طراحی داخلی بوتیک برند ALC در نیویورک / شرکت معماری Janson Goldstein

طراحی فروشگاه پوشاک زنانه ALC که توسط شرکت معماری آمریکایی

طراحی داخلی بوتیک برند ALC در نیویورک / شرکت معماری Janson Goldstein

طراحی داخلی بوتیک برند ALC : درگاه‌های قوسی عریض، مبلمان وینتج و گیاهان استوایی در اولین فروشگاه پوشاک زنانه ALC که توسط شرکت معماری آمریکایی «جانسون گلداستاین» طراحی شده، خودنمایی می‌کنند. این فروشگاه ALC که در گرین استریت منطقه سوهو در منهتن واقع است در کنار شمار دیگری از بوتیک‌های سطح بالای طراحی و مد قرار دارد. این بوتیک با اشغال 278 متر مربع زیربنا، اولین فروشگاه فیزیکی برند ALC است. این برند در سال 2009 و توسط طراح لس‌آنجلسی، «آندریا لیبرمن» (Andrea Lieberman) تاسیس شد.

طراحی داخلی بوتیک برند ALC

لیبرمن در شهر نیویورک زاده شد و در مدرسه طراحی پارسون تحصیل نمود. این طراح سفرهای گسترده‌ای داشته و پیش از راه‌اندازی شرکت طراحی لباس خودش، بعنوان طراح لباس اشخاص معروف کار کرده‌است.

 

فروشگاه جدید، در کنار دو فروشگاه دیگری که قرار است امسال راه‌اندازی شوند بیانگر «بینش غایی» او برای ALC هستند و شرکت این طراح را قادر می‌سازند تا بصورت فردی با مشتریانش ارتباط برقرار کند. هرسه این فروشگاه‌ها در دست طراحی توسط جانسون گلداستاین، یک استودیوی طراحی معماری در نیویورک هستند.

طراحی داخلی بوتیک برند ALC

معماران در توصیف طراحی داخلی بوتیک برند ALC گفتند: «هر فروشگاه به گونه‌ای طراحی شده که با استفاده از تاریخچه زندگی و سفرهای لیبرمن، قسمتی متفاوت از میراث این برند را به تصویر بکشد. با دانستن این که مصالح و رنگ‌های فروشگاه در اولویت بودند، ما شروع به کنار هم قراردادن مصالحی کردیم که در جهانی موجود بودند که این طراح برای خلقش به دنبال آن بود.»

 

بوتیک شعبه سوهو در نقش دفتر مرکزی این برند ایفای نقش می‌کند. تکمیل این پروژه از برنامه اولیه تا روز افتتاحیه‌اش در آوریل 2018 چهار ماه به طول انجامید.

 

برای فضای کشیده و باریک این فروشگاه، طراحان سه اتاق مجزا و همچنین فضای مرکزی فروشگاه را که مرکز رسمی‌تر آن است طراحی نمودند. اتاق‌ها با درگاه‌های قوسی‌شکلی از هم جدا می‌شوند که در راستای یکدیگر هستند. به این ترتیب دیدی واضح از ابتدای فروشگاه به انتهای آن مهیا است. فضاهای نمایش اجناس که به صورت تورفتگی‌هایی در دیوارها هستند نیز در بالا به قوس ختم می‌شوند.

 

 

«استیو اسکورو»، یکی از همکاران شرکت جانسون گلداستاین گفت: «با شکستن فضا به این شکل، برند ALC می‌تواند روایت‌های متفاوتی را در مجموعه‌هایش به تصویر بکشد، و مشتریان به راحتی در میان مجموعه‌ای از فضاهایی که دارای تناسبات انسانی هستند حرکت می‌کنند.»

معماران در توصیف طراحی داخلی بوتیک برند ALC

برای حفظ ریشه‌های نیویورکی این طراح مد، معماران اجزاء مهم موجود در یک «ویترین کلاسیک منطقه سوهو در منهتن» را حفظ نمودند، از جمله ستون‌های آهنی و یک پنجره سقفی بزرگ. موزاییک‌های بتنی کف در رنگ خاکستری تیره و مبلمان وینتج  تهیه شده از فروشگاه‌های محلی نیز در راستای القای حس سواحل شرقی به بازدیدکنندگان انتخاب شده‌اند.

 

در مقابل، مصالح و تزیینات روشن برای اشاره به ارتباط برند با سواحل غربی بکار رفته‌اند. پرده صورتی‌رنگ برای پوشاندن اتاق پرو آویخته شده، و قالی‌های پشمی زیتونی‌رنگ در کف فروشگاه پهن شده‌است. علاوه بر این‌ها، از مجموعه‌ای از گیاهان استوایی نیز برای تزیین فضا استفاده شده‌است.

در طراحی این فضا، کالیفرنیا از طریق نرمی و لطافت فرم‌ها، سبکی مصالح دیوارها و میزهای بزرگ تراورتن که در مرکز اتاق جلویی قرار دارند

تیم طراحی افزود: «در طراحی این فضا، کالیفرنیا از طریق نرمی و لطافت فرم‌ها، سبکی مصالح دیوارها و میزهای بزرگ تراورتن که در مرکز اتاق جلویی قرار دارند –و در لس‌آنجلس تولید شده‌اند- معرفی می‌شود.»

 

دو فروشگاه دیگر ALC در نیویورک و کالیفرنیا راه‌اندازی خواهندشد. یک فروشگاه در مرکز خرید «بلومینگدیل» در بخش شمال شرقی منهتن و دیگری در منطقه «پاسیفیک پالیسیدس» لس‌آنجلس واقع خواهدبود.

دو فروشگاه دیگر ALC در نیویورک و کالیفرنیا راه‌اندازی خواهندشد

سوهو یک مقصد خرید شلوغ است، چرا که بسیاری از برندهای لوازم خانه و لباس در این منطقه فروشگاه و شو روم دارند. در میان نام‌هایی که اخیرا فروشگاه خود را در این منطقه افتتاح کرده‌اند می‌توان به «تام دیکسون»، «اورلین»، «منو» و «کاسپر» اشاره نمود.

 

 

 

طراحی داخلی بوتیک برند ALC

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen