طراحی ایستگاه مترو Nydalen / معماران Kristin Jarmund

طراحی ایستگاه مترو Nydalen / معماران Kristin Jarmund

طراحی ایستگاه مترو Nydalen

معماران: Kristin Jarmund

مکان: نروژ

مساحت: 4000 مترمربع

سال پروژه 2016

از زبان معمار: ایستگاه مترو Nydalen در سال 2003 افتتاح شد و به عنوان یک کاتالیزگر برای گسترش فضای این ناحیه از جمله مدرسه مدیریت جدید ( BI )، رستوران‌ ها، کافه ها و ساختمان های مسکونی عمل کرد.

در نتیجه این گسترش، جمعیت زیادی از مردم به وجود آمد که از این ایستگاه متروی زیرزمینی استفاده می کردند، و از ظرفیت طرح اولیه آن که 900 نفر بود به سرعت پیشی گرفت. بنابراین بازسازی و نوسازی این ایستگاه به یک ضرورت تبدیل شد و ظرفیت آن تا 1200 نفر افزایش یافت. این افزایش ظرفیت کار گسترده ای را در دو ورودی غربی و شرقی ایستگاه و همچنین در خود سکو به همراه داشت.

پاویون شرقی به دقت و با کانسپت و متریال های اصلی اصلاح و بازسازی شد. بخش پارکینگ دوچرخه مسقف به صورت یکپارچه ای در آمد، ورودی ها از یک عدد به سه ورودی افزایش یافتند و پله برقی هایی که به سمت سکو پایین می رفتند از دو به سه عدد افزایش یافتند.

پروژه هنری اصلی در امتداد پله برقی ها قرار داده شده بود، ” تونل نور “، و بر اثر غفلت و اهمال با مشکلات فنی روبرو بود. این بخش با یک اثر هنری سقفی به مساحت 100 مترمربع جابجا شده است که توسط Ole Jorgen Ness طراحی شده است.

این سازه یک ” قایق ” سه بعدی است که در یک فضای شیشه ای و در بالای پله برقی ها آویزان شده، و هم از بیرون هم در داخل فضا قابل مشاهده است. پاویون غربی به صورت مشابهی ارتقا داده شده و به روز شده است. در حالی که پایین و در سکوی مترو ارتفاع افزایش یافته و اتاق های ایمنی برای مسافرین با ناتوانی های جسمی در نظر گرفته شده است.

بازسازی زمانی تکمیل شد که ایستگاه در استفاده کامل عموم بود.

 

 

 

طراحی ایستگاه مترو Nydalen

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily