طراحی داخلی آموزشگاه زبان Acadèmia Altimira / معماری Masquespacio

طراحی داخلی آموزشگاه زبان Acadèmia Altimira / معماری Masquespacio

طراحی داخلی آموزشگاه زبان Acadèmia Altimira / معماری Masquespacio

دفتر معماری Masquespacio در آخرین پروژه اش، طراحی داخلی آموزشگاه زبان Acadèmia Altimira را انجام داد. این آموزشگاه در بارسلونا، اسپانیا واقع است. این دفتر با طراحی خود، یک برند برای این آکادمی ایجاد کرده است. مالکین این آموزشگاه زبان به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس آکادمی از این دفتر درخواست کردند طراحی داخلی تازه ای برای فضای درونی بنا و برند آموزشگاه ارائه نمایند.

طراحی داخلی این آکادمی مبنا بر سطوح مختلف آموزشی صورت گرفته، یعنی برای هر کدام از گروه های سنی دانش آموزان (کودک، نوجوان و بزرگسال) فضاهایی در نظر گرفته شده است.

هدف از این سبک طراحی داخلی، خلق یک فضای تخصصی جهت آماده کردن دانش آموزان برای قبولی در دانشگاه است. رنگ ها و مصالح مورد استفاده در طراحی داخلی این آموزشگاه به گونه ای می باشند که سبب جذب و تشویق کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می شوند.

علت به کار بردن چوب روشن در طراحی داخلی آموزشگاه زبان، افزایش نور در محیط و هم چنین ایجاد کردن یک فضای آکوستیک بوده است. درهای ریلی مورد استفاده در فضا باعث ورود نور به فضای داخل کلاس ها می شوند.

اتاق های  Face to Face، برای وقتی در نظر گرفته شده اند که به کلاس های تک نفره برای انجام مصاحبه نیاز می باشد.

بسیار جالب است که از رنگ هایی مانند سبز تیفانی و آبی که معمولا در طراحی آموزشگاه ها کم تر به کار می روند، در این فضا استفاده شده است. نکته بسیار جالب دیگری که وجود دارد، استفاده از تابلوهایی است که در جای جای این فضا به چشم می خورند. پیوستگی طراحی، یعنی به کار رفتن همه عناصر کلیدی این ایده و تم در کل فضا نکته دیگری است که توجه را جلب می کند.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

منبع : Contemporist