طراحی تک رنگ فضای داخلی شرکت Slack

طراحی تک رنگ فضای داخلی شرکت Slack

طراحی تک رنگ فضای داخلی : ردیفی از پنجره های سقفی مناظر گسترده‌ای را از آسمان لندن به نمایش می‌گذارند و طرح گروه معماری ODOS برای اولین دفتر شرکت Slack’s در انگلستان –دفتر کار یک سیستم پیام‌رسان با همین نام- را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

دفتر Slack’s در لندن در دو طبقه بالایی ساختمان دفتر سابق یک خبرگزاری در خیابان «گریت پرتلند» واقع است و دومین پایگاه این شرکت در اروپا است.

این شرکت سان‌فرانسیسکویی اولین دفتر اروپایی خود را در دوبلین در سال 2105 تاسیس نمود، اما با فاصله‌ای کم به فضای بزرگتری که این دفتر است نقل مکان نمود. گروه معماری ODOS که دفاتری در لندن، دوبلین و نیویورک دارد این فضا را برای این شرکت طراحی نمود.

برای دفتر جدید شرکت  Slack’s، که 540 مترمربع مساحت دارد، معماران یک مجموعه رنگی غالبا تک‌رنگ را انتخاب نمودند که نشان‌دهنده طراحی مطلوب شرکت است: «کامل و بی‌زمان»

کفپوش با طرح زیگزاگی و از جنس چوب بلوط با روکش‌های چوبی مشکی دیوارها و چرم تیره مبلمان مجموعه‌ای قوی را شکل داده‌است.

ردیف گیاهان میان پنجره های سقفی از طبقات بالا به طبقات پایین سرازیر می‌شوند و به این فضای کاری رنگ می‌افزایند.

این پنجره‌های سقفی با قاب‌های بیرون‌زده مشکی‌رنگی محصور شده‌اند که در پایین تبدیل به گوشه‌هایی برای نشستن کارمندان و تماشای مناظری از آسمان لندن را مهیا می‌کند، و چیزی را شکل می‌دهد که معماران آن را «چشمانی به سوی آسمان» می‌نامند.

معماران درباره این اجزای مهم فضا اینگونه توضیح دادند: «ما به گونه‌ای این تاقچه‌ها را ایجاد نمودیم که چشم‌انداز افق آسمان لندن را بازتاب و گسترش دهد و حرکت ابرهای در حال گذر، هواپیماها و پرندگان را ثبت کند.»

 

«این تغییر در فضا مانند بسیاری از تغییرات دیگر آن در راستای ایجاد یک فضای کاری الهام‌بخش و خلاقانه‌ و خلق فرصت برای تعامل اجتماعی بوده‌است.»

طراحی تک رنگ فضای داخلیبرخلاف دفاتر روشن و سرشار از نور طبیعی، در این دفتر یک راهروی تاریک و مشکی با شکاف‌هایی باریک که بصورت یک شبکه قرار گرفته‌اند نورپردازی می‌شود.

 

معماران در ادامه افزودند: «اینجا، فضای تضادهاست.» «یک فضای گالری تماما مشکی، با سطوح صیقلی و با نورهای نواری برای خلق فضایی با ویژگی‌های ماورایی طراحی شده که با فضاهای سفید دفتر متضاد بوده و مکمل آنها است.»

 

برند Slack با یک لوگوی نیمه شفاف خاکستری حک شده روی یکی از پنجره های سقفی و یک لوگوی سفیدرنگ در قسمت پذیرش، مینیمال باقی مانده‌است.

شرکت Slack که در سال 2013 توسط استوارت باترفیلد پایه‌گذاری شده، فضای کاری دیجیتالی را مهیا می‌کند که در آن کارکنان می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. با گشایش دفاتری در منهتن و دوبلین علاوه بر لندن در سال جاری، این شرکت رشدی سریع داشته‌است.

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen