طراحی داخلی خانه Chiang / معماری 2BOOKS

طراحی داخلی خانه Chiang / معماری 2BOOKS

طراحی داخلی خانه Chiang / معماری 2BOOKS

معماران: 2BOOKS design

مکان: شهر Hsinchu، تایوان

مساحت: 128 مترمربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: این پروژه برای آپارتمانی یک طبقه داخل یک ساختمان جدید طراحی شده است. در برنامه های ساخت و ساز ساختمان، سازنده بیشتر الگوهای داخلی را محدود کرده بود، درواقع امکان تغییر بسیاری وجود نداشت – به همین دلیل ما هدفی تعیین کردیم؛ امیدوار بودیم که بتوانیم به این پروژه مشترک موضوعی بدهیم که نشان دهنده سبک زندگی منحصر به فرد این مشتری باشد.

در ابتدای پروژه، روی پیکربندی رنگ های فضا کار کردیم و می خواستیم به رنگی برسیم که با تمام چیزهایی که به صورت روزمره کاربرد دارند متناسب باشد، مثل مبلمان، ست ناهارخوری، و بعضی دیگر از وسایل ضروری در زندگی روزمره.

در نتیجه نهایتا دو سیستم اصلی رنگ را با هم ترکیب کردیم: طوسی و سفید. سلسله رنگ های طوسی را با اندازه های مختلف تیرگی و در بافت های گوناگون به کار بردیم تا فضا را هماهنگ و موزون کند، و همچنین از رنگ سفید برای برجسته تر کردن رنگ های طوسی استفاده کردیم.

ایجاد خطوط واضح، یکی دیگر از مواردی است که در طرح مورد تأکید قرار گرفته، و برای جلب توجه بیننده به فضاها از آن استفاده شده است. در ترکیب بندس فضاهای عمومی خانه، یکی از اتاق خواب ها را به سالن نشیمن باز کردیم و کاربری آن را به گلخانه تغییر دادیم. همچنین متریال به کار رفته در کف را نیز تا داخل این فضا گسترش دادیم و از درب های کشویی استفاده کردیم تا مرزها خنثی شده و فضاهای عمومی خانه نیز بازتر و انعطاف پذیرتر شوند.

در محدوده کابینت جزیره ای آشپزخانه از کفپوش های مختلف استفاده کرده و آن ها را با هم هماهنگ کردیم؛ کفپوش با رنگ روشن تر، در کنار کفپوش بتنی کنتراست مطلوبی را ایجاد کرده است. ترکیب متریال های گوناگون، این امکان را فراهم کرده است تا بتوانیم فضاها را در عین باز نگه داشتن دید، از یکدیگر جدا کنیم. کابینت جزیره ای از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده و نمونه ای دیگر از نمایش دادن رنگ خاکستری در فضا می باشد. دو دیوار سیمانی که در دو طرف آن وجود دارند، مرکز قرارگیری کابینت را به یک فضای پایدار تبدیل کرده اند.

طراحی داخلی خانه Chiang

 

طراحی داخلی خانه Chiang

منبع: archdaily