طراحی داخلی آشپزخانه برای چیزی بیش از پخت و پز

طراحی آشپزخانه برای چیزی بیش از پخت و پز

طراحی داخلی آشپزخانه برای چیزی بیش از پخت و پز

تا چندسال پیش، طراحی داخلی آشپزخانه اتاق‌هایی کاملا جدا بودند که صرفا محل تهیه غذا به حساب می‌آمدند، اما امروزه نقش آن‌ها به کلی تغییر کرده‌است: آشپزخانه‌های امروزی با طراحی‌ پلان باز –و اغلب ترکیب شده با اتاق نشیمن یا غذاخوری- تبدیل به محلی برای دور هم جمع شدن شده‌اند. حتی در بسیاری از خانه‌ها، آشپزخانه تبدیل به مرکز زندگی روزمره شده‌است. این فضای چندعملکردی طراحان را به چالش می‌کشد تا کانسپت‌های فضایی متناسب با یکدیگر و با ظاهری هماهنگ تولید نمایند.

 

کوتاه‌آمدن هنگامی که نوبت به طراحی و رنگ می‌رسد؟ هیچکس این را هنگامی که آشپزخانه مطلوبش را طراحی می‌کند نمی‌خواهد. تقاضا برای مصالحی وجود دارد که دارای سطوحی اند که فارغ از کاربردشان همواره به یک شکل بنظر می‌رسند تا در طراحی آشپزخانه و فضای نشیمن استفاده شوند و ظاهری هماهنگ پدید آورند.

طراحی آشپزخانه برای چیزی بیش از پخت و پز

هنگامی که برای طراحی داخلی آشپزخانه خود تصمیم می‌گیرید، بهترین کار این است که ابتدا از انتخاب میز کار شروع نمایید. میز کار آشپزخانه به لطف استقبال از اتاق‌های نشیمن پلان آزاد، همچون جزیره و پیشخوان اکنون در حال انتقال یافتن به مرکز صحنه آشپزخانه است. این که میز کار چگونه با بدنه آشپزخانه، کابینت‌ها، پنل‌های پشت ظرفشویی، قفسه‌ها و کف زمین ترکیب می‌شود حائز اهمیت بسیاری است.

 

وقتی که نوبت به میز کار می‌رسد، جنس و ظاهر مناسب بیش از هر موقعیت دیگری مورد نیاز است. برند طراحی EGEER اخیرترین ترندهای طراحی آشپزخانه را دنبال می‌کند و آن را در انتخاب‌هایی که برای دکوراسیون میز کار آشپزخانه انجام می‌دهد لحاظ می‌کند. بافت‌های عمیق به همراه شکاف و گره، در کنار سنگ و سرامیک در سبک پرطرفدار صنعتی به سختی می‌تواند از مصالح اولیه‌اش تشخیص داده‌شود. بافت هر سطح به گونه‌ای انتخاب شده که به طور قطعی جنس و ظاهر آن مطابق باشند.

 

در سطوح « Feelwood» (یکی از محصولات EGEER) بافت محصول مطابق با ظاهر مورد انتظار دکور پیش‌بینی‌شده است. محصول کار همچون چوب واقعی به نظر می‌رسد و احساس می‌شود، اما از چوب واقعی مقاوم‌تر است، سریعتر رنگ می‌شود و نسبت به چوب واقعی یا ونیر مقرون به صرفه‌تر است. شما همچنین می‌توانید ظاهر بی‌عیب چوبی این محصول را با افزودن قطعات چوبی تراش خورده در لبه‌های آن به چوب واقعی شبیه‌تر کنید.

پنل‌های دیوار پشت سینک

پنل‌های دیوار پشت سینک چیزی بیشتر از صرفا یک طراحی مدرن خلق می‌کنند. درست مانند میز کار آشپزخانه و تمام محصولات مکمل دیگر، این پنل‌ها نیز بسیار مقاوم بوده و شستشویشان راحت است، بنابراین آشپزخانه‌ را برای مدت طولانی‌تری زیبا نگه می‌دارند. وقتی نوبت به انتخاب رنگ آنها می‌رسد هر رنگی از آن مهیا است: برند EGGER مجموعه‌ای از رنگها و مصالح هماهنگ با هم را ارائه می‌کند و رنگها روی هر لمینت یا لبه‌ای که اجرا شوند ثابت می‌مانند.

مصالح دیوار پشت سینک

چه میز کار و دیوار پشت سینک با مصالح مشابه پوشانده شوند یا مانند نمونه‌ای که در تصویر مشاهده می‌شود با هم تضاد برقرار کنند، به راحتی با محصولات موجود برند EEGER قابل آماده سازی هستند.

پوشش دیوارهای آشپزخانه

برای این که حاصل کار تاثیرگذار و چشمگیر باشد، پوشش دیوارهای آشپزخانه را با دیوارهای جلویی آشپزخانه یکسان انتخاب نمایید –که در این نمونه پوشش سنگ مرمر به این منظور انتخاب شده‌است. این کار به راحتی با مجموعه‌ای هماهنگ از مصالح امکان‌پذیر است.

 

کفپوش مناسب می‍تواند تکمیل‌کننده کل طرح باشد. کفپوشی را برای دکوراسیون خود انتخاب نمایید که با میز کار و سطح روی کابینت‌ها هماهنگ باشد –چه سنگ باشد و چه چوب و یا حتی طرح کاشی.

کفپوش آشپزخانه

چه طراحی داخلی آشپزخانه شما بر اساس تناسب با ظاهر سایر بخشهای خانه‌تان باشد و یا براساس تناسب با مد، شما می‌توانید به طراحی ایده‌آل آشپزخانه‌تان با دکور مطلوبتان دست یابید.

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

www.archdaily.com