شومینه های آنتیک در دکوراسیون مدرن و امروزی با 27 ایده

شومینه های آنتیک در دکوراسیون مدرن و امروزی با 27 ایده

شومینه های آنتیک : پاییز در راه است و کم کم همه افراد به فکر کردن کردن منازل خود می‌افتند، خواه با وسایل گرمایشی و خواه با رنگ‌ها و دکوراسیون گرمابخش و پاییزی. شومینه‌ یکی از سیستم‌های گرمایشی قدیمی است که امروزه هم به شکل مدرن‌تری در خانه‌ها یافت می‌شود. اگر منزل شما به قدری قدیمی است که یک شومینه قدیمی و کلاسیک دارید، بدانید که خیلی خوش شانس هستید! شاید به فکر تخریب شومینه قدیمی خود و تعویض آن با یک مدل مدرن و امروزی بوده‌اید، اما باید بدانید که شومینه های آنتیک و کلاسیک امروزه یکی از ترندهای پرطرفدار دکوراسیون داخلی هستند، چه فعال باشند و گرمابخش منزل باشند و چه تنها به عنوان یک عنصر دکوراتیو در منزل وجود داشته باشد، در هر حال می‌توانید با داشتن یک شومینه قدیمی یک دکوراسیون پاییزی شیک و مد روز داشته باشید. در ادامه به بررسی 27 ایده برای دکوراسیون شومینه های آنتیک می‌پردازیم. ایده‌هایی که می‌توانید به صورت تکی یا ترکیبی از آنها استفاده کنید و دکوراسیونی زیبا برای پاییز امسال خود بسازید.

اگر از شومینه خود استفاده گرمایشی نمی‌کنید:

اگر شومینه آنتیکی در منزل دارید اما به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید از آن به عنوان یک وسیله گرمایشی استفاده کنید، ایده‌های دکوری زیادی برای استفاده کاربردی و تزیینی از آن وجود دارد. می‌توانید از شومینه خود برای نگهداری کتاب‌ها و مجلات استفاده کنید. یک فضا برای ذخیره سازی خلاقانه وسایل به طوری که از اضافه کردن شلف‌های جدید به دیوارهای خانه جلوگیری می‌شود. می‌توانید تنها از آن استفاده تزیینی کنید و با تعدادی وسایلی وینتج و قدیمی مانند چمدان‌های قدیمی، یک کنج آنتیک و دوست داشتنی بسازید. می‌توانید با تعداد زیادی شمع در ابعاد و مدل‌های مختلف، یک فضای دنج و رمانتیک در گوشه منزل ایجاد کنید. حتی می‌توانید با تعدادی کنده‌های چوب شومنیه خود را شبیه یک شومینه فعال نشان دهید. شاید این شومینه های آنتیک هیچ وقت روشن نشوند اما همین چیدمان حال و هوای منزل شما را گرم‌تر می‌کند.

یک  مشکی قدیمی به فضایی جالب برای نگهداری کتاب‌ها تبدیل شده است. دو صندلی که در کنار این شومینه قرار گرفته است این امکان را فراهم کرده که کتابی را از داخل شومینه بردارید و روی صندلی‌ها نشسته و با خیال راحت در یک فضای دنج به مطالعه بپردازید.

وجود یک سبد قدیمی و سایر اکسسوری‌های وینت در کنار شومینه های آنتیک مشکی با دیواری به رنگ تیره، باعث ایجاد فضایی دنج و دوست‌داشتی شده است.

با اینکه تزیینات کمی در کنار این شومینه سفید قرار گرفته است، هماهنگی آن با دکوراسیون و دیوارهای منزل فضای یکپارچه و زیبایی را به وجود آورده است.

طراحی این شومینه های آنتیک قدیمی به قدری زیباست که وجود یک نقاشی قدیمی و چند کنده چوب کفایت می‌کند که فضایی به غایت زیبا و کلاسیک داشته باشیم.

رنگ کردن این شومینه قدیمی به رنگ خاکستری باعث شده با دکوراسیون مدرن و امروزی منزل هماهنگی داشته باشد. سازه فلزی که سبکی کلاسیک دارد این امکان را فراهم کرده که در صورت تمایل از شومینه استفاده شود.

استندهای فلزی و چوب‌هایی که داخل شومینه قرار گرفته است این احساس را در بیننده ایجاد می‌کند که این شومینه کاملا فعال است!

اگر دکوراسیون منزل شما کاملا مدرن است، باز هم می‌توانید از وجود یک شومینه آنتیک در منزل بهره ببرید. یه راه ساده برای ایجاد هماهنگی بین شومینه قدیمی و دکوراسیون مدرن، نصب یک تابلوی مدرن بالای شومینه است.

یک شومینه قدیمی بدون هیچ تغییر و بازسازی هم با دکوراسیون جدید هماهنگی دارد. مانند این شومینه سنگی قدیمی که به یک نقطه کانونی و جذاب در این دکوراسیون مدرن تبدیل شده است.

یک شومینه قدیمی فضایی عالی برای تبدیل شدن به ویترین وسایل وینتج و کلاسیک است. چند چمدان و تابلوی قدیمی در کناز شمع‌ها و تزیینات به سبک وینتج، این شومینه قدیمی را به ویترینی زیبا و خیره‌کننده تبدیل کرده است.

داخل این شومینه با آینه پوشیده شده است و مقابل آن تعداد زیادی شمع با ابعاد مختلف قرار گرفته است و یک فضای دکوراتیو زیبا ایجاد کرده است.

ورودی این شومینه قدیمی و بی‌استفاده هم به یک درپوش فلزی زیبا پوشیده شده است و خودش به زیبایی‌های این شومینه دکوری افزوده است.

این شومینه سنگی به قدری زیبا و چشمگیر است که با اینکه استفاده گرمایشی ندارد دکوراسیون منزل حول محور آن چیده شده است. انتخاب رنگی شبیه به رنگ سنگ شومینه برای مبلمان و وسایل منزل باعث شده فضایی هماهنگ و با هارمونی ایجاد شود.

این شومینه قدیمی به صورت کاملا حرفه‌ای با دکوراسیون مدرن منزل هماهنگ شده است. داخل آن به رنگ سیاه درآمده که با صندلی‌ها و مبلمان همخوانی و هماهنگی دارد. بالای شومینه به شکلی مدرن و ساده آینه کاری شده و این آینه در میزهای جلو مبلی و سایر اکسسوری‌های منزل تکرار شده که باعث شده فضایی کاملا یکپارچه و مدرن با حضور یک شومینه کلاسیک داشته باشیم.

اینکه داخل و بالای شومینه با تعداد زیادی شمع پر شد، فضایی دنج و رمانتیک ایجاد می‌کند و تا حدودی شومینه غیرفعال را به یک شومینه فعال تبدیل می‌کند.

می‌توانید چیدمان شمع‌ها را با تعدادی چوب و کنده درخت ترکیب کنید تا فضایی دنج با حال و هوای روستیک داشته باشید.

اگر از شومینه خود استفاده گرمایشی می‌کنید:

اگر یک شومینه قدیمی دارید که می‌توانید آن را روشن کنید، بسیار خوش شانس هستید. می‌توانید دکوراسیون منزل خود را با محوریت شومینه بچینید و در ماه‌های سرد سال یک فضای دنج و گرم و دوست‌داشتنی داشته باشید. نکته مهم در دکوراسیون شومینه‌های فعال، دقت در انتخاب متریال است. گرمای شومینه و محدوده اطراف آن به گونه‌ای است که باید از مصالح و متریال‌هایی استفاده کنید که قابل اشتعال نباشند و همچنین گرما باعث خراب شدن آنها نشوند. سنگ و فلز دو متریال بسیار مناسب برای دکوراسیون شومینه و اطراف آن است. اینکه بالای شومینه را با قاب‌ها و تصاویر تزیین کنید یا از وسایل مختلف دکوری استفاده کنید به سلیقه و نظر شخصی شما بستگی دارد. همه این موارد باعث تکمیل شدن دکوراسیون شومینه شما و زیباتر شدن فضای آن می‌شود.

یک صفحه دکوراتیو فلزی زیبا در مقابل این شومینه قدیمی قرار داده شده است که زیبایی فضا را دو چندان کرده است. گلدانی که در کنار شومینه قرار گرفته است نیز از جنس فلز است و مطمئنا گرمای شومینه آسیبی به آن نمی‌رساند.

داخل این شومینه با آجرهای کوچک تزیین شده است. این آجرهای کوچک و نسوز باعث شده است که شومینه که وقتی از آن استفاده می‌شود و چه زمانی که خاموش است زیبا به نظر بیاید.

رنگ مشکی در اجزای این شومینه و سایر بخش‌های دکوراسیون منزل تکرار شده است که باعث شده فضا یکپارچه و هماهنگ به نظر برسد.

سازه اصلی این شومینه کلاسیک و قدیمی است، اما سازه فلزی داخل آن و تزیینات بالای شومینه همگی طراحی مدرن دارند. این ترکیب باعث شده این شومینه آنتیک در کنار دکوراسیون مدرن زیبا و هماهنگ باشد.

 

انتخاب یک درپوش و کاور مدرن برای یک شومینه آنتیک یک انتخاب مناسب برای کسانی است که دوست ندارند تغییر زیادی در رنگ و دکور شومینه قدیمی خود ایجاد کنند.

وجود یک شومینه در فضا کافی است تا فضایی گرم و دنج داشته باشید، اما اضافه کردن یک تابلوی چوبی یا وسایل دکوری از این دست باعث می‌شود این احساس دنج بودن و گرمای فضا دوچندان شود.

اگر طرفدار سادگی در دکوراسیون هستید، می‌توانید شومینه منزل، دیوارها و تزیینات روی شومینه را به یک رنگ انتخاب کنید.

می‌توانید بالای شومینه روشن خود را به یک گالری دیواری تبدیل کنید. به خصوص اگر خیلی اهل تزیینات و وسایل دکوری نیستید این ایده به کارتان می‌آید

وجود گل‌های طبیعی بالای شومینه تضاد و ترکیب زیبایی را به وجود می‌آورد. پیش از انتخاب گل‌ها و گلدان‌ها مطمئن شوید با زندگی در فضای گرم مشکلی ندارند.

اگر دوست دارید اطراف شومینه و روی زمینه تزیینات و چیدمانی داشته باشید، با فاصله مطمئن این کار را انجام دهید و تا جایی که ممکن است از متریال‌هایی انتخاب کنید که با گرما میانه خوبی داشته باشند.

اگر طرفدار سبک‌های شلوغ و ماکسیمالیستی هستید می‌توانید بالای شومینه فعال و روشن خود را پر از انواع شمع‌ها، مجسمه‌ها و لوازم دکوری کنید.

اگر فضاهای ساده و مینیمال را می‌پسندید به نصب یک آینه یا تابلو بالای شومینه با یکی دو وسیله دکوری کوچک بسنده کنید.

شومینه های آنتیک

 

 

 

 

شومینه های آنتیک

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: digsdigs