طراحی داخلی و معماری پارکینگ دوچرخه در اوترکت / معماری Ector Hoogstad

طراحی داخلی و معماری پارکینگ دوچرخه در اوترکت / معماری Ector Hoogstad

طراحی داخلی و معماری پارکینگ دوچرخه : استودیو Ector Hoogstad Architecten اولین مرحله ساخت بزرگ ترین پارکینگ دوچرخه در جهان را تکمیل کرده است؛ این پروژه در ایستگاه مرکزی اوترکت در هلند درحال ساخت می باشد.

این پارکینگ که در زیر ایستگاه میدان جدید شهر – که توسط همین گروه معماری طراحی شده – قرار گرفته است، اخیرا تا 6000 فضای پارک در بیش از سه طبقه را برای استفاده عموم ایجاد کرده است. 1500 جای پارک دیگر نیز در چند ماه آینده به آن ها اضافه خواهد شد، و تا اواخر سال 2018 این مرکز به مساحت 17100 مترمربع خواهد رسید و جای پارک برای 12500 دوچرخه را فراهم خواهد کرد.

در سال 2018 این مکان بزرگ ترین پارکینگ دوچرخه در جهان خواهد بود. رکورد قبلی متعلق به ایستگاه زیرزمینی Kusai در توکیو می باشد که در آن حدود 9400 دوچرخه به طور خودکار در یک زیرزمین به عمق 15 متر پارک می شوند.

این مرکز که پارکینگ دوچرخه Stationsplein نام دارد، در سمت نمایشگاه های Jaarbeurs در مرکز شهر واقع شده است، و زمانی که کامل شود پنج بخش مختلف پارکینگ خواهد بود که همگی نزدیک ورودی های ایستگاه قرار خواهند گرفت.

این پارکینگ به صورت 24 ساعته و در تمام هفت روز هفته باز می باشد و به طور جمعی توسط شهرداری شهر اوترکت، گروه دولتی ProRail و شرکت دولتی NS اداره می شود. این تأسیسات به منظور دسترسی راحت تر به ایستگاه راه آهن و اتوبوس شهر، که بزرگ ترین مرکز حمل و نقل عمومی در هلند می باشند، ایجاد شده است.

این پارکینگ تنها پارکینگ دوچرخه حفاظت شده و تحت نظارتی است که داخل آن دوچرخه سواری مجاز می باشد. دوچرخه سواران از طریق یک سیستم یک طرفه از رمپ ها، که دورتادور فضای مرکزی پارکینگ قرار گرفته اند، وارد این پارکینگ زیرزمینی شده و از آن خارج می شوند.

دوچرخه سواران توسط یک سیستم دیجیتال به فضاهای آزاد هدایت می شوند و با استفاده از یک کارت ژتونی مخصوص حمل و نقل، پارک می کنند. پارک کردن برای 24 ساعت ابتدایی رایگان است، و همچنین مراجعه کنندگان برای تعمیرات و نگهداری، قطعات و لوازم جانبی، به یک بخش خدماتی نیز دسترسی دارند.

طراحی داخلی و معماری پارکینگ دوچرخه11000 جای پارک دیگر – با پشتیبانی و تأمین توسط سرمایه گذاران خصوصی – دورتادور ایستگاه قطار، برای ارائه خدمات به کارکنان و بازدیدکنندگان ساخته خواهد شد؛ و 700 دستگاه دوچرخه مخصوص حمل و نقل شهری که دوچرخه OV نام دارد نیز برای اجاره در دسترس خواهد بود.

در کل، حدود 22000 جای پارک دوچرخه در فضای ایستگاه وجود خواهد داشت.

براساس بیانیه ای که توسط شهرداری اوترکت منتشر شده است: ” خواسته آرمانی ما این است که به اندازه ای که در شهر دوچرخه وجود دارد، جای پارک نیز برای آن ها وجود داشته باشد؛ به طوری که تمام دوچرخه سواران بتوانند دوچرخه خود را در جای مناسبی پارک کنند. ”

مهندس Ector Hoogstad، مسئول کل فاز اجرایی پروژه، این طرح را با همکاری معمار منظر Sant & Co، مهندسین Royal Haskoning DHV و پیمانکار عمومی BAM طراحی کرده است.

 

 

 

 

تحریریه پویانو

منبع: dezeen