طراحی داخلی سالن آرایش پلان باز و رنگ های پاستلی در اوزاکا

طراحی داخلی سالن آرایش پلان باز

طراحی داخلی سالن آرایش پلان باز و رنگ های پاستلی در اوزاکا

طراحی داخلی سالن آرایش پلان باز : رنگ های ملایم فضا در کنار چارچوب های تیره رنگ این سالن آرایشگاه که در اوزاکا واقع شده، توسط استودیو ژاپنی معماران Hidenori Tsuboi طراحی شده است. این سالن که تنها 56 مترمربع مساحت دارد و در یک طبقه طراحی شده، در بالای یک کوچه باریک بین خانه های چوبی در محله Tanimachi اوزاکا واقع شده است.

مالک سالن که به مشتریان سرویس یک به یک (نفر به نفر) ارائه می دهد، از معماران Hidenori Tsuboi خواسته بود تا فضایی را خلق کنند که مشتریان بتوانند آزادانه در آن حرکت کنند و مجبور نباشند تنها در یک مکان بنشینند و منتظر نوبتشان باشند.

در ورودی سالن، یک میز پذیرش در سمت راست وجود دارد و یک فضای آرایشی و فضای شست وشوی مو در سمت چپ. در مرکز سالن یک میز بزرگ قرار داده شده که به عنوان فضای انتظار کاربرد دارد، جایی که مشتریان می توانند در آن مجله بخوانند، قهوه بنوشند یا به صحبت پرداخته و مشورت بگیرند.

همچنین این فضای میز در نظر گرفته شده است تا بخش های مربوط به مکالمه را به نمایش بگذارد مانند کتاب ها و آثار هنری که سبک و شخصیت طراحی شده در سالن را منعکس کند.

به جز یک اتاق استراحت کوچک و یک سرویس بهداشتی، سالن به عنوان تک اتاقی با پلان باز عمل می کند که با رنگ خاکستری سرد نقاشی شده و به اندازه کافی بزرگ است تا مشتریان بتوانند به راحتی در اطراف میز بزرگ مرکزی و فضای پیرایش مو حرکت کنند.

معمار Tsuboi برای تفکیک فضاهای مختلف سالن، به جای استفاده از دیوارهای پارتیشنی از متریال ها و رنگ های متفاوتی در کف سازی و دیوارها استفاده کرده است. فضای شست و شوی مو که “ایستگاه شامپو” نامیده شده، روی یک سکوی چوبی در بالای کف بتنی سالن قرار گرفته است. فضای تجهیزات و آبدارخانه با کاشی های سفید رنگ مشخص شده و اتاق استراحت و سرویس بهداشتی نیز پشت یک پارتیشن چوبی به رنگ صورتی روشن قرار داده شده اند.

خطوط روکش پاستلی چوب، قفسه های ساده شناور سیاه رنگ، و دوغاب سیاه رنگ بین کاشی های سفید، همگی به گونه ای شبکه سیاه رنگ ستون های فولادی سقف را در فضا منعکس می کنند.

به گفته معمار Tsuboi: ” من برای ایجاد حس یکپارچگی در فضا، با محدود کردن متریال ها و رنگ های به کار رفته در طراحی، و استفاده از تیرها و ستون های فلزی موجود، به کار بردن عناصری خاص را در آن تا حد امکان کاهش دادم؛ حتی با این سبک ساده طراحی نیز سالن به گونه ای ساخته شده که اتمسفری زنانه داشته باشد و انعکاسی از شخصیت مالک آن باشد. ”

 

 

طراحی داخلی سالن آرایش پلان باز

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen