دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک ؛ 12 راه برای بزرگ نشان دادن فضا

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک ؛ 12 راه برای بزرگ نشان دادن فضا

اگر صاحب خانه ای هستید که یکی از مشکلات آن، داشتن سرویس بهداشتی کوچک است، حتما با خواندن این مطلب به ایده های جالبی پی خواهید برد. حقیقت این است که سرویس بهداشتی کوچک را در بسیاری از مواقع نمی توان بزرگ کرد، اما راه های بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا حد ممکن از حداقل فضای موجود استفاده کنید و دکوراسیون داخلی فضا را به گونه ای ترتیب دهید که محیط سرویس بهداشتی تان خفه و دلگیر نشود.

فاکتورهای زیادی هستند که توجه به آن ها از کوچک تر شدن فضا جلوگیری به عمل آورده و باعث می شود تقریبا در انجام دکوراسیون چنین فضای کوچکی معجزه کنید. کافی است این فاکتورها را بشناسید و سرلوحه کار خود قرار دهید. اگر در ابتدای راه هستید و نمی دانید چطور می توانید بهترین دکوراسیون ممکن را برای سرویش بهداشتی کوچک منزل خود به ارمغان بیاورید، با ما همراه شوید تا راه های مختلف این کار را با شما در میان بگذاریم.

یکی از ایده های فوق العاده ای که برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک به کار می آید، تقسیم فضا به کمک شیشه است.

یکی از ایده های فوق العاده ای که برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک به کار می آید، تقسیم فضا به کمک شیشه است. تا جایی که امکان دارد، بهتر است دکوراسیون فضای سرویس بهداشتی را یکپارچه در نظر بگیرید و از خرد کردن فضا جلوگیری کنید. با این حال، ممکن است لازم باشد برای ایجاد حریم از پارتیشن وال یا همان دیوار جدا کننده استفاده کرد. در این صورت، فکر به کار بردن پارتیشن های صلب را از سر خود بیرون کنید. پارتیشن های صلب باعث کوچک شدن فضا می شوند، در حالی که اگر از شیشه به عنوان جدا کننده استفاده کنید، فضا را یکپارچه و دلباز نگه می دارید.

در حمام ها فضایی مخصوص قرارگیری داکت وجود دارد که عموما در گوشه ای از محیط قرار می گیرد

در بسیاری از حمام ها و سرویس بهداشتی ها  فضایی مخصوص قرارگیری داکت وجود دارد که عموما در گوشه ای از محیط قرار می گیرد. این فضا ممکن است قسمت های توخالی و بدون کاربردی داشته باشد. چنین قسمت هایی برای ایجاد قفسه به کار می آیند. یادتان باشد که باید از هر فضای کوچک و بزرگی که در سرویس بهداشتی دارید، نهایت استفاده را ببرید. شما می توانید با اضافه کردن صفحاتی در میان این قسمت های خالی، شلف یا قفسه ایجاد کنید و لوازم حمام و دیگر مواردی که در سرویس بهداشتی نگه می دارید را آن جا قرار دهید.

از قسمت خالی کنار کابین دوش برای اضافه کردن یکی از ملزومات سرویس بهداشتی استفاده کنید،

اگر فضا آن قدر جا دارد که بتوانید از قسمت خالی کنار کابین دوش برای اضافه کردن یکی از ملزومات سرویس بهداشتی استفاده کنید، توالت فرنگی از گزینه هایی است که باید در نظر بگیرید.

فضای کنار کابین به طور معمول آن قدر کوچک و تنگ است که فقط به درد ایجاد قفسه های عمودی می خورد، اما در صورتی که شما عضو افراد خوش شانس باشید و فضای بزرگ تری در این قسمت داشته باشید، می توانید توالت فرنگی خود را آن جا قرار دهید. توجه کنید که توالت فرنگی در محلی قرار بگیرد که به هنگام نشستن و بلند شدن برای شما مشکلی ایجاد نکند و از طرف دیگر، سرگیر نباشد.

یکی از وسایلی که همیشه در سرویس بهداشتی جای دارد و حذف شدنی نیست، روشویی است.

وقتی به خرید وسایل و ملزومات سرویس بهداشتی می روید، سعی کنید تا جایی که برای تان امکان دارد مواردی را انتخاب کنید که کوچک تر هستند. یکی از وسایلی که همیشه در سرویس بهداشتی جای دارد و حذف شدنی نیست، روشویی است. روشویی ها امروزه از تنوع اندازه و فرم خوبی برخوردار هستند. به هنگام خرید روشویی باید در نظر داشته باشید که فضایی که برای آن در نظر گرفته اید، چقدر است و با توجه به مقدار فضایی که در اختیار دارید، تصمیم گیری کنید.

پنجره ها مجرای ورودی نور به فضا هستند

نور طبیعی از دیگر فاکتورهایی است که در طراحی داخلی فضاهای کوچک به کمک شما می آید. اگر سرویس بهداشتی کوچک منزل شما پنجره دارد، باید خرسند باشید. پنجره ها مجرای ورودی نور به فضا هستند و هر جا که نور باشد، هر چقدر هم که اندازه کوچکی داشته باشد، دلبازتر می شود. سعی کنید در طول روز از نور طبیعی برای روشن کردن فضای داخل سرویس بهداشتی استفاده کنید.

همیشه وقتی قرار است یک فضای کوچک را دکوراسیون کنید، خیال به کار بردن رنگ های تیره را از ذهن خود بیرون کنید.

سفید از جمله رنگ هایی است که برای دکوراسیون هر فضایی که کوچک باشد، پیشنهاد می شود. همیشه وقتی قرار است یک فضای کوچک را دکوراسیون کنید، خیال به کار بردن رنگ های تیره را از ذهن خود بیرون کنید.

رنگ های تیره باعث می شوند فضا از چیزی که هست، کوچک تر، تاریک تر و دلگیرتر به نظر برسد. در مقابل، رنگ های روشن و خصوصا رنگ سفید، بهترین گزینه ها برای دکوراسیون چنین فضاهایی هستند. اگر متریالی که رنگ سفید دارد، صیقلی نیز باشد، باعث انعکاس بیش تر نور در فضا شده و محیط را دلبازتر می کند.

برای فضاهایی که نور طبیعی ندارند، نحوه نورپردازی خیلی اهمیت دارد.

پیش تر گرفته شد که نور طبیعی می تواند فضای کوچک سرویس بهداشتی را دلباز جلوه دهد. حال، شاید سرویش بهداشتی شما از نور طبیعی محروم باشد. این دلیل نمی شود که فضای تاریکی را تجربه کنید. برای فضاهایی که نور طبیعی ندارند، نحوه نورپردازی خیلی اهمیت دارد. سعی داشته باشید از لامپ های پرنور با نور سفید رنگ استفاده کنید و تا جایی که ممکن است، فضا را روشن تر کنید. استفاده از متریال های براق نیز می تواند به روشن تر شدن محیط کمک کند.

کمدهای مرتفع برای فضاهای کوچک، مناسب تر هستند.

کمدها از وسایلی هستند که توسط برخی از افراد در دکوراسیون سرویس بهداشتی به کار می روند. انتخاب صحیح کمد و جایگذاری ان در مکان درست از جمله عواملی است که باید مورد توجه قرار دهید. اول به این نکته دقت کنید که کمدهای مرتفع برای فضاهای کوچک، مناسب تر هستند.

فضای زیر سقف از جمله فضاهایی است که معمولا کاربرد خاصی ندارد و خالی است. شما می توانید با انتخاب یک کمد بلند که تا زیر سقف می رسد، از فضای بیش تری استفاده کنید. دومین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از فضای داخل کمد به نحو احسن استفاده نمایید و هیچ قسمتی را بدون کاربرد رها نکنید.

این روشویی ها برای دکوراسیون یک سرویس بهداشتی کوچک، بهترین گزینه هستند.

شاید شما هم روشویی هایی که در کنج فضا قرار می گیرند را دیده باشید. برخی از این روشویی ها فرم عادی دارند و برخی دیگر به شکلی طراحی شده اند که مخصوص گوشه فضا است. این روشویی ها برای دکوراسیون یک سرویس بهداشتی کوچک، بهترین گزینه هستند. اگر روشویی را در گوشه سرویس بهداشتی قرار دهید، مقدار زیادی از فضا را آزاد می کنید و می توانید از آن به منظور کارهای دیگر استفاده کنید.

انتخاب کابین دوش از میان فرم های گرد یا پخ دار است

مورد دیگری که در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک به شما پیشنهاد می شود، انتخاب کابین دوش از میان فرم های گرد یا پخ دار است. کابین های دوشی که شکل مربع یا مستطیل دارند، فضای زیاد از سرویس بهداشتی می گیرند. اگر لبه این کابین ها حذف شود، فضا آزاد خواهد شد. شما می توانید با استفاده از یک کابین دوش که لبه بیرونی آن پخ است، فضای کم تری را از دست بدهید. کابین دوش گرد نیز چنین خصوصیتی دارد.

روشویی های بدون پایه و دیواری از گزینه های دیگری هستند که برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی کوچک شما پیشنهاد می شون

روشویی های بدون پایه و دیواری از گزینه های دیگری هستند که برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی کوچک شما پیشنهاد می شوند. این روشویی ها به مراتب، جای کم تری نسبت به دیگر انواع روشویی می گیرند و چون به دیوار وصل می شوند، فضای زیر آن ها آزاد می ماند و می توان از این فضا برای قرار دادن سبد یا سطل زباله استفاده کرد.

آینه از آخرین مواردی است که در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک به کار می آید. سعی کنید از یک آینه بزرگ در سرویش بهداشتی استفاده کنید.

آینه از آخرین مواردی است که در دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک به کار می آید. سعی کنید از یک آینه بزرگ در سرویش بهداشتی استفاده کنید. آینه های بزرگ باعث می شوند فضا بسیار وسیع تر از چیزی که در واقع هست، به نظر برسد. از طرف دیگر، آینه ها نور را منعکس می کنند و از این رو باعث دلبازتر شدن فضا به نظر می رسند.