طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی جایی برای خوشگذرانی و سرگرمی

طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی جایی برای خوشگذرانی و سرگرمی

طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی ؛ در خانه‌ای تابستانی طراحی شده برای هنر، رنگ و خانواده قدم می‌گذارید. منطقه ساحلی Rehoboth یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری در بخش جنوبی ایالت Delaware می‌باشد. چندین دهه است که تابستان‌ها گردشگران(عمدتا از آتلانتیک میانه و شمال شرق) برای استراحت، ریلکسیشن و دورهمی‌های خانوادگی به به این شهر ساحلی عجیب و جالب هجوم می‌آورند.

در سمت شمالی ساحل Rehoboth خانه تابستانی زیبایی وجود دارد که به نظر می‌رسد از سال ها پیش در این جا بوده است و این دقیقا همان چیزی است که صاحبخانه دوست دارد این طور فکر کنید.

با این حال، زمانی که درون این خانه ویکتوریایی فوق العاده شوید اگرچه با آن حس راحتی دارید ولی برای تان آشکار می‌شود که این خانه برخلاف آن چه تصور می‌کردید پر از امکانات مدرن، مبلمان و ظواهر جدید است و لازم به ذکر نیست که پر از هزاران رنگ است.

 

طراح Matty Adler می‌گوید که طراحی داخلی این خانه تحت تاثیر شخصیت رنگارنگ و خوش مشرب صاحبخانه انجام شده است. او سبک این خانه را به عنوان«سرزمین تلون مزاج» توصیف می‌کند. این جا در اتاق مخصوص به خانواده، صاحبخانه خودش اطراف شومینه را با رنگ قرمز نقاشی کرده است. رنگ زرد شاد و روشن دیوار به عنوان رنگ اصلی خنثای فضای کل خانه انتخاب شده است.

این خانه 5600 فوت مربعی در سال 2009 ساخته شده و در اجتماعی منحصربه فرد بین یک کانال و اقیانوس اطلس(آتلانتیک) واقع گردیده است. این خانه در همان سمتی است که خانه ساحلی قبلی صاحبخانه که ویران شده بود قرار داشت.

مالک این خانه که زوجی با اصالت Baltimore می‌باشند به دنبال خانه‌ای جدید بودند که مکان به اندازه کافی بزرگ برای جای دادن به سه فرزند بالغ و خانواده های شان که شامل چندین نوه می‌شدند داشته باشد. این خانه که تحت نظر خانم خانه طراحی شده است به عنوان مکانی شاد و مفرح  برای تعطیلات تابستانی خانوادگی تبدیل شده است.

حقایق جالب: شبکه بندی ایوان جلویی خانه بازسازی شده است تا شبیه همان شبکه بندی باشد که صاحبخانه خودش برای خانه ساحلی قبلی اش طراحی کرده بود. با وجود سبک تاریخی کلی، این خانه مجهز به امکانات سازگار با محیط زیست نظیر انرژی زمین گرمایی و خورشیدی می‌باشد.

صاحب خانه، یک هنرمند و نقاش با ذوق است که از وارد کردن انواع رنگ ها واهمه‌ای ندارد. او می‌خواست خانه ی خود را با هنر رنگارنگ و رنگ‌های پرجنب و چوش روی دیوارها پر کند.

در واقع، او در اصل آشپزخانه ای با رنگ قرمز درخواست کرده بود اما با توجه به پیشنهاد طراح خانه Matty Adler در عوض لوازم آشپزخانه اش را به رنگ قرمز انتخاب کرد.

طراح Adler می‌گوید:« من می‌دانستم چه مقدار زیاد رنگ در این خانه به کار رفته بود». بنابراین برای حفظ تعادل، او رنگ سفید را برای کابینت‌ ها، پیشخوان و قرنیزهای آشپزخانه انتخاب کرد. در عوض لوازم آشپزخانه با رنگ قرمز انتخاب شدند که اندکی رنگ قرمز به آشپزخانه پاشیده‌اند بدون این که روی کل فضای آن غالب شوند.

یک جزیره آشپزخانه سبک مزرعه ای و دیوار پشت سینک شطرنجی هر دو در طرح رنگی آشپزخانه نقش بازی می‌کنند و حس راحتی و صمیمیت را به آشپزخانه اضافه می‌کنند. در بالای اجاق گاز، تابلوی سه تیکه رنگ بیشتری به فضا می‌دهد.

این لوستر شیشه ای به طور سفارشی ساخته شده و ساخت آن تقریبا پنج ماه طول کشیده است. این قطعه دکوری برجسته مطمئنا اشاره‌ای به علاقه صاحبخانه به هنرمند و خواننده Carmen Miranda دارد که او به خاطر تزئینات کلاه میوه‌ای اش در دهه 1940 معروف شده بود.

علاوه بر خریدن مبلمان و اثاثیه بسیار از فروشگاه‌های عتیقه فروشی محلی، این صاحبخانه مدل‌های پارچه‌های مختلفی را از سفر خرید خود به لندن به ارمغان آورده است. بسیاری از این پارچه ها برای پرده‌ها و برخی برای روکش مبلمان خانه استفاده شده‌اند.

طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی

پالت ترکیب رنگ این خانه از لوازم هنری و کارهای دیگر هنرمندان بومی اثر پذیرفته است. در این سالن پر از لوازم هنری، ممکن است چشم تان به یکی از فرش های بسیار زیبا که سرتاسر کف اتاق را دربرگرفته است بیفتد.

تمام کفپوش این خانه از جنس هاروود و چوب کاج اصلاح شده می‌باشد که محصول یک کارخانه قدیمی در شیکاگو است.

طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی

رنگ نارنجی برای سرویس بهداشتی استفاده شده که در آن آثار هنری بیشتری در معرض نمایش قرار گرفته است. این لوستر از یک فروشگاه محلی خریداری شده و به عنوان تقویت رنگی در این فضا عمل می‌کند. کابینت روشویی در این جا در واقع یک کمد کشویی جدید است که درون آن سینک جاسازی شده است.

کمی دورتر از بقیه فضای خانه، این حمام منعکس کننده علاقه صاحبخانه به طراحی آرامش بخش و ذن است که باعث شده فضای آن شبیه سالن‌های اسپا باشد.

آن ها برای این که از پالت کلی خانه دور نشوند، این تایل های موزاییکی آبی شاد را برای حمام انتخاب کردند و از آن به عنوان رنگ دیوار استفاده کردند.

طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی

صاحبخانه رنگ صورتی اشباع و تیره‌ای را برای رنگ دیوار اتاق بچه ها انتخاب کرد. این صرفا یکی از اتاق های مخصوص نوه‌های اوست و دیگری به رنگ سبز نقاشی شده و تخت های چند طبقه در اتاق پسرها وجود دارد که به رنگ قرمز نقاشی شده‌اند.

طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی
طراحی داخلی خانه با سبک ویکتوریایی

این تزئینات وینتیج جذاب به بازدیدکنندگان در بالای پله ها خوشامد می‌گوید. کلکسیون روستایی صاحبخانه با افتخار زیر حروف بزرگ کارناوال به نمایش گذاشته شده که آن ها کلمه FUN را هجی می‌کنند. موقعی که ویژگی شگفت انگیزی این خانه مد نظر باشد این کلمه واقعا خلاصه کنننده ماهیت کلی این خانه است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz