طراحی داخلی دفتر جدید اینستاگرام در منهتن با فرصت‌های عکسبرداری متعدد/ گروه معماری فرانک گری

طراحی داخلی دفتر اینستاگرام

طراحی داخلی دفتر جدید اینستاگرام در منهتن با فرصت‌های عکسبرداری متعدد/ گروه معماری فرانک گری

طراحی داخلی دفتر جدید اینستاگرام : شرکت اینستاگرام به دفتری جدید در نیویورک نقل مکان کرده که توسط شرکت معماری فرانک گری طراحی شده‌است. در این دفتر کارکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند از استودیوی ضدصدای این دفتر کاری استفاده کنند و با پس‌زمینه‌های مختلفی که وجود دارد عکس بگیرند.

طراحی داخلی دفتر جدید اینستاگرام

این شرکت که در حوزه به اشتراک‌گذاری تصویر کار می‌کند طبقات بالایی ساختمان 440 برادوی را اشغال کرده‌است که قبلا دپارتمان فروشگاه وانامیکر (Wanamaker) در آن قرار داشت؛ جایی نزدیک به «آستور پلیس» (Astor Place) که شرکت والد اینستاگرام یعنی فیسبوک در آن دفتر دارد.

طراحی داخلی دفتر جدید اینستاگرام

این دفتر نقش دومین قطب بزرگ اینستاگرام را –بعد از دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکو- ایفا می‌کند. این شرکت در 2010 تاسیس شد، ابتدا دفتر نیویرکش را با سه کارمند در سال 2015 افتتاح کرد و اکنون با 290 کارمند در این دفتردر نیویورک، دارای برنامه‌های برای گسترش بیشتر است.

طراحی داخلی دفتر جدید اینستاگرام

کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام گفت: «هنگامی که ما هشت سال پیش کار را آغاز کردیم، در یک دفتر بسیار کوچک مستقر بودیم. با رشدمان شروع به کشف این حقیقت کردیم که هنر بخش بزرگی از کاری بود که ما انجام می‌دادیم، و این ویژگی نه تنها در آنچه که می‌ساختیم بلکه در ساختن فضایمان و تیممان نیز حضور داشت.»

 

گروه معماری فرانک گری مسئولیت طراحی ترکیب‌بندی و اجزای سازه‌ای این دفتر را برعهده داشت و با یک تیم طراحی متعلق به خود این شرکت مراحل طراحی و اجرا را به انجام رساند.

گروه معماری فرانک گری مسئولیت طراحی ترکیب‌بندی و اجزای سازه‌ای این دفتر را برعهده داشت

تیم طراحی با بهره‌گیری از مساحت وسیع طبقه، سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ، سلسله‌ای از فضاها را حول آتریوم مرکزی مجموعه طراحی نمود. موقعیت‌های متعددی بصورت از پیش تعیین شده برای ایجاد امکان عکاسی در ین طراحی لحاظ شده‌اند.

 

در ورودی مجموعه یک دیوار دیجیتال خوشامدگویی وجود دارد که مجموعه‌ای چرخنده از تصاویر فید اینستاگرام و استوری‌های این اپلیکیشن از میان 800 میلیون کاربر آن را به نمایش می‌گذارد.

در طول یک راهرو یک گنبد ژئودزیک ناتمام ساخته شده از شیشه‌های رنگی قرار دارد که رنگ شیشه‌های آن بسته به زاویه دید بیننده تغییر می‌کند. نورپردازی‌هایی که توسط کاربران فضا قابل کنترل اند و صندلی‌های قابل جابجایی در زیر این گنبد، این فضا را محلی ایده‌آل برای گرفتن سلفی می‌کند.

دیواری پوشیده از رنگ و یک دیوار سبز (دیواری با گیاهان روییده روی آن) در کنار راه‌پله نیز بعنوان زمینه‌های مناسبی برای عکس‌برداری در نظر گرفته شده‌اند.

راهرو یک گنبد ژئودزیک ناتمام ساخته شده از شیشه‌های رنگی

سیستروم گفت: «در دورتادور فضا شما آثار هنری‌ای را از اعضای مختلفی از جامعه خواهیددید، و ما آن‌ها را به طرزی نامحسوس با فضا ادغام کرده‌ایم تا در عمل این موضوع بیان شود که اینجا واقعا یک شرکت هنری است.»

فضاهای عمومی حول یک محور مرکزی قرار دارند. این محور قسمت پلان آزاد میزهای کار را در دوسوی ساختمان به هم وصل می‌کند.

فضاهای عمومی حول یک محور مرکزی قرار دارند

در طراحی داخلی دفتر جدید اینستاگرام در مرکز مجموعه مکان‌های برای سفارش و صرف غذا قرار دارد، با امکاناتی از پیشخوان آبمیوه و ژلاتو گرفته تا پیشخوانی به نام فلامینگوی تشنه که با سطوحی با رنگ‌های هلویی تزیین شده‌است.

یک فضای کتابخانه نیز برای کارهای غیررسمی اما نیازمند سکوت طراحی شده‌است و از فضاهای کاری واقع در دو سمت شرقی و غربی مجموعه در فاصله‌ای زیاد قرار دارد. فضاهای ملاقات خصوصی متعددی نیز در کنار یک استودیوی ضدصدا برای ضبط و فیلمبرداری از مصاحبه‌ها مهیا شده‌اند.

اتاق‌های کنفرانس به نام اکانت‌های معروف اینستاگرام و کلمات پرطرفدار سرچ‌های آن نامگذاری شده‌اند.

سیستروم گفت: «خیلی جالب است که بتوانید وارد فضایی بشوید که واقعا اینستاگرام است: فضایی هنرمندانه و خاص.»

تاثیر اینستاگرام بر معماری و طراحی داخلی از زمان ظهور این اپلیکیشن در 2010 به طرز قابل توجهی رشد کرده‌است

تاثیر اینستاگرام بر معماری و طراحی داخلی از زمان ظهور این اپلیکیشن در 2010 به طرز قابل توجهی رشد کرده‌است. کمی قبل ‌تر فرشید موسوی، معمار برجسته، اظهار کرده‌بود که مشتریان اکنون از پروژه‌های معماری توقع تامین مناظر و پس‌زمینه‌های مناسب برای عکس‌های اینستاگرامی را دارند.

 

مایک کریگر (Mike Krieger)، بنیانگذار دیگر اینستاگرام نیز اظهار کرد که متوجه تاثیر پلتفرم بر طراحی داخلی این مجموعه شده‌است.

اینستاگرام نیز اظهار کرد که متوجه تاثیر پلتفرم بر طراحی داخلی

 

 

 

طراحی داخلی دفتر جدید اینستاگرام

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com