طراحی داخلی فروشگاه کیف Valextra با فضایی خاص / گروه معماری Neri&Hu

طراحی داخلی فروشگاه کیف Valextra

طراحی داخلی فروشگاه کیف Valextra با فضایی خاص / گروه معماری Neri&Hu

گروه معماری Neri&Hu  این فروشگاه را که در یک مرکز خرید در شهر چندگو در چین قرار دارد برای برند اکسسوری ایتالیایی «والکسترا» (Valextra) طراحی کرده‌است. این طراحی داخلی فروشگاه کیف دارای دیوارهای شناور و یک چراغ مخروطی مدل شده بر اساس بنای پانتئون در رم است.

طراحی داخلی فروشگاه کیف Valextra

برای طراحی داخلی فروشگاه کیف ، ویترین اولیه این فروشگاه، که با محوریت اصلی هماهنگی با فروشگاه‌های همسایه‌اش در مرکز خرید طراحی شده‌بود تخریب شد و با دیواری توپر ساخته‌شده از بتن تیره جایگزین شد. این دیوار دو طبقه این فروشگاه را به هم مرتبط می‌سازد.

 

نواری از جنس شیشه دور تا دور پایین این دیوار تیره بتنی عبور کرده‌است تا این حس به بیننده القا شود که دیوار در بالای زمین معلق است و بر زمین تکیه ندارد.

پنجره‌های باریک افقی و عمودی درون این دیوار ضخیم بتنی را خالی کرده‌اند تا از طریق آن‌ها نگاه اجمالی عابران به درون فروشگاه میسر گردد، در عین حال ورودی فروشگاه با یک قوس عمیق و یک درب شیشه‌ای محدب به همراه جزییات برنزی و کاشی‌های محدب سبزرنگ در وضعیتی نامتقارن تعریف شده‌است.

در داخل، فضای یکصد و شصت متر مربعی فروشگاه به دو بخش مرتبط با هم تقسیم شده‌است: آن چه که می‌توان معادل مخزن کتاب و آن چه که می‌توان معادل سالن مطالعه در یک کتابخانه در نظر گرفت.

 

پس از ورود به فروشگاه، فرد بازدیدکننده به سمت ورودی فضای مخزن هدایت می‌شود که با شبکه‌ای از قفسه‌های ساخته شده از چوب گردو سرتاسر پوشانده شده‌است. قفسه‌بندی‌ها، که کالاهای شاخص این برند ایتالیایی اکسسوری را به نمایش گذاشته‌اند در پشت با صفحاتی از چوب گردو پوشانده شده‌اند که از سقف بصورت آویخته نصب شده‌اند.

 

همچون یک کتابخانه، نردبان‌هایی برای دسترسی به کالاهای قرار گرفته در قفسه‌های بالای این بخش در دسترس کارکنان فروشگاه قرار گرفته‌است.

طراحی داخلی مغازه کیف فروشی

در کفسازی آجرهای خاکستری بازیافت شده به کار رفته‌اند و با برش و چینشی در یک الگوی دوار، نور چراغ مخروطی عمیق موجود در سقف را بازتاب می‌دهند. این چراغ عنصری در طراحی این فضا شمرده می‌شود که به عقیده طراحان این پروژه تداعی‌کننده نورگیر سقف بنای پانتئون در رم است.

این فضا که مانند یک موزه نورپردازی شده‌است، از هر دو سبک نورپردازی مصنوعی نقطه‌ای و نورگیری طبیعی استفاده می‌کند. نور طبیعی از طریق پنجره‌های عمیق نما وارد فضا می‌شود. در مرکز فضای موسوم به فضای مخزن، آجرهای خاکستری از سطح زمین بالا آمده‌اند تا به ورقه‌ای از سنگ مرمر برسند که یک میز نمایش را برای محصولات شکل می‌دهد.

از میان لایه‌ی دیوار فضای موسوم به مخزن، مشتریان وارد فضای خطی اتاقی می‌شوند که از دیدگاه طراح معادل اتاق مطالعه در کتابخانه‌ها است. دیواره‌های این اتاق با کاشی‌های مستطیلی سبزروشنی پوشانده شده‌اند که بصورت طولی روی دیوار اجرا شده‌اند. پوشاندن سطح منحنی‌ دیوارهای این قسمت با این کاشی‌های کشیده سبزرنگ سطحی مواج و صیقلی را در این فضا پدید می‌آورد که به گفته طراحان، به فضا «عمق و بافت» می‌افزاید.

در این قسمت، چشمگیرترین محصولات والکسترا روی یک میز یکپارچه به نمایش گذاشته شده‌است. این میز متشکل از لایه‌های آجر خاکستری بازیافت شده به همراه کاشی‌های چینی سفیدرنگ، پارچه سبز و چوب پرداخت‌شده‌ی توپر است.

این برند ایتالیایی اکسسوری از جهت همکاری با استودیوهای طراحی دارای اعتبار و هنرمندان برای طراحی داخلی و طراحی ویترین فروشگاه‌هایش شهرت دارد.

سال گذشته در هفته طراحی میلان، برند ایتالیایی والکسترا از یک فروشگاه پاپ-آپ رونمایی کرد که با ابرهایی از جنس پارچه تاخورده پر شده و توسط استودیوی نیویورکی «اسنارکیتکچر» (Snarkitecture) طراحی شده‌بود.

پلان فروشگاه

 

 

مقطع فروشگاه

 

 

 

 

طراحی داخلی فروشگاه کیف

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen