ایده های روشنایی بخش برای سرویس بهداشتی های تاریک

ایده های روشنایی بخش برای سرویس بهداشتی های تاریک

ایده های روشنایی بخش برای سرویس بهداشتی های تاریک

امروزه با افزایش جمعیت و کوچک تر شدن خانه ها، سرویس بهداشتی ها نیز به نسبت خانه ها، کوچک تر و باریک تر از گذشته طراحی می شوند. این در حالی است که این مکان، بخش مهمی از هر خانه به شمار می رود. در خانه های آپارتمانی امکان ایجاد پنجره برای سرویس بهداشتی بسیار کم و در بیشتر موارد غیر ممکن است. به همین دلیل اگر سیستم روشنایی مناسبی در سرویس بهداشتی به کار برده نشود، سرویس بهداشتی های تاریک و نا مناسب ایجاد خواهد شد.

به همین دلیل باید از ترفند های مختلف طراحی و دکوراسیون برای ایجاد فضایی مناسب در سرویس بهداشتی استفاده کرد. اگر شما هم می خواهیم سرویس بهداشتی تاریک خود را به مکانی روشن تر تبدیل کنید، برای این که بدانید کار را از کجا و چگونه باید شروع کنید با پویانو همراه باشید. ما در این مطلب ایده های روشنایی بخش را برای سامان دهی به سرویس بهداشتی ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

طراحی و دکوراسیون برای ایجاد فضایی مناسب در سرویس بهداشتی

طراحی سرویس بهداشتی ای که نور کم و یا هیچ نور طبیعی ای دریافت نمی کند و ایجاد فضایی روشن در آن، ممکن است در نگاه اول کاری دشوار به نظر برسد. اما با ترفند ها و راه حل های منطقی در طراحی می توانید نور بیشتری را وارد سرویس بهداشتی کرده و سیستم روشنایی مناسبی را در آن ایجاد کنید.

برای این منظور لامپ هایی با نور های متفاوت، رنگ های مناسب، سیستم های نور پردازی متنوع و آینه ها و چراغ هایی با قیمت های مناسب در پیش روی شما قرار دارند. برای مثال در سرویس بهداشتی ای که هیچ نور طبیعی ای دریافت نمی کند، هالوژن های سقفی می توانند فضایی مناسب و راحت ایجاد کنند.

 لامپ هایی با نور های متفاوت، رنگ های مناسب، سیستم های نور پردازی متنوع و آینه ها و چراغ هایی با قیمت های مناسب

  • رنگ های مناسب و طبیعی

می توانید در سرویس بهداشتی کوچک و یا تاریک، برای دیوار ها و کفپوش از رنگ های سفید استفاده کرده و آن را با مبلمان و عناصر چوبی مخصوص سرویس بهداشتی ترکیب کنید. شیرآلات فلزی نیز این ترکیب بندی را کامل خواهند کرد. این گونه می توانید در یک سرویس بهداشتی تاریک، به فضایی روشن تر و طبیعی تر دست پیدا کنید. انتخاب رنگ سفید در چنین مکانی باعث می شود تا تاثیر نور موجود در سرویس بهداشتی به بیشترین میزان ممکن افزایش یابد. به همین دلیل است که رنگ سفید برای مکان های تاریک بهترین انتخاب به شمار می رود.

مبلمان و عناصر چوبی مخصوص سرویس بهداشتی

  • چراغ های متعدد

چراغ های ال ای دی از جمله چراغ هایی هستند که در مصرف برق بسیار صرفه جویی می کنند. به همین دلیل می توانید برای ایجاد فضایی روشن تر در سرویس بهداشتی از چراغ های ال ای دی متعدد در نقاط مختلف این مکان استفاده کنید. نوار های ال ای دی برای استفاده در پشت آینه و یا در زیر و اطراف کابینت دستشویی، بهترین انتخاب به شمار می روند.

چراغ های متعدد

  • کمد ها و کابینت سرویس بهداشتی

برای این که هم به مکانی زیبا و قابل توجه دست پیدا کرده و هم فضایی کاملا روشن و راحت ایجاد کنید، از سیستم ذخیره سازی و کمد هایی در این مکان استفاده کنید که در رنگ های روشن بوده و با آینه پوشانده شده باشند. هم چنین اگر از آینه های چراغ دار استفاده کنید می توانید فضای تاریک سرویس بهداشتی را به طور کامل از بین ببرید. علاوه بر این استفاده از کابینت دستشویی باعث می شود تا فضای کافی برای جاسازی اشیاء مورد نیاز در سرویس بهداشتی برای شما ایجاد شود. در واقع سیستم کمد هایی که در این مکان به کار می برید می توانند ناجی اصلی شما باشند.

 سیستم ذخیره سازی و کمد ها

کاری کنید سرویس بهداشتی کوچک خانه شما بدرخشد!

برای این که یک مکان از آن چه که هست روشن تر و درخشان تر به نظر برسد تنها یک قانون وجود دارد و آن قانون بازتاب دادن و منعکس کردن نور است. اگر می خواهید با بازتاب نور سرویس بهداشتی های تاریک را به مکانی روشن تر تبدیل کنید، باید چند قانون طلایی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به هدف خود دست یابید:

کاری کنید سرویس بهداشتی کوچک خانه شما بدرخشد!

  • برای دیوار ها از رنگ روشن و برای کفپوش از رنگ تیره استفاده کنید

رنگ هایی که می توانند به بیشترین میزان نور موجود را بازتاب دهند، رنگ های روشن هستند. هر چه رنگ تیره تر شود، نور را بیشتر به خود جذب کرده و کمتر منعکس می کند. به همین دلیل بهتر است که دیوار های سرویس بهداشتی را با کاشی و سرامیک هایی در رنگ های روشن بپوشانید. هم چنین انتخاب رنگ تیره برای کفپوش این مکان نیز، باعث می شود تا بازتاب نور بر روی دیوار ها افزایش بیابد و به دنبال آن مکان روشن تر از آن چه که هست احساس خواهد شد.

برای دیوار ها از رنگ روشن و برای کفپوش از رنگ تیره استفاده کنید

  • از آینه های بزرگ تر استفاده کنید

آینه ها، هم باعث می شوند تا فضا از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود و هم تاثیر نور موجود در مکان را دو برابر افزایش می دهند. حالت ایده آل این است که اندازه روشویی با اندازه آینه برابر باشد. هم چنین اگر از آینه هایی استفاده کنید که با به کار بردن نوار ال ای دی در پشت آن ها روشن می شوند، می توانید فضایی بزرگ تر و عمیق تر به سرویس بهداشتی خود ببخشید. البته این را در نظر داشته باشید که اگر روشویی ای که در سرویس بهداشتی به کار می برید به دلیل کمبود فضا دارای ابعاد کوچک است، می توانید از آینه ای بزرگ تر برای آن استفاده کنید. حتی آینه های قدی نیز در سال های اخیر به سرویس بهداشتی راه پیدا کرده اند و به یکی از ترند های طراحی این مکان تبدیل شده اند.

از آینه های بزرگ تر استفاده کنید

زمانی که می خواهید روشنایی و لامپ مناسب برای هر مکانی را انتخاب کنید باید دو نکته را در نظر داشته باشید: 1. قدرت آن 2. رنگ آن… برای این که به یک سرویس بهداشتی روشن دست پیدا کنید لامپی که انتخاب می کنید بهتر است دارای رنگ 3000K باشد. زمانی که می خواهید قدرت لامپ ها را انتخاب کنید نیز، باید در نظر داشته باشید که هر متر مربع به لامپی با قدرت 12 W نیاز دارد. یعنی در یک سرویس بهداشتی با 4 متر مربع، به 3 لامپ با قدرت 15 W نیاز خواهید داشت. می توانید این تعداد لامپ را در فضای سرویس بهداشتی تقسیم کنید و برای مثال دو تا از آن ها را بر روی سقف و یکی از آن ها را در اطراف آینه به کار ببرید. هر چه میزان نوری که در این مکان نیاز دارید را به لامپ هایی با تعداد بیشتری تقسیم کنید، به همان اندازه به مکانی زیبا تر، راحت تر و روشن تر دست پیدا خواهید کرد. یعنی اگر نسبت به ابعاد سرویس بهداشتی به 40 W نور نیاز دارید، به جای یک لامپ 40 W از چهار لامپ 10 W استفاده کرده و آن ها را در این مکان پخش کنید.

یک سیستم روشنایی مناسب به کار ببرید

به کار بردن هر یک از این روش ها به تنهایی نیز می تواند تغییرات قابل توجهی را در سرویس بهداشتی های تاریک ایجاد کند. به همین دلیل اگر نمی توانید بازسازی کلی کرده و تغییرات بزرگی مانند تعویض کاشی را انجام دهید، می توانید تنها آینه ای بزرگ تر خریداری کرده و یا یک چراغ دیواری به آن اضافه کنید. به همین راحتی می توانید مکان را از آن چه که هست روشن تر کنید.

نورپردازی دیواری

رنگ سفید در دیواره ها

ساده ، شیک ، دلباز

تلفیق چوب و گیاه

لوستر و نور های سقفی همراه با آینه قدی