ایده های لوکس برای طراحی اتاق خواب مستر

طراحی اتاق خواب مستر

ایده های لوکس برای طراحی اتاق خواب مستر

طراحی اتاق خواب مستر ، یکی از فضاهای مهم خانه های معاصر به شمار می رود.  این فضا که به عنوان بزرگترین اتاق یک خانه شناخته می شود، تقریبا در همه آپارتمان های لوکس معاصر وجود دارد. این اتاق خواب به زوج های جوان یا والدین یک خانواده تعلق می گیرد. یک اتاق خواب مستر دارای خصوصیات منحصر به فردی است که آن را از سایر اتاق های منزل جدا می سازد.

به طور کلی اتاق مستر باید به اندازه ای بزرگ باشد که یک تخت خواب دو نفره، دو میز پاتختی، چندین کمد و یک میز آرایش را در خود جای دهد. به هر حال، صرف نظر از این که اتاق مورد نظر چقدر فضا در اختیار دارد، اصول طراحی دکوراسیون در رابطه با همه آن ها صدق می کند.

اگر به تازگی صاحب یک منزل با اتاق خواب مستر شده اید و یا می خواهید دکوراسیون اتاق فعلی خود را تغییر دهید، با پویانو همراه باشید.

ایده های لوکس برای طراحی اتاق خواب مستر

اگر طرفدار دکوراسیون به سبک کلاسیک هستید، دست شما برای انتخاب آن چه می خواهید کاملا باز است. یک دکور کلاسیک به دست خود شما چیده می شود و برای در نظر گرفتن هیچ قسمت از آن نیازمند طرح یک معمار نخواهید بود. به هر حال باز هم هم اصولی هستند که باید در حین انتخاب و چیدمان وسایل در نظر بگیرید. ست های تخت، میز پاتختی و مبل خود را در تناسب با رنگ دیوار، پرده و فرش انتخاب کنید.

ست های تخت، میز پاتختی و مبل خود در تناسب با رنگ دیوار، پرده و فرش

اگر به جزییات اهمیت می دهید، باید آباژور، کوسن و لوستر را نیز به لیست وسایلی که باید در هارمونی کامل با یکدیگر قرار گیرند اضافه کنید.

پارتیشن ها دید مستقیم از فضای بیرون به داخل اتاق را محدود می سازند

در بسیاری از طرح های جدید، طراحی اتاق خواب مستر بدین صورت شکل می گیرد که یک پارتیشن در ابتدای فضا قرار گرفته و تخت خواب در پشت آن جای می گیرد. این ایده زمانی بیشتر به کار می آید که شما فضای زیادی در اختیار داشته باشید. زمانی که نمی دانید تخت خود را به کدام قسمت تکیه دهید، تعبیه یک پارتیشن به کمک خواهد آمد. پارتیشن ها دید مستقیم از فضای بیرون به داخل اتاق را محدود می سازند و به شما این امکان را می دهند که در صورت تمایل فضای مجاور آن ها را به کمدهای خود اختصاص دهید.

فضای بالای تخت را می توان با یک دکور زیبا تعریف کرد

فضای بالای تخت را می توان با یک دکور زیبا تعریف کرد. ایجاد کمی عقب نشینی در بخشی از دیوار پشت تخت می تواند فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم دکوراتیو به وجود آورد. یک نورپردازی مناسب می تواند این دکور را زیباتر هم کند.

تعبیه نور مخفی در دیوار پشت تخت

تعبیه نور مخفی در دیوار پشت تخت محبوبیت زیادی دارد و در اکثر اتاق خواب های امروزی دیده می شود. این نور می تواند نقش چراغ خواب های سابق را ایفا کند.

استفاده از نور مخفی در حاشیه فضای زیر تخت

نورپردازی فضای زیر تخت از دیگر ایده هایی است که شاید بدتان نیاید در طراحی اتاق خواب مستر امتحانش کنید. استفاده از نور مخفی در حاشیه فضای زیر تخت می تواند بسیار برازنده باشد. اگر به دنبال یک اتاق خواب مستر خاص به تمام معنا هستید، این ایده را در ذهن خود داشته باشید.

میزهای پاتختی در انواع جدید تخت خواب

میزهای پاتختی در انواع جدید تخت خواب به جزیی ثابت از تخت تبدیل شده اند. این میزها به صورت صفحه ای در فضای پشت تخت تعبیه می شوند و می توانند بسیار ایده آل باشند.

تخت های مدرن

انواعی از تخت های مدرن وجود دارند که ارتفاع بسیار کمی داشته و حتی اینطور به نظر می رسد که هم سطح کف فضا هستند. این تخت ها با ظاهر بسیار شیک و خاص خود می توانند تفاوت را در فضای اتاق خواب شما ایجاد نمایند.

 چند پله، فضای خواب را از دیگر قسمت های اتاق جدا کرده است

همچنین می توان با در نظر گرفتن چند پله، فضای خواب را از دیگر قسمت های اتاق خواب مستر جدا کرد.

 تخت خواب خود را در ترکیب با دکوراسیون اتاق تعریف کنید

شما می توانید تخت خواب خود را در ترکیب با دکوراسیون اتاق تعریف کنید. این بدین معنی است که اگر برای داشتن یک فضای فوق العاده آماده اید، بهتر است همه چیز را به سفارش خود تهیه و اجرا کنید. یک تخت خواب مدرن که جزء لاینفک دکور اتاق خواب مستر شما به حساب می آید، نمونه ای از این ادعاست.

کمدهای امروزی با طراحی خاص

کمدهای امروزی با طراحی خاص خود ظاهر کاملا متفاوتی پیدا کرده اند. یک کمد زیبا طوری طراحی می شود که فضای اتاق را از یکپارچگی بیرون نیاورد و با پارتیشن ها به صورت یکدست به نظر آید.

طراحی کمد کشو دار در داخل کمد دیواری

یک کمد می تواند در داخل خود چندین کشو نیز داشته باشد که با گشودن در قابل بیرون کشیده شدن و استفاده هستند.

در فضای مابین کمدهای اتاق می توان قسمتی را به دکور اختصاص داد

در فضای مابین کمدهای اتاق می توان قسمتی را به دکور اختصاص داد. این دکور می تواند علاوه بر کاربردی که به عنوان محل قرارگیری وسایل شما دارد، کمدهای پیوسته و یکدست را از حالت یکنواخت خود درآورد.

استفاده از این کمدها تنها به افرادی توصیه می شود که ذاتا مرتب هستند.

برخی کمدها هم از حالت بسته معمول خارج شده و به صورتی درآمده اند که تمام وسایل داخل آن ها به راحتی قابل دیدن است. استفاده از این کمدها تنها به افرادی توصیه می شود که ذاتا مرتب هستند.

فضای منحصر به فردی برای انتخاب، تعویض و آویختن لباس

پلان بعضی از اتاق خواب ها این امکان را فراهم می کند تا محیطی به عنوان فضای تعویض لباس در نظر گرفته شود. این فضا که اخیرا در بسیاری از آپارتمان های نوساز دیده می شود، توسط چند کمد سرتاسری احاطه شده و فضای منحصر به فردی برای انتخاب، تعویض و آویختن لباس به شمار می آید. با داشتن چنین فضایی در اتاق خواب مستر خود می توانید با کمدها و دراور های متعدد خود خداحافظی کنید و از این بابت مطمئن باشید که فضای اتاق دیگر آشفته نخواهد بود.

وجود تلویزیون در فضای اتاق خواب

اگر می خواهید در طراحی اتاق خواب مستر خود یک تلویزیون داشته باشید تا هر وقت که مایل بودید به تماشای آن بنشینید، بهتر است از قبل برای فضای آن برنامه ریزی کرده باشید. تلویزیون های دیواری قابلیت این را دارند که بدون خراب کردن فضای مفید اتاق، این امکان را برای شما به وجود آورند.

استفاده از تلویزیون و شومینه در پارتیشن اتاق خواب

تلویزیون ها می توانند با چنان ظرافتی داخل پارتیشن های اتاق قرار داده شوند که احتمالا برای تشخیص دادنشان به دقت نیاز خواهید داشت.

اگر مایل باشید، می توانید یک شومینه بسیار کوچک را نیز در پارتیشن در نظر گیرید.

تعبیه زیرکانه تلویزیون در اتاق خواب

با یک طرح خلاقانه تر می توان صفحه تلویزیون را طوری در میان یک صفحه پارتیشن گردان تعبیه نمود که با کمی چرخش بتوان از زوایای مختلف به تماشای آن نشست. این ایده خصوصا برای اتاق خواب های بزرگ که دو قسمت مجزا در دو طرف خود دارند، بسیار مناسب است.

پارتیشن های شیشه ای

اگر اتاق خواب شما به قدری بزرگ است که می خواهید گوشه ای از آن را به یک فضای کوچکتر اختصاص دهید، پارتیشن های شیشه ای گزینه مناسبی به نظر می آیند.

 قرار دادن میز و صندلی در فضای اتاق

برای ایجاد یک فضای گرم و خصوصی می توانید اتاق خواب مستر خود را فرش کنید. قرار دادن میز و صندلی در طراحی اتاق خواب مستر می تواند نشیمن کوچکی برای شما فراهم کند تا در اوقاتی که ماندن در اوقات را ترجیح می دهید، فضای راحتی در اختیار داشته باشید.

تعبیه یک شلف مخصوص در فضای اتاق برای کتاب ها

برای آن دسته از زوج هایی که به فیلم و کتاب علاقه زیادی دارند، تعبیه یک شلف مخصوص در فضای اتاق واجب به نظر می رسد. اگر یک تلویزیون برای تماشا و یک فضا برای مطالعه در اتاق خود دارید، بدون شک به یک شلف برای نگهداری کتاب ها و فیلم ها نیز احتیاج خواهید داشت. بدون اینکه وقت خود را صرف پیدا کردن شلف مناسب فضای اتاق خود کنید، می توانید آن را به صورت سفارشی اجرا نمایید.

تعریف یک فضای نشیمن در عمق دیوار در بر گیرنده پنجره

اگر اتاق خواب شما تراس ندارد، احتمالا یک فضای نشیمن در هوای آزاد را از دست داده اید، اما هنوز هم می توانید از نشستن در پای پنجره و تماشای منظره بیرون لذت ببرید. با تعریف یک فضای نشیمن در عمق دیوار در بر گیرنده پنجره می توانید این ایده را به اجرا در آورید.

میز آرایش در اتاق خواب مستر

میز آرایش از دیگر وسایلی است که باید حتما در یک اتاق مستر وجود داشته باشد.

تناسب رنگ یکی از اصول همیشگی طراحی است

تناسب رنگ یکی از اصول همیشگی طراحی اتاق خواب مستر است که باید در فضای اتاق نیز به شدت مورد توجه قرار گیرد. رنگ پرده، روتختی، کاغذ دیواری و حتی فرش اتاق باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

 

 

طراحی اتاق خواب مستر

تحریریه پویانو