طراحی داخلی خانه برای مجموعه هنری و مبلمان متنوع صاحب آن در سان‌دیه‌گو

طراحی داخلی خانه برای مجموعه هنری

طراحی داخلی خانه برای مجموعه هنری و مبلمان متنوع صاحب آن در سان‌دیه‌گو

طراحی داخلی خانه برای مجموعه هنری : طراح کالیفرنیایی، «ترزا شو» فضاهای داخلی این خانه تازه ساخته شده در سان‌دیه‌گو را ساده نگه داشته‌است تا با مبلمان گلچین شده صاحب خانه و مجموعه هنری‌اش تداخلی و تعارضی پیش نیاید.

 

جزییات فضایی این پروژه شامل یک جایگاه اختصاصی تختخواب، نیمکت‌های و واحدهای انباری است که با کف‌ها و دیوارهای موجود ادغام می‌شوند.

طراحی داخلی خانه برای مجموعه هنری

ترزا شو برای این پروژه طراحی داخلی خانه برای مجموعه هنری صاحبخانه ، با «کوین لی یی» طراح، همکاری نمود. در این همکاری دونفره این خانه در زمینی تپه‌ای در «نرمال هایتس» در کالیفرنیا برای یک دندانپزشک طراحی شد. خواسته این مشتری این بود که فضای داخلی این خانه «تمیز، ساده و روشن» نگه داشته‌شود.

 

علاوه بر این، مشتری خواهان واردکردن مبلمانی بود که در طول هفت سال زندگی‌اش در خارج از کشور جمع‌آوری کرده‌بود. شو در این رابطه گفت: «هر اتاق میهمان نمایانگر یکی از تجارب سفر یا زندگی صاحب این خانه است.»

زیرزمین این ساختمان دارای تخت خوابی ژاپنی است، که بر روی سکویی از چوب بلوط سفید قرار می‌گیرد و جنس آن با کفسازی اتاق یکی است.

در نزدیکی تختخواب یک تشک چرمی قرار گرفته تا محلی برای نشستن و مدیتیشن باشد. دو پنجره نور طبیعی فراوانی را وارد این فضا می‌کنند و مشرف به دره شیبدار موجود در فضای بیرون هستند.

فضای داخلی این خانه «تمیز، ساده و روشن»

در طبقه همکف آشپزخانه‌ای با پلان آزاد به همراه یک فضای نشیمن وجود دارد. در این قسمت، درب‌های کشویی شیشه‌ای رو به یک بالکن باز می‌شوند.

جزیره آشپزخانه بزرگ و سفیدرنگ آشپزخانه ظرفیت نشستن شش نفر را دارد و بعنوان فضای غذاخوری اصلی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پشت سینک آشپزخانه، آبدارخانه قرار دارد که با پنل‌های شیشه‌ای مات در قابی فولادی، از سایر بخش‌ها تفکیک شده‌است.

طبقه همکف آشپزخانه‌ای با پلان آزاد به همراه یک فضای نشیمن

در مقابل آشپزخانه دیوار اختصاصی تلویزیون قرار دارد. این دیوار خاکستری‌رنگ با پنل‌های بتنی پوشانده شده و یک شومینه را در قسمت پایین و سمت راست در خود جای داده‌است.

 

اتاق نشیمن اصلی از طریق یک راهروی کوچک قابل دسترسی است. در کنار آن یک راه‌پله با نرده‌های مشکی‌رنگ قرار گرفته که تا بالا و انتهای سقف امتداد یافته‌اند. یک اتاق خواب، یک حمام و سرویس بهداشتی و یک پارکینگ تک، طبقه همکف را تکمیل می‌کنند.

اتاق نشیمن اصلی از طریق یک راهروی کوچک

در طبقه بالا یک اتاق مستر با سرویس بهداشتی اختصاصی، به همراه یک اتاق رختشویی و یک دفتر خصوصی قرار دارد. یک بالکن بزرگ در انتهای راه‌پله یک آتشدان خارجی و یک پیشخوان را برای تفریحات فضای باز فراهم می‌سازد.

چوب بلوط سفید علاوه بر این در کف طبقه بالا مشاهده می‌شود. در ساخت یک نیمکت درجا در اتاق خواب نیز از آن استفاده شده‌است.

اتاق مستر با سرویس بهداشتی اختصاصی، به همراه یک اتاق رختشویی و یک دفتر خصوصی

در سرتاسر خانه، دیوارها سفید نگه داشته شده‌اند تا به نوعی ویترینی برای نمایش مبلمان و آثار هنری آویختنی از دیوار باشند. چاپ‌های مینیمال از «ریچارد ورگز» هنرمند را می‌توان در سرتاسر این خانه مشاهده نمود.

شو در مورد رنگ سفید در دیوارهای خانه گفت: «دیوارهای سفید خانه را مانند یک بوم نقاشی و یا یک گالری می‌کند، و همیشه دیواری خالی برای نصب آثار هنری‌ای وجود دارد که صاحب خانه از سفرهایش از دور دنیا با خود می‌آورد.»

نمایش مبلمان و آثار هنری آویختنی از دیوار باشند. چاپ‌های مینیمال

در بیرون، این ساختمان مسکونی سه طبقه یک نمای سفیدرنگ را در نیمه پایین به نمایش می‌گذارد و نیمه بالای آن با صفحات چوبی طولی پوشانده شده‌است. زیربنای این ساختمان 251 مترمربع بوده، دارای فرم مستطیلی به همراه یک سقف مسطح است.

این خانه همچنین دارای یک آشپزخانه دیگر و یک اتاق نشیمن دیگر در زیرزمین است که می‌توان به آن‌ها از طریق یک ورودی خصوصی از راه‌پله‌های خروجی دسترسی داشت.

در نزدیکی این خانه، خانه‌ای قرار دارد که اخیرا توسط «جف اسویتاک» ساخته‌شد. این خانه استودیوی شخصی معماری او و خانه‌اش است که نمای آن با چوب زغالی‌رنگ طراحی شده‌است.

پلان طبقه زیرزمین

 

 

 

پلان طبقه همکف

 

 

پلان طبقه اول

پلان طبقه اول

 

 

 

طراحی داخلی خانه برای مجموعه هنری

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com