طراحی داخلی دفتر مرکزی اجاره خانه Airbnb در سانفرانسیسکو

طراحی داخلی دفتر مرکزی اجاره خانه Airbnb در سانفرانسیسکو

طراحی داخلی دفتر مرکزی اجاره خانه Airbnb : وب سایت اجاره خانه Airbnb، در هنگام طراحی فضاهای اداری اضافی در دفتر مرکزی خود در سانفرانسیسکو از تمامی خانه های اجاره ای موجود در فهرست خود در سراسر جهان کمک گرفته است.  تیم Airbnb Environments با شرکت معماری “استودیو WRNS” همکاری کرده است تا سازه انبار مانند موجود را بازسازی و بازطراحی کنند – یک فضای الحاقی برای دفتر اصلی شرکت در سانفرانسیسکو.

ساختمان موجود کاملاً خالی شده است تا هر عنصر غیرسازه ای که در پشت یک دیوار منحنی ساخته شده از مکعب های شیشه ای وجود دارد، حذف شود. دیواری که دور تا دور نمای خارجی کشیده شده است.

داخل فضا یک پلکان مارپیچ بزرگ به شکل دایره ای در زیر یک آتریوم قرار گرفته است. این آتریوم دیوارهای سفید رنگ و کف بتنی فضا را با میزان زیادی نور پوشش می دهد.

 هریک از چهار طبقه ساختمان موجود، تمی از یک شهر متفاوت را به نمایش گذاشته اند. رنگ ها، الگوها و متریال هایی از بوئنوس آیرس، جیپور و آمستردام همگی در طراحی طبقات گنجانده شده اند.

این کمپانی که در سال 2008 توسط فارغ التحصیلان مدرسه طراحی Rhode Island، Joe Gebbia و Brian Chesky تاسیس شده درباره این طرح چنین توضیح داده است: ” طراحی 999 Brannan توسط ترکیب عناصر جامعه جهانی خود در فضا، بیانگر متعلق بودن Airbnb به همه جا می باشد. ”

علاوه بر تم طبقات، دکوراسیون اتاق های جلسات تحت تأثیر لیست های خانه های مختلف در سراسر جهان می باشد.

یکی از اتاق ها یک قلعه انگلیسی را نشان می دهد با پنجره هایی به سبک ویکتوریایی و مبلمانی به رنگ سبز و قرمز. یکی دیگر از دفاتر الهامی از مکانی دیگر در مونتانا می ‌باشد که دارای یک شومینه و قطعات روستایی مانند فانوس های آویزان و پوست حیوانات می باشد.

به گفته مدیر اجرایی خلاق Airbnb Environments، Aaron Taylor Harvey: ” ما قصد داشتیم همان چیزی را که در اولین دفتر کوچکی که در پورتلند طراحی کرده بودیم، وارد این فضای خیلی بزرگ کنیم. می‌خواهیم که این فضا به هر ساکنی حس یک خانه سفارشی را بدهد. ”

فضاهای کاری به 16 “محله” یکسان و برابر تقسیم شده اند که هر کدام شامل یک اتاق جلسه، باجه های تلفن و میزهای کار بزرگ جمعی می باشند. یک فضا که قلعه نامیده شده، طبقات را به یکدیگر وصل کرده و با نوار های چوبی پوشیده شده است.

در طبقه بالایی فضای قایق طراحی شده است. یک شی تازه با فضاهای کوچک و حفره مانند برای محیطی خصوصی تر جهت انجام کار. فضای گسترش یافته دفتر همچنین شامل یک سالن یوگا، فضاهای شخصی برای نگهداری وسایل و یک مرکز سلامتی می باشد.

شرکت Airbnb از زمان راه اندازی، صنعت هتل داری را مختل کرده است و هر کسی می تواند خانه‌ ها و فضاهای مورد نظر خود را اجاره کند. این شرکت به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و در حال حاضر دفاتر زیادی در سراسر جهان دارد.

          

 

 

 

 

طراحی داخلی دفتر مرکزی اجاره خانه Airbnb

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen