طراحی داخلی نمایشگاه “مونوکروم” در بروکلین با هفت اتاق تک‌رنگ‌ در آن / CJ Hendry

طراحی داخلی نمایشگاه "مونوکروم"

طراحی داخلی نمایشگاه “مونوکروم” در بروکلین با هفت اتاق تک‌رنگ‌ در آن / CJ Hendry

هر اتاق در این طراحی داخلی نمایشگاه خانه مانند که در بروکلین برگزار شده‌است کاملا به یک رنگ است، از یک آشپزخانه سبز رنگ با سطوحی چمن‌مانند گرفته تا یک اتاق خواب صورتی رنگ که در آن یک وان مملو از خرس‌های صورتی قرار دارد. هنرمند نیویورکی “سی- جی هندری” (CJ Hendry) مجموعه‌ای از هفت اتاق‌ مجزا را بصورت تک‌رنگ خلق نمود تا نمایشگاهش به نام “مونوکروم” (به معنای تک‌رنگ) را در آن برگزار کند. این نمایشگاه به منظور نمایش تصاویری برگزار شده که این هنرمند از عکس چروک‌شده نمونه‌های برند پانتون (Pantone) تهیه کرده‌است.

طراحی داخلی نمایشگاه "مونوکروم"

هر اتاقی که درون ساختمان این انبار با مساحت ۱۸۵۸ متر مربع واقع در “گرین‌پوینت” ساخته شده تنها با یک رنگ طراحی شده‌است، از دیوارها گرفته تا مبلمان، اشیاء و گیاهان به کار رفته در فضا.

آجرهای مدولار پلاستیک که توسط شرکت Everblock تولید شده‌اند و مانند لگو اما بزرگتر از آن هستند، برای ساخت دیوارهای جداکننده در این پروژه استفاده‌ شدند. طراح آثار هنری‌اش را که هریک در سایه‌های گوناگون از رنگ دیوار مقصدشان بودند بر روی آن دیوارها نصب کرده‌است.

طراحی داخلی نمایشگاه "مونوکروم"

هندری گفت: “هنر اولین چیزی است که جمع‌آورندگان آثار هنری به یک فضا اضافه می‌کنند. آن‌ها تمام خانه‌شان را حول مجموعه آثار هنریشان طراحی می‌نمایند. من در این پروژه این ویژگی مخاطبینم را به حد اغراق‌شده به نمایش گذاشته‌ام.”

 

او افزود: “هر اتاق به‌گونه‌ای طراحی شده که تقلید آثار روی دیوار باشد. هنر مرکز توجه است و هر چیز دیگری با اثر هنری مطابقت می‌یابد.

طراحی داخلی نمایشگاه "مونوکروم"

این پروژه شامل یک آشپزخانه به رنگ سبز با سطوحی مانند چمن است که کف آشپزخانه، روی کابینت‌ها و قفسه‌ها را می‌پوشانند. یخچال، گاز و میز و صندلی همگی با رنگ میوه‌ها، سبزیجات و ظروف سفالی قرار گرفته بر روی میزها هماهنگ‌ اند.

طراحی داخلی نمایشگاه "مونوکروم"

یک بازشو در یکی از دیوارها چشم‌اندازی به اتاق غذاخوری مهیا می‌کند، جایی که در آن میز غذاخوری با یک قالیچه خزدار پوشانده شده‌است.

 

یک وان پر شده با عروسک‌های خرسی بزرگ به همراه یک میز توالت با دستگیره‌هایی به شکل قلب و یک ریل جالباسی پر شده با جین‌ها و تیشرت‌های صورتی‌ رنگ، جزییات دکوراتیو اتاق خواب صورتی رنگ را تشکیل می‌دهند. یک جالباسی مشابه تک‌رنگ دیگر نیز در اتاق خواب دوم در مجاورت این اتاق قرار دارد با این تفاوت که به همراه لوازمش تماما به رنگ زرد است.

طراحی داخلی نمایشگاه "مونوکروم"

در حمام، حوله‌ها و شمع‌های بنفش رنگ، وان و دوش مجزای حمام را زینت می‌بخشند. در عین حال، یک لامپ، کامپیوتر، یک کره زمین و قفسه کتاب که همگی به رنگ نارنجی هستند اتاق مطالعه را شکل می‌دهند.

کارت‌های نمونه چروک شده و رنگ‌های تند به کار رفته در این نمایشگاه تک‌رنگ در میان اولین کارهای هندری در ارتباط با رنگ‌ها می‌باشد.

طراحی داخلی نمایشگاه "مونوکروم"

این هنرمند استرالیایی پیش از این اتاق مطالعه‌ای را با رنگ‌های سیاه و سفید و به سبک واقع‌گرایی افراطی طراحی کرد که از تکنیک‌های نوشتاری شخصی‌اش در آن استفاده کرده‌بود. در سال گذشته او تجربه کردن رنگ‌ها را با نمایشگاهی مشترک آغاز کرد که در همکاری با خانه مد فرانسوی “کریستین لوبوتین” برگزار شد.

طراحی داخلی نمایشگاه "مونوکروم"

هندری گفت: “من کارم را با رنگ به تازگی آغاز کرده‌ام، زیاد مطمئن نیستم که آیا آن را درک می‌کنم یا خیر. پیش از این، هنگامی که طرح‌هایم را با جوهر مشکی ترسیم می‌کردم تمام تمرکز من بر شیء بود چرا که تمام حس‌های درگیرشونده با رنگ، در من حذف شده‌بودند.”

نمایشگاه مونوکروم از تاریخ پنجم تا هشتم ماه آوریل سال 2018 در خیابان گرین‌پوینت بروکلین، از ساعت 10 صبح الی 5 عصر رو به عموم باز خواهدبود.

 

 

 

 

طراحی داخلی نمایشگاه “مونوکروم”

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen