طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی واقع در شهر San Luis Obispo

طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی واقع در شهر San Luis Obispo

طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی ؛ تازه عروس دامادی در خانه ای در کالیفرنیای جنوبی، سبک طراحی قدیم و جدید را در طراحی دکوراسیون منزل شان تلفیق کرده‌اند و اجازه داده اند عشق و خلاقیت شان در  این خانه‌ای اجاره ایی قدیمی ویکتوریایی شکوفا شود. تازه عروس داماد خانم Ashley و آقای Kenny Channer سبک‌ های طراحی خود را به عنوان زن و شوهر برای اولین بار در این خانه قدیمی که مربوط به اواخر دهه 1800 میلادی می‌باشد ترکیب کرده اند. این یک خانه اجاره ای در شهر آفتابی San Luis Obispo ایالت کالیفرنیا می‌باشد. این زن و شوهر هر دو تخصص پزشکی دارند و علاوه بر آن در هنر و معماری نیز دستی دارد. حس زیبایی شناختی آن‌ها در این خانه رنگارنگ مدرن و التقاطی نمود پیدا کرده است.

خلاصه طرح پروژه

چه کسانی در این خانه زندگی می کنند: Kenneth و Ashley Channer

موقعیت: شهر San Luis Obispo ایالت کالیفرنیا

مساحت: 1200 فوت مربع، 2 اتاق خواب، یک حمام

نکته و خصوصیت جالب: این خانه در ابتدا به عنوان یک رستوران در سال 1840 ساخته شد و سپس در دهه 1920 به وضع فعلی تغییر پیدا کرد.

ورودی خانه به سمت اتاق ناهارخوری ساده اما دلپذیر باز می‌شود. پنجره‌های بزرگ باعث ورود مقدار زیادی نور طبیعی می‌شوند و به همراه دیوارهای خاکی رنگ و تزئینات رنگی فضای اتاق را دلپذیر و درخشان می‌کنند.

یک گیاه گلدانی کوچک روی میز است که گلدان آن با پارچه پشمی ساخته شده است. خانم آشلی(Ashley) عاشق باغبانی است و گیاهان تازه زیادی را در سرتاسر خانه خود به کار برده است.

این شلف یکی از وسایل مورد علاقه خانواده Channer می‌باشد که هم از جنبه زیبایی و هم کاربردی کارایی دارد. به نمک پاش و فلفل پاش قارچی شکل نارنجی که با نقش های رومیزی هماهنگ است توجه کنید.

طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی

در این جا صندلی‌های مدرن سبک اواسط قرن بیستم با میز روستیک و فرش رنگارنگ در تقابل است تا جلوه‌ای ظریف و در عین حال التقاطی ایجاد کند.

خانواده Channer این میز کنسول را در یک فروشگاه خرده فروشی پیدا کردند. تابلو نقاشی خیره‌کننده ای از سانفرانسیکو در بالای این میز آویزان شده است و یک قاب عکس نامزدی و لوازم هنری دست ساز روی میز کنسول را پر کرده‌اند.

این قفسه کتاب بین آشپزخانه و اتاق ناهارخوری واقع است که از آن به عنوان مکانی برای قرار دادن ظرف و ظروف و لوازم مربوط به آشپزخانه که به راحتی از هر دو فضا در دسترس می‌باشد استفاده می‌شود.

برای این خانواده که روز به روز کلکسیون کتاب های آشپزی شان بیشتر می‌شود این گلدان های تازه جوانه زده  به عنوان نگهدارنده‌های موقت کتاب عمل می‌کنند.

یکی دیگر از نگهدارنده های کتاب گلدانی برخی از کتاب های رنگارنگ و نئونی این قفسه را سرجای خود نگه داشته است. خانم آشلی شیرازه‌های این کتاب ها را با مقواهای رنگارنگ درخشان پوشانده تا جلوه رنگی شاداب و نشاط بخشی ایجاد کند.

طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی

این زوج این جزیره آشپزخانه کوچکی را که جزو محصولات برند ایکیا می‌باشد به عنوان مرکز و محل اصلی پخت و پز خود در نظر گرفته‌اند. به علاوه این جزیره برای به نمایش گذاشتن کلکسیون لوازم پخت و پز و ظرف و ظروف خانم آشلی نیز به کار می‌رود. شیشه‌های عسل و شربت لیموی محلی که روی تکه چوبی قرار داده شده‌اند به عنوان سوغات از شهر کوچکی در یونان آورده شده اند.

ظرف های نگهدارنده با رنگ نارنجی شاد به پیشخوان آشپزخانه رنگ و جلوه ای پرطراوت اضافه می‌بخشد. این زوج از بطری‌های خالی دلستر به عنوان ظرف های نگهدارنده آبلیمو و روغن زیتون استفاده کرده اند.

این آشپزخانه با لوازم کلاسیک و لوازم آشپزخانه با کیفیت نمای ساده‌ای دارد. این مخلوط‌کن گلابی رنگ ویژگی برجسته روی پیشخوان است و در سبد میوه آویزان در بالای آن به طور هنرمندانه‌ای مواد پخت و پز ضروری به نمایش درآمد است.

Kenny و Ashley از تلفیق کردن مبلمان مقرون به صرفه ی برند ایکیا با لوازم زیبایی چون این مبل رنگارنگ لذت می‌برند. این مبل متعلق به پدربزرگ و مادربزرگ Ashley بوده است. با این کار آن ها در نهایت جلوه‌ای ارزان قیمت ولی منحصربه فرد برای پذیرایی خود ایجاد کرده‌اند.

جای مطالعه این زوج توسط مقادیر زیادی نور طبیعی از پنجره روشن می‌شود. آن‌ها هر دو این صندلی راحتی ساده را به خاطر خطوط صاف و بی‌پیرایه‌ای که دارد دوست دارند. به علاوه ظاهر این جا را می‌توانند صرفا با عوض کردن کوسن یا انداختن یک روانداز جدید بر روی صندلی به سادگی تغییر دهند.

شلف‌های کتاب چند منظوره دیواری جای خوبی برای نگهدداشتن کتاب‌ها و لوازم کوچک دکوری هستند. هنگام دیدار با دوستان این کتاب‌های جمع آوری شده می‌توانند نقطه شروع خوبی برای یک مکالمه باشند. خانم آشلی این شلف را بالای کنسول تلویزیون و در میان کولاژی از تابلوهای هنری نصب کرده است.

Ashley و Kenny تصویر کارت دعوت عروسی خود را بزرگ کرده و قاب گرفته اند. این کارت دعوت که روی یکی از شلف های کنار تلویزیون قرار دارد به عنوان یادآور تصویری از خاطرات عاشقانه کاربرد دارد.

در این جا پاکت های پشمی روی دیوار بافت و سرسبزی را به ارمغان می‌آورند. تابلوهای سفید رنگ فلزی روی دیوار از درب های کابینت بلااستفاده ساخته شده‌اند. این زوج عکس های پلاروید خود را با آهنربا روی این تابلوهای فلزی چسبانده‌اند.

در امتداد چارچوب درب اتاق خواب، عکس های پلاروید بیشتری با نوارچسب‌های رنگی برای ایجاد نمایش هنری شخصی تر و صمیمی تر چسبانده شده‌اند.

طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی

روتختی این زوج یکی از هدایای عروسی شان بوده است. رنگ‌های قرمز روی آن با رنگ خنثای روی دیوار در تقابل است. از شلف مربعی دیواری ساده‌ای به عنوان میز پاتختی استفاده شده است. حروف بزرگ لاتین روی شلف بالای تخت به صمیمیت بخشیدن فضا کمک کرده اند.

طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی

Ashley با عوض کردن دستگیره‌های این دراور با دستگیره‌های رنگارنگ و متفاوت به آن ظاهری منحصربه فرد داده است.

این پرده لیمویی، رنگ تازه و پرطراوتی به گالری دیواری عکس های با قاب سفید تزریق کرده است.

استند جواهرات شاخه‌ای روی میز آرایش Ashley باعث می‌شود منظم کردن گردنبندهای او آسان باشد و گیاه تراریومی گیاه سبز که یکی از علایق اوست را اضافه می‌کند.

استند انگشتر دست شکل در بالای تکه چوبی صیقلی قرار داده شده است. این استند جایی برای به نمایش گذاشتن انگشترها و گیاه هوازی(تیلاندزیا) مورد علاقه آشلی می‌باشد.

طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه رنگارنگ سبک ویکتوریایی

خانم Ashley یک باغ گلدانی در ایوان خانه خود پرورش داده است. نوشته های روی برچسب هر گیاه نشان دهنده اسم آن ها می‌باشد.

این زن و شوهر به خاطر داشتن حیاط بزرگ و زیبا خوش شانس هستند و می‌توانند در تابستان میهمانی‌ها و پیک نیک هایی را با دوستان و آشنایان خود در حیاط منزل برگزار کنند.

Kenny و Ashley از تابستان 2011 این خانه شاد را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده اند و قصد دارند با کمک هم و با ترکیب سبک ها ظاهر آن را خاص تر و دیدنی تر کنند.

 

 

تحریریه پویانو : سجادی

منبع: houzz