ایده های کارآمد در تغییر طراحی اتاق نشیمن

ایده های کارآمد در تغییر طراحی اتاق نشیمن

ایده های کارآمد در تغییر طراحی اتاق نشیمن

هر گوشه ای از خانه، نیاز به این دارد که بعد از مدتی تغییر کرده و ظاهری تازه بیابد. ایجاد هر تغییر جدید در محیط خانه می تواند فضایی دلنشین تر و زیبا تر را در اختیار شما قرار دهد. اگر زمان طراحی اتاق نشیمن خانه شما به پایان رسیده و فریاد می کشد که من را تغییر داده و جلوه ای جدید به آن ببخشید! به این معنا است که زمان تغییر فرا رسیده و باید دست به کار شوید. ما در این مطلب ایده های ساده و کارآمدی که می توانند جلوه ای تازه به اتاق نشیمن شما ببخشند را جمع آوری کرده ایم. پس اگر به دنبال ایجاد تغییر هستید با پویانو همراه باشید:

  • میز عسلی یا پاف!؟

میز عسلی و پاف از جمله اکسسوار های کارآمدی هستند که علاوه بر کاربردی که دارند می توانند شخصیتی منحصر به فرد به اتاق نشیمن ببخشند. اما گاهی فضایی که در اختیار دارید این امکان را به شما نمی دهد تا از هر دوی این عناصر در کنار یکدیگر استفاده کنید. در چنین شرایطی کدام یک از این مبلمان را باید انتخاب کرد؟ در واقع یک پاف که با پارچه ای مناسب و مرتبط با مبلمان اصلی روکش شده باشد، بسیار کارآمد تر از یک میز عسلی خواهد بود. زیرا این گونه هم می توانید کتاب ها و یا اکسسوار های خود را بر روی آن قرار داده و به عنوان میز از آن استفاده کرده و هم فضایی برای نشستن در اختیار داشته باشید. البته تمیز نگه داشتن روکش پاف می تواند کمی کار شما را دشوار تر کند.

میز عسلی یا پاف!؟

  • گلیم و فرش ها

این عناصر بهترین کمک برای تقسیم کردن یک مکان به فضا های مختلف به شمار می روند. علاوه بر این، فرش و گلیم از نظر دکوراتیو نیز فضای اتاق را کامل کرده، به مکان رنگ و پویایی بخشیده و ایراد های موجود در کفپوش اتاق را نیز می پوشانند. هنگام خرید فرش و گلیم، برای این که با قرار دادن مبل ها و صندلی ها بر روی آن، به فضای نشیمنی مناسب دست پیدا کنید، حتما ابعاد آن را در نظر داشته و مناسب ترین اندازه را انتخاب کنید.

گلیم و فرش ها

  • سیستم روشنایی بر اساس کاربرد مکان

ممکن است استفاده از حداقل 3 و حداکثر 5 سیستم روشنایی در یک مکان به عنوان یک الگو در نظر گرفته شود، اما این موضوع را در نظر داشته باشید که این فرمول برای مکان های بزرگ مناسب نخواهد بود و در چنین مکان هایی ممکن است به سیستم روشنایی بیشتری نیاز داشته باشید. اما در خانه های استودیویی، استفاده از یک آویز سقفی در وسط خانه می تواند تمام مکان موجود را روشن کند. در صورت تمایل می توانید این روشنایی را با استفاده از یک آباژور و یک لوستر در آشپزخانه تقویت کنید. اگر خانه شما، یک واحد شمالی است، استفاده از هالوژن های سقفی نیز می تواند بسیار کارآمد باشد. در واقع برای رسیدن به بهترین میزان روشنایی، قبل از هرچیزی باید ابعاد مکان مورد نظر خود را در نظر داشته باشید.

سیستم روشنایی بر اساس کاربرد مکان

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد رنگ، طرح و بافت در محیط خانه، استفاده از کاغذ دیواری است، حتی اگر تنها بر روی یک دیوار مورد استفاده قرار بگیرد. در سال های اخیر کاغذ دیواری های بسیار رنگی با طرح های بزرگ، بسیار بیشتر از گذشته محبوبیت یافته و به کار برده می شوند. با استفاده از این روش می توانید هر فضایی که به دنبال آن هستید را در اتاق نشیمن ایجاد کنید. برای مثال فضایی استوایی که در زمان های اخیر بسیار پرطرفدار شده است. اگر این سبک کاغذ دیواری ها را با گل های خانگی بزرگ ترکیب کنید، احساسی مانند حضور در طبیعت در شما ایجاد خواهد شد.

ایجاد تاثیری قابل توجه با استفاده از کاغذ دیواری

  • دیوار های دو رنگ

رنگ کردن دیوار های یک مکان به دو رنگ متفاوت، کاری ساده، اما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. با رنگ کردن قسمت پایینی دیوار به رنگ های تیره و رنگ کردن بخش بالایی دیوار به رنگ های روشن، می توانید با بزرگی و کوچکی فضای موجود بازی کنید. بر عکس این روش، یعنی استفاده از رنگ روشن در پایین و استفاده از رنگ تیره در بالا نیز باعث می شود تا عمق و حجم فضا تغییر بیابد. برای ایجاد خط صاف میان این دو رنگ می توانید از یک چسب کاغذی استفاده کنید. اما برای این که چسب بر روی دیوار نچسبد، قبل از خشک شدن رنگ، آن را از دیوار جدا کنید. هم چنین بهتر است کار را با رنگ های پاستلی روشن شروع کنید.

دیوار های دو رنگ

  • پرده های کوتاه یا بلند؟

پرده ها اگر نزدیک به سقف نصب شده و تا زمین بلندی داشته باشند، باعث می شوند تا پنجره از آن چه که هست بلند تر احساس شود. اگر پرده های کنونی شما کوتاه هستند، می توانید به پایین آن ها یک پارچه دیگر را اضافه کرده و ارتفاع آن را افزایش دهید. برای این منظور پارچه های توری ضخیم انتخاب مناسبی خواهند  بود، زیرا پارچه توری نازک، بسیار نامرتب و شلوغ به نظر خواهد رسید. اما اگر در مقابل پنجره یک کاناپه یا مبل قرار دارد، بهتر است که پرده ها را به ارتفاع پنجره انتخاب کنید.

پرده های کوتاه یا بلند؟

  • قرار دادن مبلمان در مقابل هم

اگر فضا و ابعادی که برای طراحی اتاق نشیمن در نظر گرفته اید، به شما این امکان را می دهد که مبل ها را در مقابل یکدیگر قرار داده و چیدمان کنید، به دنبال چیدمان دیگری نباشید! زیرا این نوع چیدمان برای معاشرت های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب خواهد بود و فضای صمیمی تری را در اختیار شما قرار می دهد. معمولا برای خانه های کوچک از مبل ال شکل استفاده می شود، اما نیازی نیست که این مدل مبل حتما به دیوار ها چسبانده شود. هر چه مبل ها به یکدیگر نزدیک تر باشند، فضای گرم تری ایجاد خواهد شد.

قرار دادن مبلمان در مقابل هم

  • ست کامل یا متفاوت؟

یک مبل ست هفت نفره با رنگ های مشابه که بسیار کاربرد دارد، ممکن است برای تمام خانه ها انتخاب مناسب و کارآمدی نباشد. زیرا این سبک مبلمان فضایی ساده و بدون ریسک را در اختیار شما قرار می دهند. این در حالی است که یک صندلی با یک رنگ قابل توجه و ترکیب آن با مبل هایی در رنگ های متضاد، می تواند تاثیری بسیار پویا در فضا ایجاد کند. البته اگر به مبل های متفاوت علاقه مند هستید، در زمان انتخاب، باید ابعاد مبل ها را نیز در نظر داشته باشد. برای مثال قرار دادن دو صندلی کوچک در کنار یک کاناپه بزرگ، تناسب درستی ایجاد نخواهد کرد.

ترکیب سبک های مشابه به یکدیگر نیز می تواند یک کلیت زیبا را ایجاد کند. هم چنین اگر یک مبل رنگی و طرح دار دارید، بهتر است که سایر مبل ها را به رنگ های ساده انتخاب کنید و یا بالعکس. به طور خلاصه، طرح ها و رنگ ها را با هم ترکیب کنید، اما اغراق نکنید…

ست کامل یا متفاوت؟

هر یک از این ایده های ساده به تنهایی می تواند به طراحی اتاق نشیمن شما، هویت و جلوه ای تازه ببخشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که خود را آماده تغییر کنید.