طراحی داخلی آموزشگاه موسیقی Roubaix / معماری zigzag architecture

طراحی داخلی آموزشگاه موسیقی Roubaix / معماری zigzag architecture

طراحی داخلی آموزشگاه موسیقی Roubaix / معماری zigzag architecture

طراحی داخلی آموزشگاه موسیقی Roubaix

معماری: zigzag architecture

مساحت: 3600 متر مربع

موقعیت: فرانسه

سال ساخت: 2013

طراحی آموزشگاه موسیقی Roubaix در یک منطقه باستانی با همین اسم به جهت بازسازی فضای شهری، ارتباط بیشتر با مردم و بالا بردن سطح فرهنگ صورت گرفته است. این آموزشگاه قادر بوده با بازسازی و از میان بردن حجم های موجود در فضای حیاط، نفوذ زیادی در قلمرو خود داشته باشد. حجم بنا با سه مصالح گوناگون کار شده که شفافیت و عدم شفافیت را به خوبی نشان می دهند. در طراحی داخلی هم ترکیبی از بافت قدیمی و مصالح نوین را می توان مشاهده نمود.

دیوارهای آجری با سقف های بلند، جلوه بی نظیر و خاصی به سالن های اصلی داده اند. در راهرو ها و کلاس ها از کنتراست رنگ های روشن و تیره، مثل رنگ های سفید و سیاه بهره گرفته شده است. مهم ترین نکته در طراحی آموزشگاه های موسیقی، خلق فضاهای خصوصی و عمومی می باشند تا دانشجویان قادر باشند در حین یاد گرفتن موسیقی به نمایش آثار خود نیز بپردازند. به همین خاطر در طراحی این آموزشگاه، سالن های اجرا موسیقی در مجاورت کلاس های موسیقی قرار داده شده اند.

حس آرامشی که برای یادگیری موسیقی مورد نیاز است با فضای دنجی که طراحی این آموزشگاه خلق کرده است، کاملا دریافت می شود. نوری که از پنجره ها به داخل می آید، به طریقی موزون و زیبا روی دیوارها سایه می اندازد. حس سنگینی و وقاری که در طراحی بخش های مختلف این آموزشگاه وجود دارد، دقیقا همان چیزی است که یک طراح باید در طراحی آموزشگاه موسیقی به آن توجه داشته باشد و آن را مد نظر قرار دهد. شاید بتوان گفت که متریال آجر نیز نقش مهمی در این رابطه ایفا کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

منابع: archdaily