طراحی داخلی آپارتمان دوبلکس در Kurkowa / معماری 3XA

طراحی داخلی آپارتمان دوبلکس در Kurkowa / معماری 3XA

طراحی داخلی آپارتمان دوبلکس (دوپلکس)

معماران: 3XA

مکان: Wroclaw، لهستان

مساحت: 85 مترمربع

سال پروژه: 2016

از زبان معمار: این آپارتمان دوبلکس به سبک معاصر در Kurkowa واقع شده است، یکی از اولین ساختمان ها در ناحیه در حال رشد Nadodrze در Wroclaw. این سازه که متعلق به چند خانواده می باشد و قدمی در راه توسعه این ناحیه محسوب می شود، روی رودخانه Odra قرار گرفته و جایزه های معماری زیادی را از آن خود کرده است.

این آپارتمان 85 مترمربعی توسط معماران استودیو 3XA طراحی شده است؛ طراحی این آپارتمان با توجه به کارآمد بودن و کارایی بالای فضا انجام شده است تا فضای زندگی را برای تمام خواسته ها و نیازهای خانوادگی به حداکثر برساند. طرح نهایی فضا را تقسیم کرده و ترکیبی را شامل سه اتاق خواب، دو حمام، یک دفتر کار و یک فضای مشترک برای آشپزخانه و سالن نشیمن، ارائه کرده است.

 طراحی داخلی آپارتمان دوبلکسعناصر به کار رفته در فضا به طور عمد روشن و خنثی نگه داشته شده اند، از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب کف سازی های رزین فضا، دیوارها و مبلمان مختلف استفاده شده است. سادگی کلی محیز با استفاده از تخته های سه لایه تشدید یافته و برجسته تر شده است؛ این چوب ها باعث شده اند تا فضا کمی گرم شود و همچنین به عنوان عنصری یکپارچه در سراسر آپارتمان به کار رفته اند – عنصری کارآمد و در عین حال تزیینی. یکی از برجسته ترین ویژگی های این آپارتمان، پلکان مینیمال آن می باشد که به طور کامل از تخته سه لایه ساخته شده است و حسی را در محیط ایجاد می کند که در کنار فضای فوق العاده سفید موجود، باعث برقراری تعادل و توازن می شود. برای افزایش میزان انعطاف پذیری در صرفه جویی فضا، یک یخچال دیواری، یک کمد با چندین کشو و یک انباری کوچک، همگی زیر پلکان جای داده شده اند. این دیزاین باعث از بین رفتن نیاز به خلق فضاهای بیشتر در آشپزخانه و در پی آن جلوگیری از شلوغ شدن فضا شده است.

آشپزخانه این آپارتمان به گونه ای طراحی شده است که بتوان از تمامی فضاهای ذخیره موجود، از جمله کابینت های عمیقی که از سقف تا روی کانتر کشیده شده اند، استفاده کرد. این شیوه دیزاین باعث ایجاد یک اثر بصری ساده و منسجم شده است. آخرین عنصری که در فضا تأثیر گذاشته است، تقسیم منابع نوری به دو بخش می باشد. نورهایی غیرقابل تشخیص و مخفی روی نقاط مختلفی از سقف نصب شده اند و روشنایی هایی محدود و موضعی را پدید می آورند، و از طرف دیگر از عنصر سیاه رنگ و قابل توجهی برای تأکید روشنایی در مرکز فضا استفاده شده است.

 

 

 

 

 

طراحی داخلی آپارتمان دوبلکس

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily