طراحی اتاق کودک در خانه های کوچک!

طراحی اتاق کودک

طراحی اتاق کودک در خانه های کوچک!

هنگام طراحی اتاق کودک ، چندین قانون وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. شاید تعدادی از آن ها را قبلا شنیده باشید، اما ما در این مطلب قانون هایی که باید در اتاق کودک مورد توجه قرار بگیرند را در کنار هم جمع آوری کرده و به شما ارائه خواهیم کرد. با پویانو همراه باشید:

فضای کافی برای جاسازی اشیاء، سیستم روشنایی مناسب برای ایجاد فضایی روشن، مبلمان کاربردی و ایمن، اکسسوار های سرگرم کننده و تزئینات آموزشی از جمله مواردی هستند که حتما باید در اتاق کودک مورد توجه قرار بگیرند. البته در خانه های بزرگ که معمولا اتاق های بزرگی نیز دارند، طراحی اتاق کودک کمی آسان تر است، زیرا فضای کافی برای طراحی های متفاوتی در اختیار خواهید داشت. اما در خانه های کوچک، معمولا کوچک ترین اتاق خانه برای کودکان در نظر گرفته می شود. در چنین شرایطی برای این که بتوانید تمام قوانین را در اتاق کودک به درستی اجرا کنید، لازم است که از خلاقیت خود بیشترین استفاده را ببرید تا اتاقی مناسب برای فرزند خود آماده کنید. در ادامه به برخی ایده هایی که برای طراحی اتاق کودک مناسب هستند خواهیم پرداخت:

طراحی اتاق کودک

  • یک طراحی ساده و مینیمال را انتخاب کنید

دکوراسیون هایی که در آن ها از اشیاء متعددی استفاده شده و فضایی شلوغ ایجاد می کنند، برای اتاق های کوچک و تنگ مناسب نیستند. به همین دلیل برای طراحی یک اتاق کوچک، یک طراحی مینیمال می تواند بسیار کارآمد باشد. می توانید به جای اکسسوار های بزرگی که فضای زیادی را اشغال می کنند، اشیاء کوچک تر و قابل حمل را ترجیح داده و یا در مورد اکسسوار ها و تزئیات کمی با خساست برخورد کنید! به جای تخت خواب هایی با تاج های بزرگ و ضمخت، مدل های مدولار و یا مدل هایی را انتخاب کنید که چندین مبلمان در یک جا طراحی شده و در فضا صرفه جویی می کنند. فراموش نکنید که هر چه تعداد اشیاء کاربردی کمتر باشد، فضا از آن چه که هست بزرگ تر دیده خواهد شد.

یک طراحی ساده و مینیمال را انتخاب کنید

  • مبلمان کاربردی را انتخاب کنید

همان طور که در مورد قبلی اشاره شد، مبلمانی که به شکل یک کلیت طراحی شده و چندین کاربرد دارند، ناجی های خانه های کوچک به شمار می روند. به جای این که در یک اتاق کوچک، هم تخت خواب، هم کمد، هم کشو و هم میز تحریر را جا بدهید، می توانید مبلمانی را طراحی و یا خریداری کنید که تمام این موارد با هم و در یک جا طراحی شده باشند. این نوع مبلمان، با طراحی مدرنی که دارند به دکوراسیون زیبایی نیز می بخشند. در واقع این طراحی ها راه حلی به شمار می روند که هم زیبا هستند و هم کاربردی…

مبلمان کاربردی را انتخاب کنید

  • از رنگ های انرژی بخش در طراحی اتاق کودک استفاده کنید

استفاده از رنگ های زنده و انرژی بخشی که باعث ایجاد کنتراست می شوند، روشی تاثیر گذار به شمار می رود که باعث می شود فضا از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود. با استفاده از رنگ های زنده و درخشان بر روی زمینه ای سفید رنگ که باعث ایجاد فضایی دلباز و فرح بخش می شود، می توانید دکوراسیونی زیبا و جذاب را در اتاق کودک ایجاد کنید. هم چنین این روش باعث می شود تا اتاق بزرگ تر احساس شود. با استفاده از آینه و سطوح براق نیز می توانید انرژی اتاق را افزایش دهید.

از رنگ های انرژی بخش در طراحی اتاق کودک استفاده کنید

  • سرگرمی را در اتاق کودک فراموش نکنید

هنگام طراحی اتاق کودک، علاوه بر کارآمدی فضا، باید طراحی ها و لوازمی را به کار ببرید که نظر کودک را به خود جلب کند. اکسسوار ها و اسباب بازی هایی که خلاقیت و قوه تخیل کودک را پرورش می دهند، از باید های طراحی اتاق کودک به شمار می روند. تخت خواب هایی با طراحی های خاص و متفاوت، می توانند علاوه بر این که فضای کمی را اشغال می کنند، برای کودک بسیار جذاب بوده و به دنیایی رویایی برای کودک تبدیل شوند. این نوع طراحی ها به شما این امکان را می دهند تا بدون اشغال شدن فضای اضافه، مکانی جذاب برای کودک خود ایجاد کنید.

سرگرمی را در اتاق کودک فراموش نکنید

  • زیبایی و امنیت را در اتاق کودک با یکدیگر ترکیب کنید

زمانی که می خواهید لوازم اتاق کودک را انتخاب کنید، در کنار زیبایی، باید به کاربردی بودن و ایمن بودن آن ها نیز توجه کرده و اشیاء و لوازمی را انتخاب کنید که کمترین ریسک و خطر را به همراه داشته باشند. باید اشیائي را انتخاب کنید که در صورت برخورد با آن ها به کودک آسیبی وارد نشود و مبلمانی را به کار ببرید که لبه های تیز و سطوح شیشه ای نداشته باشند. باید این را در نظر داشته باشید که در یک اتاق کوچک، فضا برای رفت و آمد و تحرک کودک کم خواهد بود و در چنین شرایطی احتمال برخورد با مبلمان موجود افزایش می یابد.

زیبایی و امنیت را در اتاق کودک با یکدیگر ترکیب کنید

  • فضای مناسب برای جاسازی اشیاء را فراموش نکنید!

برای طراحی اتاقی مانند اتاق کودک که هر لحظه امکان بهم ریختن لوازم آن وجود دارد، باید به فضای جاسازی اشیاء اهمیت بیشتری بدهید. مبلمانی با طراحی های کارآمد و ترکیبی که باعث صرفه جویی در فضا می شوند، انتخاب مناسبی برای اتاق های کوچک به شمار می روند، از جمله این طراحی ها تخت هایی هستند که در زیر آن ها کشو های متعدد برای جاسازی اشیاء وجود دارد. دکوراسیونی که دارای تعداد زیادی کمد و کشو باشد، هم برای شما و هم برای مالک کوچک اتاق بسیار مفید و کارآمد خواهد بود.

برای طراحی اتاقی مانند اتاق کودک که هر لحظه امکان بهم ریختن لوازم آن وجود دارد، باید به فضای جاسازی اشیاء اهمیت بیشتری بدهید

  • از مبلمان متصل به دیوار استفاده کنید

زمانی که می خواهید یک اتاق کوچک را طراحی کنید، لازم است که از دیوار ها و فضای عمودی اتاق نیز استفاده کنید. این گونه می توانید صرفه جویی بیشتری در فضا انجام دهید. مبلمانی که به دیوار نصب می شوند برای اتاق های کوچک انتخابی ایده آل به شمار می روند.

از مبلمان متصل به دیوار استفاده کنید

  • از تو رفتگی های داخل دیوار در طراحی اتاق کودک بهره مند شوید

برای این که از دیوار ها و فضای عمودی اتاق استفاده کنید، می توانید تو رفتگی هایی را داخل دیوار ایجاد کرده و از آن بهره مند شوید. ایجاد تورفتگی داخل دیوار و استفاده از آن به عنوان قفسه و یا کتابخانه، به آن اندازه که تصور می کنید دشوار نیست. اگر معماری حال حاضر اتاق داخل تو رفتگی باشد، کار شما بسیار ساده خواهد شد و تنها با نورپردازی این تورفتگی ها می توانید فضایی فوق العاده کارآمد ایجاد کنید.

از تو رفتگی های داخل دیوار در طراحی اتاق کودک بهره مند شوید

  • با ترکیب طرح ها و رنگ های درخشان، به اتاق جذابیت ببخشید

در طراحی اتاق کودک کاغذ دیواری هایی با رنگ های روشن و طرح های کوچک، باعث می شوند تا اتاق از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود. به خصوص اگر طرح هایی با رنگ های زنده و پویا را انتخاب کنید، فضایی دلباز تر ایجاد خواهد شد. با این روش، با وجود کوچک بودن اتاق، فضایی قابل توجه، تاثیر گذار و صاحب سبک برای کودک خود فراهم خواهید کرد.

کاغذ دیواری هایی با رنگ های روشن و طرح های کوچک، باعث می شوند تا اتاق از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود