیو «بیاسول» در ملبورن در این کافه که در شهر چنگدو واقع است سطوح مرمری را با سکوهای هندسی و رنگ‌های پاستلی ترکیب کرده‌است تا تداعی‌کننده فیلم وس‌اندرسون به نام هتل بزرگ بوداپست باشد. کافه بوداپست در چنگدو، مرکز استان سیشوان چین قرار دارد اما صاحبان آن بطور خاص یک استودیوی استرالیایی را برای طراحی داخلی کافه برگزیدند تا در آن محیطی برقرار گردد که بتواند برای یک مخاطب بین‌المللی جذاب باشد.

استودیو بیاسول که توسط ژان پیر بیاسول گردانده می‌شود مجموعه رنگ‌های زنده و نوستالژیکی که در فیلم‌های فیلمساز آمریکایی وس‌اندرسون مشاهده می‌شوند را مد نظر قرار داد.

برای دست‌یافتن به این ویژگی، طراحان تصمیم به تمرکز بر مصالحی گرفتند که آن را بعنوان مصالح زنانه می‌شناختند. در نتیجه علاوه بر رنگ‌های پاستلی سبز و صورتی در دیوارها و مبلمان به مجموعه رنگی متشکل از سطوح روشن و خاکستری مرمری و سطوح موزاییک سیمانی خالدار و چندرنگ رسیدند.

طراحان در توضیح گفتند: «طراحی ما دنیاهای دقیق، به یادماندنی و جادویی وس‌اندرسون را بکار می‌گیرد تا مقصدی جذاب را به همراه کاراکتری وهم‌انگیز و جذابیتی جهانی خلق کنیم.»

 

آن‌ها در ادامه افزودند: «این کارگردان گرایش به پرسپکتیو های یک نقطه ای و نگریستن از بالا به پایین دارد؛ به لبه‌های یک صحنه به اندازه میانه آن توجه دارد؛ و داستان‌ها را با قوس‌های جلوی صحنه نمایش قاب می‌گیرد.»

بیاسول برای تقلید از تقارن دیده شده در طراحی صحنه‌های اندرسون مجموعه‌ای از قوس‌ها را عرضه کرد که صندلی‌های فرورفته و واحدهای قفسه‌بندی را قاب‌بندی کنند.

 

مرکز این فضا ردیف سکوهای از جنس موزاییک سیمانی برای نشستن است که شامل یک لامپ نئون سفید به شکل یک علامت و یک صندلی حبابی “ایرو آرنیو» است.

در جایی دیگر، یک راه‌پله با دستگیره‌ای زیگ‌زاگی مشتریان را به نیم‌طبقه بالا هدایت می‌کند. این نیم‌طبقه چشم‌اندازی از کافه از طبقه بالا فراهم می‌کند.

 

این طرح زیگ‌زاگ در جاهای دیگر کافه نیز مشاهده می‌شود؛ از جزییات روی پیشخوان تا بیرون‌زدگی‌های دیوار در کنار راه‌پله‌ها. گیاهان سبز نیز در نقاط مختلف کافه بکار رفته‌اند.

بیاسول گفت: «مانند اندرسون ما تصورات و فضاهایی خلاقانه ایجاد کردیم. طراحی ما برای کافه بوداپست فضایی آرامش‌بخش و خودمانی دارد؛ زیبایی‌ای غریب و ظریف؛ و تجربه مهمان‌نوازی‌ای که با فرهنگ کافه‌های ملبورنی آمیخته‌است.»

 

 

 

طراحی داخلی کافه

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen