شرکت معماری و دکوراسیون داخلی سعادت آباد / گروه مهندسی امیر دولتی

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی سعادت آباد

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی سعادت آباد / گروه مهندسی امیر دولتی

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی سعادت آباد ؛ یکی از متداول ترین انواع بازسازی، تغییر کاربری می باشد. تغییر کاربری زمانی لازم است که کارفرما یا بهره بردار مایل باشد از ساختمانی که در اختیار دارد، استفاده دیگری جز چیزی که در حال حاضر ممکن است، ببرد. اگر شما نیز با چنین موقعیتی رو به رو باشید، طبیعتا یکی از گزینه های پیش روی تان کمک گرفتن از شرکت های مهندسی است. شرکت مهندسی امیر دولتی، یکی از شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت دارد و به تازگی، عملیات تغییر کاربری یک ساختمان مسکونی را به پایان رسانده است و از دل این بنا، یک دفتر کار بیرون آورده است. این شرکت که در محله سعادت آباد تهران فعالیت دارد، ما را در جریان چگونگی و نتیجه عملیات تغییر کاربری این ساختمان قرار داده است. اگر مایل هستید روند تغییر کاربری و نتیجه کار این گروه مهندسی را ببینید، همراه پویانو باشید.

ساختمانی که شرکت مهندسی امیر دولتی، تغییر کاربری آن را بر عهده گرفته، یک ساختمان مسکونی بود که در سعادت آباد، رو به روی بیمارستان عرفان قرار دارد. متراژ زمین این ساختمان، 700 متر مربع است. بنا دارای 2 طبقه می باشد و 4 واحد را در بر می گیرد که هر یک از آن ها مساحتی برابر با 200 متر مربع دارند.

وضع قبلی ساختمان، شامل دیوارهای یاسی رنگ در سالن بود

وضع قبلی ساختمان، شامل دیوارهای یاسی رنگ در سالن بود. بعد از تخریب و اجرای دکوراسیون جدید، فضا ظاهری کاملا متفاوت به خود گرفت. با نصب کناف و سقف کاذب، جلوه ای جدید به فضا داده شد. نقاشی دیوارها با رنگ سفید، سبب دلباز تر شدن محیط آن شده است، زیرا همان طور که می دانید، رنگ سفید در بازتابش نور از سایر رنگ ها بهتر عمل می کند و دیوارهای سفید به ما محیطی روشن هدیه می دهند. از طرف دیگر در طراحی فضاهای اداری، هیچ رنگی به اندازه رنگ سفید مناسب نیست.

هیچ رنگی به اندازه رنگ سفید مناسب نیست.

به عنوان کفپوش فضا از لمینت استفاده شد که رنگ روشنی دارد و به روشن تر به نظر رسیدن فضا کمک می کند.

به عنوان کفپوش فضا از لمینت استفاده شد

پالت رنگی این فضا، پالت ساده ای است. پالتی که عملا برای چنین فضایی مناسب است، چون محیط کاری نباید رنگ های پراکنده ای داشته باشد و هر چه تعداد رنگ ها محدودتر و تم آن ها رسمی تر و خنثی تر باشد، تمرکز لازم در محیط اداری بهتر تامین می شود. در این فضا، رنگ های سفید و قهوه ای، دو رنگ اصلی هستند.

فضا به صورت یکپارچه در نظر گرفته شده تا چیدمان وسایل به دلخواه کارفرما صورت بگیرد. نورپردازی فضا با کمک لامپ های هالوژن و نور مخفی صورت گرفته است. می توان گفت در راستای این که پالت ساده به کار رفته در طراحی داخلی، زیاد خسته کننده به نظر نرسد، ایده استفاده از نور مخفی رنگی خوب عمل کرده است. نور مخفی اجرا شده در این دفتر کار، شامل دو تم رنگی سفید و آبی می شود و همین رنگ آبی کمک می کند فضا از یکنواختی در آید و با این که پس زمینه دکوراسیون، سفید است، به هیچ وجه شاهد یک دکور یکنواخت نیستیم.

حتی پشت کنافی که روی سطح دیوار به سمت بالا چرخیده و زیر سقف به پایان رسیده نیز نور مخفی دیده می شود که باعث شده حرکت اجرا شده در قالب کناف، بهتر خودش را نشان دهد. اگر دقت کنید، متوجه می شوید که میز کنفرانس نیز در امتداد همین حرکت قرار گرفته است. بنابراین می توان گفت که استفاده از این حرکت، هوشمندانه و جهت تعریف فضا و محدوده بوده است.

شما نیز می توانید از طراحی این دفتر کار برای نمونه کارهای مشابه خود ایده بگیرید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید، این است که ماهیت فضای کار، طوری است که باید در عین زیبا بودن، ساده باشد تا محیط مناسبی برای تمرکز فراهم آورد.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو