طراحی داخلی آتلیه سنگی PETRA / معماری Fran Silvestre Arquitectos

طراحی داخلی آتلیه سنگی PETRA / معماری Fran Silvestre Arquitectos

طراحی داخلی آتلیه سنگی PETRA

معماران: Fran Silvestre Arquitectos

مکان: والنسیا، اسپانیا

مساحت: 638 مترمربع

از زبان معمار: آتلیه سنگی PETRA فضایی است که در آن سه فعالیت گوناگون در کنار هم در حال رخ دادن هستند. از یک طرف، یک فضای نمایشگاهی برای شرکت Stonehegen می باشد که در آن سنگ هایی از سراسر جهان به نمایش گذاشته می شوند.

کروملک (ساختمان سنگی ماقبل تاریخ به شکل تپه) بریتانیایی که الهام بخش این شرکت بوده است، به عنوان یک مرجع جهت طراحی هندسه این مکان نیز به کار رفته است. یک مبل دایره ای شکل در فضا در نظر گرفته شده که در آن می توانیم سنگ های طبیعی مختلفی را کشف کنیم. به ان ترتیب، سایه های متعدد سنگ های مرمر، کوارتز و … در فضا تاثیری نداشته و تمرکز بیشتر بر روی متریال هایی است که به نمایش گذاشته شده اند. فضا در ظاهر خالی، خنثی و کاملا سفید به چشم می آید، جایی که افراد می توانند در آن سنگ های پنهان شده را بیابند که بعضی از آن ها سنگ هایی نیمه گرانبها هستند.

متریال ها براساس محدوده رنگی فضا طبقه بندی شده اند. در شکل مرکزی، همان طور که در ساخت  و سازهای دوران نوسنگی دیده می شود، یک فضای نشیمن راحت وجود دارد که به طور کامل با روکشی سیاه رنگ پوشیده شده است. فضای مرکزی همچنین به عنوان فضایی مخصوص نمایشگاه ها استفاده می شود که در آن مبلمانی را به نمایش می گذارند که در ساخت آن ها از سنگ به عنوان متریال اصلی استفاده شده است.

سومین کاربرد این آتلیه، جای گیری چند دفتر اداری این برند درون آن می باشد. نور طبیعی فضای باز بیرون از طریق نورگیرهای سقفی به داخل فضا نفوذ می کند، و نورپردازی های مصنوعی طراحی شده نیز به خوانایی هندسه نقش بسته روی سقف فضا کمک می کند.

پروژه ساخت این آتلیه با افتتاح فضاهایی با حجم هایی مشابه در چندین پایتخت اروپایی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

طراحی داخلی آتلیه سنگی

طراحی داخلی آتلیه سنگی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily