طراحی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

طراحی داخلی سالن غذا خوری

طراحی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

با شکل گیری نقشه های باز در خانه ها و آپارتمان های مدرن، اتاق های غذاخوری رسمی و جداگانه در گذشته باقی ماندند. امروزه در بیشتر خانه ها اتاق مجزایی برای غذاخوری وجود ندارد و بخشی از نشیمن، سالن پذیرایی و آشپزخانه برای قرار گیری میز غذا خوری مورد استفاده قرار می گیرند. البته با وجود ترکیب اتاق غذاخوری با بخش های دیگر، لازم است که به عنوان بخشی از این مکان ها طراحی شوند. سبک طراحی، رنگ ها و تمام جزئيات موجود در اتاق های غذاخوری مدرن باید با محیط اطراف آن ها به شکلی هماهنگ طراحی شوند. از سبک های متفاوتی برای طراحی غذاخوری می توان استفاده کرد و یکی از این سبک ها، سبک مینیمال است. برای آشنایی با روش طراحی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال با پویانو همراه باشید:

سبک مینیمال یکی از سبک هایی است که برای مکانی مانند اتاق غذاخوری بسیار مناسب است. در این سبک هدف اصلی بدون استفاده از تعداد زیادی اشیاء، ایجاد فضایی ساده و دلباز در مکان مورد نظر است. در طراحی اتاق غذاخوری باید روشنایی کافی، فضایی ساکت و آرام و طراحی ای سیال رعایت شود. اگر به دنبال سبکی هستید که هم دارای این ویژگی ها باشد و هم از نظر ظاهری با محیط اطراف غذاخوری ارتباط بر قرار کند، بهتر است که از سبک مینیمال استفاده کنید.

اتاق غذاخوری مینیمال، وعده های غذایی را با ظرافتی ساده و زیبا مملو از گرما و صمیمیت می کند. ایجاد ظاهری تاثیر گذار در سبک مینیمال کار دشواری نخواهد بود. حتی با یک لوستر زیبا می توانید اتاق غذاخوری ساده خود را به مکانی شیک تبدیل کنید.

اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

  • انتخاب رنگ در طراحی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

در طراحی غذاخوری ای به سبک مینیمال مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب رنگ های مناسب است. در سبک مینیمال می توان از جزئیات کوچکی با رنگ های گرم و درخشان استفاده کرد، اما رنگ غالب در این اتاق باید یکی از رنگ های خنثی باشد. رنگ های سفید، طوسی و بژ در محیط های مینیمال به عنوان مناسب ترین رنگ ها شناخته می شوند. البته استفاده از رنگ سیاه و چوب نیز در کنار این رنگ ها بسیار پرکاربرد است.

انتخاب رنگ در طراحی اتاق غذاخوری به سبک مینیمال

  • اکسسوار ها و تزئینات در طراحی اتاق غذاخوری

زمانی که صحبت از طراحی مینیمالیست می شود به ذهن بسیاری از افراد مکانی خالی و خسته کننده که تنها مبلمان مورد نیاز قرار دارند خطور می کند. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. در طراحی مینیمال نیز می توانید از تزئینات و اکسسوار های شخصی ای که سلیقه و شخصیت شما را به نمایش می گذارند استفاده کنید. در واقع استفاده از اکسسوار ها به مکانی با سبک مینیمال ظاهری زیبا تر بخشده و از جمله عناصر مهمی هستند که ظاهری منحصر به فرد مکان می بخشند.

طراحی یک مکان تنها با استفاده از اشیاء مورد نیاز با طراحی های ساده کار بسیار ساده ای خواهد بود، اما این روش درستی نیست. مینیمالیست به معنای یک مکان خالی نیست، بلکه به معنای انتخاب اکسسوار ها و جزئیاتی است که با دقت در کنار مبلمان به کار برده می شوند.

ممکن است انتخاب اکسسوار های مناسب برای دکوراسیون اتاق غذاخوری ای به سبک مینیمال کمی دشوار به نظر برسد، اما در واقع بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب اشیائی است که شخصیت و فصایی را که در نظر دارید را به نمایش گذاشته، اما فضا را بیش از اندازه شلوغ نکرده و برای استفاده در زندگی روزمره کاملا مناسب باشند. رنگ و بافت این اکسسوار ها باید با سایر فضای اتاق هماهنگ بوده و و نباید در اولین نگاه عنصری متفاوت به نظر برسند.

اکسسوار ها و تزئینات در طراحی اتاق غذاخوری

  • استفاده از میز غذاخوری بزرگ

یکی دیگر از تصوراتی که در مورد اتاق غذاخوری مینیمال وجود دارد این است که باید از میز های کوچک و صندلی های کم تعداد برای ایجاد این سبک استفاده شود. اما در واقع سبک مینیمال هیچ ارتباطی با تعداد افرادی که در خانه زندگی می کنند ندارد. هم با میز غذاخوری 2 یا 3 نفره و هم با میز بزرگی مناسب برای 10 یا 12 نفر می توان اتاق غذاخوری بی نظیری به سبک مینیمال طراحی کرد.

استفاده از میز غذاخوری بزرگ

  • سبک مینیمال و بافت های مینیمالیستی

مینیمالیست، یک مفهوم در طراحی داخلی است که در آن به جای استفاده از اکسسوار و مبلمان مجلل، از بافت ها و طرح های تاثیرگذار و ساده استفاده می شود. به همین دلیل زمانی که می خواهید طراحی ای ساده را به نمایش بگذارید، برای این که به مکانی خسته کننده دست پیدا نکنید از بافت ها و مواد مختلف استفاده کرده و از آن ها بهره ببرید.

چوب از جمله مصالح و بافت هایی است که زیبایی ای ساده و گرما به مکان می بخشد. استفاده از میز چوبی و قرار دادن صندلی هایی مدرن در کنار آن، همراه با کفپوش چوبی به رنگ خنثی زیبایی بی مانندی را در اتاق غذاخوری ایجاد خواهد کرد.

سبک مینیمال و بافت های مینیمالیستی

  • مبلمان مدرن در طراحی اتاق غذاخوری

مفهوم سبک مینیمال با مفهوم سبک مدرن بسیار به هم نزدیک هستند. در طراحی های مدرن با الویت قرار دادن راحتی و کاربردی بودن اشیاء، از ظاهر مجلل برای طراحی لوازم دوری می شود. به همین دلیل یک زیبایی منحصر به فرد برای اشیاء مدرن ایجاد شده و راحتی که با سبک مدرن تولید می شود دارای زیبایی خاصی است که امروزه به یک ترند تبدیل شده و از پرطرفدار ترین طراحی ها به شمار می رود.

به همین دلیل زمانی که می خواهید اتاق غذاخوری مینیمال طراحی کنید نیازی نیست که به دنبال میز و صندلی با ویژگی های خاص باشید. تفاوتی ندارد که مبلمان مدرن با چه مواد و مصالحی تولید شده باشد، امروزه با استفاده از بیشتر لوازم سبک مدرن می توان اتاق غذاخوری مینیمال طراحی کرد.

مبلمان مدرن در طراحی اتاق غذاخوری

  • زیبایی طبیعی و تاثیر گذار در طراحی اتاق غذاخوری

آیا می توان اتاق غذاخوری ساده و کارآمد، در عین حال باشکوه و بی مانند و به همان اندازه دلباز و طبیعی طراحی کرد؟ پاسخ این پرسش مثبت است! اگر می خواهید در طراحی مینیمال ظاهری تاثیر گذار و متفاوت ایجاد کنید می توانید با استفاده از باغچه های عمودی، دیواری با دکوراسیون خاص طراحی کنید. باغچه های عمودی و تابلو های گیاهی، هم آرامش و زیبایی گیاهان را به اتاق غذاخوری وارد کرده و هم با ظاهر متفاوت و منحصر به فرد خود به نقطه کانونی اتاق غذاخوری تبدیل خواهند شد.

زیبایی طبیعی و تاثیر گذار در طراحی اتاق غذاخوری

اتاق های غذاخوری مینیمال که در بخشی از سالن قرار داده می شوند ظاهری زیبا و هماهنگ ایجاد می کنند، اما در آشپزخانه زیبایی مینیمال علاوه بر یک انتخاب، یک نیاز به شمار می رود. از آن جایی که آشپزخانه ها مکانی پر رفت و آمد هستند، ایجاد طراحی ای ساده که مانع حرکت افراد نشود یک الزام خواهد بود، زیرا این مکان های پر رفت و آمد معمولا دارای فضای کمی برای حرکت کردن هستند. در طراحی غذاخوری ای که در آشپزخانه قرار دارد لازم است که چیدمانی ساده و خلوت ایجاد شود که فضای مورد نیاز برای انجام کار ها نیز محدود نشود.

طراحی ساده و راحت در آشپزخانه

  • جزیره میانی و صندلی های بلند

اگر می خواهید غذاخوری به سبک مینیمال را در داخل آشپزخانه طراحی کنید، یکی از زیبا ترین روش ها استفاده از جزیره میانی آشپزخانه و صندلی های بلند با طراحی های ساده و مدرن است که در کنار آن قرار داده می شوند. این صندلی های بلند که با نام صندلی بار نیز شناخته می شوند در مکان، فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرده و نیاز استفاده از میز جداگانه را نیز رفع می کنند. این روش برای ایجاد دکوراسیونی ساده و زیبا بسیار کارآمد و ایده آل خواهد بود.

جزیره میانی و صندلی های بلند