راهنمای گام به گام طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

راهنمای گام به گام طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

راهنمای گام به گام طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

شاید شما یکی از کسانی باشید که در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک سالن زیبایی یا تغییر دادن دکوراسیون فعلی آرایشگاه خود هستند و درگیر این هستید که چطور می توان مشتری های بیش تری جذب کرد. در طراحی داخلی آرایشگاه های زنانه باید به عوامل متعددی توجه کرد. آیا محیط آرایشگاه برای مشتری ها راحت است؟ آیا نورپردازی به کار رفته مناسب می باشد؟  آیا پرسنل می توانند کارهای خود را به خوبی انجام دهند؟

راهنمای گام به گام طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

استفاده صحیح از فضا و طراحی اصولی و مناسب برای بهتر جلوه کردن محیط در مدت زمان معین و طبق بودجه در نظر گرفته شده، می تواند یک درخواست بزرگ جهت طراحی داخلی آرایشگاهی کاربردی و زیبا باشد.

برای موفقیت آرایشگاه خود باید به عناصر طراحی داخلی مانند لوازم مخصوص کار، مبلمان، ارتباط بخش های سالن با هم و فضای مورد نیاز برای هر بخش توجه کنید. پویانو در این مطلب به شما خواهد گفت که برای طراحی داخلی آرایشگاه زنانه با خصوصیات فوق باید چه کارهایی انجام داد، چقدر هزینه مورد نیاز است و در نهایت، چگونه به نظر می رسد. همراه ما باشید.

انتخاب محل مناسب برای آرایشگاه

انتخاب محل مناسب برای آرایشگاه

یکی از رمزهای موفقیت در راه اندازی سالن زیبایی، انتخاب محل مناسب برای آن است. اگر مایل هستید شانستان را برای موفقیت در این رابطه افزایش دهید، مدت زمانی را برای پیدا کردن محل مناسب در نظر بگیرید. محلی پیدا کنید که رفت و آمد زیادی دارد، زیاد ترافیک ندارد و از دسترسی خوبی نیز برخوردار است. بهترین حالت، این است که یک پارکینگ نیز در حوالی آرایشگاه موجود باشد. هرگز با این تصور که بعدها جای بهتری پیدا خواهید کرد، محلی را انتخاب نکنید. این کار، شما را پشیمان می کند. بله، درست است که راه اندازی آرایشگاه در یک محل مناسب، هزینه بیش تری دارد و ممکن است به اجاره بیش تری نیاز داشته باشد، اما با این کار، آرایشگاه شما بیش تر در معرض دید قرار خواهد گرفت و می تواند مشتری های بیش تری را به خود جذب کند.

طراحی پلان آرایشگاه زنانه کوچک

طراحی پلان آرایشگاه زنانه کوچک

ورق زدن مجله ها و جستجو کردن در اینترنت می تواند یک شروع خوب برای پیدا کردن ایده های جالب طراحی باشد، اما ابعاد و اندازه سالن های زیبایی، متفاوت است و از این رو، آن چیزی که در طراحی یک آرایشگاه مناسب است، شاید برای یک آرایشگاه دیگر خوب به نظر نرسد. مبلمان، رنگ های مورد استفاده و روش نورپردازی از عوامل خیلی مهم در طراحی داخلی آرایشگاه های زنانه کوچک به شمار می روند.

طبیعتا همه سالن ها آن قدر بزرگ نیستند که دست شما را در طراحی داخلی باز بگذارند، اما فضاهای بزرگ هم در کنار مزایایی خود، مشکلاتی دارند. استفاده از میزهای بیش تر، درآمد بیش تری را برای سالن زیبایی شما در پی خواهد داشت، اما نبایستی با زیاد کردن تعداد میز کار در در فضا شلوغی و ازدحام ایجاد نمایید. در سالن های کوچک می توان برای تفکیک فضاها از اختلاف سطح کمک گرفت.

طراحی عملکردی در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه کوچک

طراحی عملکردی در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه کوچک

زمانی که برای طراحی داخلی آرایشگاه خود برنامه ریزی می کنید، اطمینان حاصل کنید که فضای سالن با تعداد زیادی صندلی، میز و اتاق شلوغ نشود. ممکن است در زمان طراحی پلان، تصور کنید فضای کافی برای قرار دادن همه این مبلمان و وسایل را دارید، اما در واقعیت و زمانی که آن ها را در جایشان می گذارید، می بینید که فضایتان محدود شده است. آیا پرسنل آرایشگاه شما می توانند بدون ایجاد مزاحمت برای هم یا مشتری ها حرکت کنند؟ آیا فضای کافی برای قرار دادن لوازم وجود دارد؟ آیا فضای مناسبی برای حرکت چرخ دستی ها، صندلی ها و دیگر وسایل در نظر گرفته شده است؟

چند نکته مهم در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

چند نکته مهم در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

  • میزهای کار باید از مرکز هم دست کم 1.2 متر فاصله بگیرند.
  • در بخش جلوی میز کار باید 1.5 متر برای آرایشگر فضا موجود باشد.
  • در فضاهای کوچک، بهتر است از میزهای یکسره استفاده شود، زیرا به این شکل، فضا برای نشستن مشتری های بیش تری پشت آن ها ایجاد می شود.

اهمیت نور پردازی در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

اهمیت نور پردازی در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

روشنایی آرایشگاه باید برای آرایشگران و دیگر پرسنل آرایشگاه مناسب باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که مقدار نور مورد نیاز برای کار آرایشگرها فراهم شود تا در حین کوتاه کردن، رنگ کردن و حالت دادن به موهای مشتریان، بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند. می توان از شیوه های گوناگون نورپردازی در این رابطه کمک گرفت. در بالای هر میز، روشنایی مناسبی در نظر بگیرید و نور محیط را به وسیله چراغ های دیواری تکمیل نمایید. نورپردازی بخش های مختلف، متفاوت است. برای مثال، در محل کاشت و طراحی ناخن باید روشنایی مناسبی وجود داشته باشد، اما در بخش ماساژ از چراغ های کم نور یا شمع استفاده می شود.

کاربرد رنگ در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

کاربرد رنگ در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

از رنگ ها به شکل موثر کمک بگیرید، زیرا می توانند بدون کم کردن فضای مفید، بخش های آرایشگاه را از هم جدا کنند. 2 یا 3 رنگ را به عنوان رنگ غالب در نظر بگیرید و آن ها را در تمام بخش های آرایشگاه، مثل مبلمان، تجهیزات، قاب ها و دیوارها به کار ببرید. به کار بردن مبلمان دارای رنگ های جذاب، مثل صندلی های قرمز در ترکیب با دیوارهای سفید می تواند جلوه ای خاص به دکوراسیون داخلی آرایشگاه بدهد.

نقش مبلمان در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

نقش مبلمان در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

سعی کنید مبلمانی تهیه کنید که با تم رنگی و دکوراسیون داخلی سالن زیبایی شما در تناسب باشند. مثلا در صورتی که تم به کار رفته، سفید و مشکلی است، از مبل های سفید و میزهای مشکی استفاده کنید.

سبک دکوراسیون در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

تلاش کنید تم مورد استفاده و مبلمان آرایشگاه برای مشتری ها جذاب و تاثیرگذار باشند. در این رابطه باید سلیقه مندی به خرج دهید و از خلاقیت خود هم کمک بگیرید. با توجه به نوع کاری که در سالن زیبایی شما انجام می شود، دکوراسیون مناسبی انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که چه کفپوش و چه نوع نورپردازی برای دکوراسیون داخلی آرایشگاهتان بهتر است. در همه بخش های سالن زیبایی از یک سبک معماری تبعیت کنید تا طراحی داخلی سالن به صورت یکپارچه به نظر برسد.

سبک دکوراسیون در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

جلب توجه در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

فضای بیرون از سالن را نیز در نظر داشته باشید. با کمک یک تابلوی زیبا و دعوت کننده برای معرفی آرایشگاه خود و طراحی نما و پنجره های زیبا می توانید کاری کنید که مردم، آرایشگاهتان را بهتر بشناسند و به مشتری ثابت شما تبدیل شوند.

جلب توجه در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

نظم در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

یک آرایشگاه نا مرتب و به هم ریخته، آشفته و غیر حرفه ای جلوه می کند. این دقیقا همان چیزی است که ابدا نمی خواهید مشتریان در مورد کار شما نتیجه گیری کنند. به نظم و ترتیب سالن زیبایی خود توجه کنید. برای مجله ها و آلبوم ها محل مشخصی در نظر بگیرید. وسایل را در کشوها و قفسه ها بگذارید و محدوده کار هر فرد را مشخص کنید.

نظم در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

خلاقیت در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

یکی از رمزهای موفقیت شما خلاقیتی است که به کار می برید. خلاقیت می تواند کمک کند از وسایل قدیمی خود به شکل جدیدتری استفاده کنید. با رنگ زدن وسایل قدیمی و کشیدن دستی به سر و روی آرایشگاهتان می توانید ظاهر آن را تغییر دهید. ژورنال ها و سایت ها را ببینید تا ایده های خلاقانه تری به دست آورید.

خلاقیت در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

توجه به مشتری در طراحی داخلی آرایشگاه زنانه

راز موفقیت سالن های زیبایی برتر، توجه به مشتریان است. صاحبان این سالن ها درک خوبی از نیازهای مشتریان دارند و به آن ها توجه می کنند. سعی کنید محیط داخل سالن را برای مشتری ها مطلوب کنید. برای مثال، در سالن انتظار، مجله های مختلف قرار دهید، تهویه مطبوع را فراموش نکنید، سرویس بهداشتی را تمیز و خوشبو نگه دارید و از پخش موزیک استفاده کنید.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری