طراحی داخلی سالن زیبایی در مونترال/ گروه معماری Ménard Dworkind

طراحی داخلی سالن زیبایی

طراحی داخلی سالن زیبایی در مونترال/ گروه معماری Ménard Dworkind

یک ستون صورتی‌رنگ با فرمی منحصربفرد قفسه‌های لاک ناخن را در این سالن آرایشگاه در شهر مونترال در خود جای داده‌است. این طراحی داخلی سالن زیبایی توسط استودیوی کانادایی «منارد دورکیند» (Ménard Dworkind) طراحی شده‌است و علاوه بر این ستون، مبل‌های صورتی رنگ کوتاه و سینک‌های برند آیکیا (IKEA) را در قسمت دوش پا شامل می‌شود.

منارد دورکیند آرایشگاه «هایداوت» (Hideout) را با مساحت 60 متر مربع در طبقه همکف یک ساختمان چندمالکیتی در محله «گریفینتون» (Griffintown) این شهر طراحی کرده‌است.

طراحی داخلی سالن زیبایی

تیم طراحی و معماری این استودیو، بودجه محدودی در اختیار داشتند و بنابراین راهکاری که انتخاب کردند، خلاقیت و سرمایه‌گذاری برا قسمت‌های استراتژیک و حائز اهمیت آرایشگاه بود. هزینه اصلی متعلق به سازه تزیینی صورتی‌رنگی در وسط سالن بود که از چوب MDF ساخته‌شد و یک ستون بزرگ بتنی حاضر در این قسمت را پوشاند.

نوارهای منحنی در سطح خارجی این سازه رو به سمت بالا حرکت می‌کنند، در انتهای مسیرشان به گیاهانی سبز در داخل قفسه‌ها منتهی می‌گردند و گوشه‌هایی را در مرکز این سازه برای قفسه‌های نمایان و پیشخوان آینه‌دار میز آرایش فراهم می‌آورند.

طراحی داخلی سالن زیبایی

منارد دورکیند گفت: «ستون مرکزی این سالن با فرمی منحنی و با سیستم سی‌ان‌سی مهیا شد و در مرکز سالن مانند یک گیاه که رشد کرده و به سقف رسیده، نصب شد. این فرم مرکزی تهیه شد تا ویترین لاک‌های ناخن، کمدها و میز آرایش را در خود مستقر کند.»

این طرح به کمک نرم‌افزار مدلسازی اسکچاپ مدل شد، سپس اجزای آن به صورت جدا و قبل از ارسال به ماشین کنترل‌شده برش (CNC) به اتوکد فرستاده‌شد تا اصلاحات لازم برای برش روی آن انجام گیرد. این متد ساخت به استودیو این تضمین را داد که هیچ ماده‌ای اتلاف نمی‌شود.

طراحی داخلی سالن زیبایی

یک فرآیند مشابه نیز برای ساخت پیشخوان‌های صورتی‌رنگ فولادی لیزرکات شده سالن انجام گرفت. این پیشخوان‌ها در پشت قفسه‌ چوبی مرکزی نصب شدند تا میزهای مانیکور را تشکیل دهند.

یکی از اضلاع میزهای استیل ادامه پیدا می‌کند تا به میز پذیرش آرایشگاه برسد، در حالی که میز استیل دیگر در انتهای پیشخوان خم می‌شود تا آن طور که در توضیح این استودیو گفته شده، تداعی‌کننده یک ناخن لاک‌زده باشد.

طراحی داخلی سالن زیبایی

سه اتاق مخصوص برنزه‌سازی پوست در فضای پشت سالن قرار دارند. در عین حال، فضای اختصاصی پدیکور بر روی سکوی کاشیکاری شده سفیدرنگ در جلوی سالن و در مقابل دیوار شیشه‌ای آن واقع است.

برنزه‌سازی پوست در فضای پشت سالن

منارد دورکیند صندلی‌های قسمت پدیکور را از طریق جداکردن پایه‌های مبل‌های صورتی‌رنگ برند «استراکتیوب» (Structube) تهیه نمود. در کنار آن، سینک‌های دوش پا از برند آیکیا خریداری شده‌اند. جزییات اضافه‌تر سینک‌ها شامل جایگاه‌های چوبی استوانه‌ای در پشت سینک‌ها است که برای استراحت پا تعبیه شده‌اند.

دیوارها با پنل‌های چوبی دوگلاس فیر گرم پوشانده شده‌اند. با این وجود، کف بتنی فضا به صورت نمایان و دست نخورده در سرتاسر سالن حفظ شده‌است.

صندلی‌های قسمت پدیکور را از طریق جداکردن پایه‌های مبل‌های صورتی‌رنگ

این استودیو در مورد طراحی داخلی سالن زیبایی گفت: «گرمای سطوح چوبی دیوارها با سردی کف بتنی فضا که هنوز روی آن علامت‌ها و یادداشت‌های حین ساخت باقی مانده، تضاد برقرار می‌کند.». استودیوی معماری منارد دورکیند در سال 2017 توسط «گیلائوم منارد» (Guillaume Ménard) طراح و «دیوید دورکیند» (David Dworkind) معمار تاسیس شد.

دورکیند تجربه تعدادی پروژه طراحی داخلی را در مونترال پیش از شروع به کار در این استودیوی مشترک با منارد در کارنامه خود دارد. از میان این پروژه‌ها می‌توان به یک فلافل‌فروشی، یک اغذیه‌فروشی لبنانی و یک نانوایی اشاره نمود.

صندلی‌های قسمت پدیکور را از طریق جداکردن پایه‌های مبل‌های صورتی‌رنگ

دورکیند همچنین به عنوان طراح در چندین پروژه با استودیوی معماری «نیچرهیومین» (Naturehumaine) همکاری نموده که از میان آن‌ها می‌توان به خانه‌ای در کبک اشاره نمود که بر روی سکوی بزرگ بتنی قرار گرفته و همچنین نوسازی خانه‌ای در مونترال متعلق به نیمه قرن بیستم را می‌توان نام برد که دارای دیوارهای سبز است.

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

dezeen.com