طراحی خانه JAjaus /  معماری beSTe arkitektura agentzia bat

طراحی خانه JAjaus /  معماری beSTe arkitektura agentzia bat

طراحی خانه Jajaus در پاسخ به نیاز به یک خانه جمع و جور در یک زمین شیب دار ساخته شده است. سطح اشغال کم ساختمان، قسمت جنوبی غربی زمین را برای استفاده در آینده به عنوان یک باغ سبزیجات رها می گذارد. سه طبقه، پروژه را تعریف می کنند، طبقات مختلفی که تجربه های مختلفی از زندگی ارائه می دهند.

طراحی خانه JAjaus / معماری beSTe arkitektura agentzia bat

طبقات مختلفی که تجربه های مختلفی از زندگی ارائه می دهند.

برش عرضی

فضای گلخانه

موردی که بیشترین ارتباطات را با تجربه زندگی شهری دارد، ورودی خانه است. این طبقه مخصوص دسترسی به خانه است که طرح مخصوص خانواده را در خود جای می دهد. این طرح، مهم ترین بخش تعریف شده پروژه است که بیشترین عملکردهای سنتی یک خانه را در فضای مستطیلی 15 × 7 متری قرار می دهد.

طبقه ورودی مخصوص دسترسی به خانه است

برش طولی

 گلخانه یک فضای خالی است که با توجه به نیازهای آینده اشغال می شود

بالاتر از سطح ورودی گلخانه قرار دارد. گلخانه یک فضای خالی است که با توجه به نیازهای آینده اشغال می شود. این فضای یادآور اطاق های زیر شیروانی مزرعه های باسک است و فضای زیر سازه به عنوان محل ذخیره و یک فضای خشک برای محصولات و میوه ها استفاده می شود.

فضایی که به نوبه خود به بهترین مکان برای بازی و ماجراجویی های کودکان تبدیل شده است. شفافیت دریچه گلخانه این فضا را با درختان بلوط که خانه را احاطه کرده و همچنین چشم انداز جنوب غربی دره و کوه های بیزکایا ارتباط می دهد.

شفافیت دریچه گلخانه

پلان پروژه

منظره ساختمان

در زیر طبقه مخصوص خانواده، یک آپارتمان مهمان و فضایی مربوط به خانه وجود دارد که ارتباط مستقیم با باغ دارد. ساخت و ساز پایه این خانه سیستم های صنعتی را با راه حل های هنری ترکیب می کند.

در زیر طبقه مخصوص خانواده، یک آپارتمان مهمان و فضایی مربوط به خانه وجود دارد

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو : اکبری

www.archdaily.com