طراحی بوتیک پوشاک مینیمال برای طراح مد و لباس/ گروه معماری Studio David Thulstrup

طراحی داخلی بوتیک پوشاک مینیمال

طراحی بوتیک پوشاک مینیمال برای طراح مد و لباس/ گروه معماری Studio David Thulstrup

استودیوی «دیوید تالزتراپ» (David Thulstrup) در این فروشگاه مینیمالیستی در شهر کپنهاگ برای طراح مد و لباس که متعلق به «مارک کنلی دومینو تان» (Mark Kenly Domino Tan) است، در این طراحی بوتیک پوشاک از صفحات صورتی روشن، آجرهای شیشه‌ای و روکش‌ از جنس چوب درخت توس را بکار برده‌است.

این بوتیک شاخص در آگوست 2018 در «استرندسترد» در کپنهاگ افتتاح شد. این فروشگاه شاخص و مینیمال، اولین فروشگاهی است که این طراح مد و لباس دانمارکی تاکنون داشته‌است.

طراحی داخلی بوتیک پوشاک مینیمال

در طراحی بوتیک پوشاک ، فضاهای داخلی این فروشگاه که با هدف انعکاس دادن سبک مینیمالیستی کالکشن‌های این طراح (مارک کنلی دومینو تان) انجام شده‌اند، فضاهایی خنثی با بیان‌های قوی معماری هستند که به دوخت ساختارمند این طراح احترام می‌نهند.

این اجزاء‌ معماری شامل مجموعه‌ای از صفحات مستطیلی به همراه سطوح نقطه‌دار به رنگ سفید کاهی می‌شود که رنگ آنها باعث تمایزشان از دیوارهای روشن و خاکستری‌رنگ فروشگاه می‌گردد. این صفحات به این دلیل طراحی و نصب شده‌اند که قاب و پس‌زمینه‌ای برای ریل‌های نگهداری لباس‌ها باشند و به این ترتیب خود فضا بعنوان زمینه‌ محصولات عمل کند.

طراحی داخلی بوتیک پوشاک مینیمال

از ویژگی‌های دیگر این طراحی بوتیک پوشاک می‌توان به دیواری ساخته شده از بیش از یکصد آجر شیشه‌ای اشاره کرد که به کمک این آجرهای مواج شیشه‌ای به نور طبیعی اجازه عبور می‌دهد. یک میز ویترینی ضخیم که با روکش چوب توس پوشانده شده نیز برای به نمایش گذاشتن اکسسوری‌ها و کتاب‌ها در مرکز فضای این فروشگاه تعبیه شده‌است.

دیوید تالزتراپ، سرپرست این استودیوی کپنهاگی گفت: «از آنجا که این فروشگاه اولین بوتیک مارک تان است من مایل به خلق یک چارچوب ایده‌آل بودم تا روح مینیمالیستی، کلاسیک و زنانه‌ای که او بخاطرش شناخته شده‌است به خوبی برجسته شود.»

طراحی بوتیک پوشاک مینیمال

تالزتراپ افزود: «این اثر یک فروشگاه زیبای قرن بیستمی است با دیوارهایی غیریکدست و کف چوبی مخدوش، که آن‌ها را حفظ کردم و سپس این تغییرات را به معماری آن اعمال کردم تا تبدیل به نقطه مرکزی فضا شوند.»

«مارک تان (طراح لباس) تاکید قوی‌ای بر مصالح دارد و اغلب از پارچه به عنوان پی و اساس یک کالکشن استفاده می‌کند، به همین خاطر ما می‌خواستیم این ویژگی را در نحوه انتخاب مصالحمان نشان دهیم.»

طراحی بوتیک پوشاک مینیمال

استودیوی تالزتراپ علاوه بر این ریل‌های فلزی جالباسی‌ای را به صورت مینیمال طراحی کرد که محل معرفی کالکشن آماده این فروشگاه است. همچنین مبل پوشیده با روکشی روشن و لطیف در انتهای این فروشگاه نیز توسط این استودیو طراحی شده‌است.

تیم معماری افزود :«علاوه بر پوشاک آماده، مارک یک سرویس آتلیه‌ای برای ساخت لباس‌های سفارشی دارد اما خواهان این است که تجربه فضایی کلی در این فروشگاه از دید بازدیدکننده بی‌تکلف و پذیرنده باشد. این جایی است که مجموعه رنگی و مبل داخل فروشگاه نقش ایفا می‌کنند.»

طراحی بوتیک لباس

مارک تان در ارتباط با این تجربه همکاری گفت: «من زیبایی‌شناسی دیوید، رویکرد حسی‌اش نسبت به مصالح و نحوه‌ای که او درباره سطوح و بافت‌ها در یک فضا فکر می‌کند را تحسین می‌کنم. پروژه او چنان با آن چیزی که من برای فروشگاه جدید متصور بودم پیوسته بود که انتخاب‌هایمان ساده و بدیهی بودند. این یک رویا بود که به حقیقت می‌پیوست.»

طراحی بوتیک لباس

پیش از این استودیوی دیوید تالزتراپ امسال پس از طراحی فضای داخلی رستوران نوسازی شده «نوما» (Noma) در کپنهاگ –که شامل میزها و صندلی‌های دست‌ساز و باکیفیت می‌شد- نیز به شکلی چشمگیر مورد توجه قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌های شایان توجه این استودیوی معماری می‌توان به طراحی خانه عکاس دانمارکی، «پیتر کراسیلنیکوف» (Peter Krasilnikoff) اشاره نمود.

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com