شلف و آویز دیواری: انتخاب های خود را برای دکور دیوار های منزل گسترده کنید!

شلف و آویز دیواری: انتخاب های خود را برای دکور دیوار های منزل گسترده کنید!

شلف و آویز : تا به حال با چند نوع گزینه برای سازماندهی وسایل منزل تان آشنا شده اید؟ اگر تنها تعداد معدودی راه برای چیدمان وسایل می شناسید، احتمالا نیاز دارید کمی دیدتان را گسترده تر کنید. دنیای لوازم و تجهیزاتی که برای کمک کردن به شما در چیدمان و سازماندهی بهتر فضاهای منزل تان طراحی و تولید می شوند، بسیار گسترده است. سطح وسیعی از وسایلی که در این رابطه به کار می آیند، اخیرا اضافه شده اند و به خوبی هم توانسته اند کاربرد خود را ثابت کرده و مورد قبول واقع شوند.

راه های متنوعی برای بهره گرفتن از فضا جهت چیدمان وسایل وجود دارد. هر چقدر با گزینه های مختلف موجود بیش تر آشنا باشید، می توانید در اتخاذ تصمیم خود هوشمندانه تر عمل کنید. زمانی که همه گزینه ها را می شناسید، قادر به تصمیم گیری بهتر هستید و خیلی راحت تر می توانید گزینه مناسب را پیدا کنید. شلف ها و آویزها به عنوان وسایل پرکاربرد در دکوراسیون داخلی شناخته شده اند، اما شاید همه انواع آن ها به خوبی معرفی نشده باشند. مجله دکوراسیون داخلی HGTV در یکی از شماره های اخیر خود به معرفی انواع شلف و آویز برای طبقه بندی و سازماندهی بهتر وسایل در منزل پرداخته است. با پویانو همراه باشید تا این مدل ها را بشناسید و به سمت ساماندهی بهتر لوازم منزل خود یک گام بزرگ بردارید.

شلف و آویز در اتاق کار

اتاق کار از آن فضاهای پرکاربرد است که به واسطه عملکردی که دارد، معمولا فضای مناسبی برای سازماندهی وسایل مربوط به کار می طلبد. به هم ریخته بودن فضای اتاق کار باعث کلافگی شما شده و حسابی خسته تان می کند. اینجاست که شلف ها و آویزها به کمک تان می آیند تا همه چیز را سازماندهی کنید. اگر به تصویر زیر دقت کنید، شلف های طاقچه مانندی را می بینید که برای چیدن وسایل کوچک مناسب هستند. در کنار آن ها سک شلف کوچک تر برای قرار دادن گلدان استفاده شده و یک شلف دیگر نیز به صورت کتیبه به دیوار زده شده که محل آویزان کردن کلید و وسایل مشابه را دارد. در قسمت دیگر یک دستگیر می بینید که به عنوان محل آویزان کردن تابلو مورد استفاده قرار گرفته است. این وسایل توانسته اند در کنار هم یک ترکیب عملکردی مناسب از طبقه بندی ارایه دهند.

شلف و آویز در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی هم از دیگر فضاهای نیازمند سازماندهی است. معمولا در حمام و توالت وسایل کوچک و بزرگ بسیاری وجود دارد که بایست همگی در دسترس بوده و در عین حال مرتب نیز به نظر بیایند. شاید در فضای کوچک سرویس بهداشتی منازل امروزی تعبیه کردن کمد یا کابینت برای اختصاص دادن فضای لازم به چنین وسایلی راحت نباشد. در چنین مواقعی می توان از شلف ها و آویزها کمک گرفت. همان طور که در تصویر زیر می بینید، نصب قفسه های کوچک برای قرار دادن برس ها، لوازم آرایش و شوینده ها می تواند گزینه خوبی باشد. همچنین می توان از نصب دستگیره های کوچک برای آویزان کردن حوله و سایر وسایل بهره گرفت. گزینه های مذکور به خاطر کوچک بودن شان خیلی بیش تر از کمدها به کار می آیند و وسایل را نیز در دسترس قرار می دهند.

شلف و آویز در آشپزخانه

و اما به سراغ دیگر فضای مهم منزل در امر سازماندهی می رویم که شاید اهمیت طبقه بندی لوازم آن از دو فضای قبلی بیش تر باشد. آشپزخانه به عنوان قلب خانه و فضایی که معمولا در طول روز به صورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به عنوان یک فضای تماما عملکردی باید از نظم و ترتیب مناسبی برخوردار باشد تا در هنگام کار شما باعث مساعدت شود و نه ایجاد دردسر برای پیدا کردن وسایلی که نمی دانید کجا گذاشته اید. در اینجا هم نقش شلف ها و آویزها واقعا تحسین برانگیز است. اگر فضای کافی برای اضافه کردن کابینت ندارید و می خواهید لوازم در دسترس تان باشند، می توانید ترفند تصویر زیر به کار بگیرید. یک شلف طاقچ مانند و تعدادی دستگیره و آویز تمام ان چیزی هستند که نیاز خواهید داشت. با این وسایل می توانید به سادگی از پس نظم دادن به لوازم آشپزخانه تان بربیایید.

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو

عکس ها برگرفته شده از مجله HGTV