7 ایده کاربردی برای سرویس بهداشتی باریک

دستشویی و حمام کوچک باریک

7 ایده کاربردی برای سرویس بهداشتی باریک

حمام و دستشویی موجود در خانه ها، از جمله مکان های خاصی هستند که برای حفظ سلامتی و بهداشت خود هر روز از آن ها استفاده می کنیم. سرویس بهداشتی علاوه بر ویژگی کاربردی، از نظر طراحی ظاهری نیز اهمیت بسیاری دارد. امروزه با افزایش جمعیت، خانه ها و آپارتمان های مدرن رفته رفته کوچک تر شده و فضای سرویس بهداشتی نیز به همان تناسب کوچک تر می شود. ایجاد تغییر کلی در این مکان علاوه بر هزینه زیاد، کار بسیار دشواری نیز به شمار می رود. در ادامه به ایده هایی کاربردی ای خواهیم پرداخت که سرویس بهداشتی باریک و کوچک را به مکانی کاربردی تر تبدیل خواهند کرد. با پویانو همراه باشید:

برای این که سرویس بهداشتی مکانی زیبا و کارآمد باشد، نیازی نیست که حتما متراژ بزرگی داشته باشد. بسیاری از افراد نمی دانند چگونه می توان یک سرویس بهداشتی باریک را دکوراسیون کرد. آن ها تصور می کنند که روش های قابل استفاده در چنین مکانی بسیار محدود است، زیرا به نظر می رسد که هیچ راهی برای کارآمد تر کردن سرویس بهداشتی کوچک وجود ندارد. اما این موضوع صحت ندارد.

همیشه راهی برای بهبود کاربرد فضاهای باریک و کوچک وجود دارد. هم چنین امروزه هزاران وسیله مخصوص مکان های کوچک طراحی و تولید می شود. سرویس بهداشتی نیز یکی از این مکان ها به شمار می رود.

هر جزئیاتی که در سرویس بهداشتی کوچک مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای هدف مشخصی باشد. زیرا به دلیل محدود بودن فضا باید کارآمدی اشیاء در الویت قرار بگیرد. سرویس بهداشتی باریک و کوچک یک مکان ایده آل نیست، اما زمانی که چنین مکان هایی به درستی طراحی شوند بسیار کارآمد خواهند بود. با الویت قرار دادن ویژگی کاربردی سرویس بهداشتی، می توان فضایی بزرگتر و دلباز تر ایجاد کرد.

در چنین مکانی محل مناسب قرار دادن روشویی و توالت، دوش حمام، حوله ها و هر وسیله دیگری یک مشکل محسوب می شود. برای این که بتوانید با این مشکلات مواجه شوید ترفند ها و ایده های متنوعی وجود دارند. روش های جاسازی اشیاء و حتی رنگ دیوار ها نیز از ترفند های کاربردی به شمار می روند، زیرا تک تک این موارد می توانند تاثیری بی نظیر در سرویس بهداشتی ایجاد کنند.

ایده کاربردی برای سرویس بهداشتی باریک

  1. بر اساس فرم سرویس بهداشتی برنامه ریزی کنید

اولین راه برای طراحی فضای موجود این است که بر اساس فرم مکان برنامه ریزی کنید. اگر سرویس بهداشتی ای بلند و باریک دارید، اشیاء بزرگ را در انتهای آن فرار بدهید، این گونه فضای حرکت شما محدود نخواهد شد. اگر سرویس بهداشتی شما علاوه بر کوچک بودن مربع شکل نیز هست، برای جاسازی اشیاء و نصب دوش می توانید از کنج دیوار ها استفاده کنید. هم چنین زمانی که فضای افقی کافی برای انجام کار های مورد نظر خود ندارید، از فضای عمودی مکان استفاده کنید.

این روش یکی از راه های کاربردی برای استفاده از فضای موجود به شمار می رود. این را در نظر داشته باشید که اشیاء بزرگ مناسب سرویس بهداشتی های باریک و کوچک نیستند. این اشیاء علاوه بر این که فضای زیادی اشغال می کنند باعث می شوند تا فضا شلوغ و تنگ تر به نظر برسد. به همین دلیل همیشه بر اساس اندازه مکان مورد نظر اشیاء مناسب را خریداری کنید.

 

  1. به سیستم روشنایی توجه کنید

سرویس بهداشتی باریک و یا کوچک به نور کافی نیاز دارد. زیرا تنها با وجود نور کافی می توان یک فضای دلباز ایجاد کرد. اگر سرویس بهداشتی شما این امکان دارد که بر روی دیوار آن یک پنجره باز کنید، نور بسیار مناسبی وارد آن خواهد شد، اما اگر در آپارتمان زندگی می کنید و امکان ایجاد چنین کاری را ندارید و یا اگر نمی خواهید بیش از اندازه هزینه کنید، با استفاده از سیستم روشنایی و چراغ ها نیز می توانید به روشنایی کافی دست پیدا کنید.

تنها به یک لامپ سقفی اکتفا نکنید، بلکه با استفاده از چراغ های متعدد می توانید هم روشنایی را افزایش دهید و هم فضایی شیک و زیبا ایجاد کنید.

سرویس بهداشتی باریک و یا کوچک به نور کافی نیاز دارد

  1. ایجاد فضای مناسب برای جاسازی اشیاء

سرویس بهداشتی های کوچک معمولا دارای فضایی محدود برای جاسازی اشیاء هستند. به همین دلیل باید از روش های کارآمد برای جاسازی لوازم استفاده کنید. از جمله روش هایی که فضای کمی را اشغال کرده و از فضای موجود بهترین استفاده را می کنند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • قفسه های دیواری
  • سبد ها
  • کمد های کوچک
  • قفسه حوله ها

یکی از بزرگترین مشکلات جاسازی اشیاء، عمق کمد های سرویس بهداشتی است. زیرا لوازم بسیاری از جمله شامپو ها، کرم ها، شانه ها و بسیار لوازم دیگر در کمد های سرویس بهداشتی نگه داری می شوند. زمانی که عمق قفسه ها و کشو ها زیاد باشد تمام این لوازم به شکلی نامرتب قرار گرفته و یا فضای خالی بدون استفاده در آن ها باقی خواهد ماند. برای استفاده بهینه از کشوها و قفسه می توانید از این لوازم استفاده کنید:

  • تقسیم کننده کشوها
  • جعبه های کوچک

علاوه بر لوازمی که گفته شد، دستمال کاغذی، دستمال توالت و لباس های کثیف نیز باید در سرویس بهداشتی قرار داده شوند. برای این منظور می توانید از جعبه ها و سبد های مخصوص استفاده کنید. اما باید مدل هایی را انتخاب کنید که در کنج دیوار ها و یا زیر روشویی جا داده شوند.

سرویس بهداشتی های کوچک معمولا دارای فضایی محدود برای جاسازی اشیاء هستند

  1. از رنگ های خاص در سرویس بهداشتی باریک استفاده کنید

معمولا برای مکان های کوچک از رنگ های تیره و طرح های شلوغ استفاده نمی شود. زیرا باعث ایجاد فضای تاریک می شوند، اما این موضوع برای سرویس بهداشتی ها صدق نمی کند. البته اگر می خواهید سرویس بهداشتی کوچک خود را بزرگ تر و دلباز تر جلوه دهید از رنگ های روشن استفاده کنید. اما یک سرویس بهداشتی کوچک با رنگ های تیره نیز می تواند بسیار زیبا و تاثیر گذار باشد، البته به شرطی که برای کفپوش از رنگ روشن استفاده کنید.

هم چنین طرح های قوی و خاص نیز می توانند به سرویس بهداشتی عمق ببخشند. یک مکان کاملا سفید بسیار درخشان و روشن به نظر خواهد رسید، اما ممکن است که عمق خود را از دست بدهد. به همین دلیل نگران استفاده از رنگ های تیره در سرویس بهداشتی کوچک خود نباشید. زیرا این گونه جلوه ای خاص به مکان خواهید بخشید.

از رنگ های خاص در سرویس بهداشتی باریک استفاده کنید

  1. از آینه های بزرگ در سرویس بهداشتی باریک استفاده کنید

آینه ها باعث می شوند تا فضا از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود. هم چنین به دلیل بازتاب نور نیز باعث می شوند تا ظاهر و احساس موجود در فضا به طور کامل تغییر کند. به همین دلیل در سرویس بهداشتی کوچک نیز بهتر است که از خاصیت آینه ها استفاده کنید. زمانی که می خواهید آینه انتخاب کنید سعی کنید بزرگ ترین آینه ای که در سرویس بهداشتی شما جا می شود را خریداری کنید.

کابینت های آینه دار برای سرویس بهداشتی بهترین گزینه هستند، زیرا هم کار جاسازی اشیاء و هم کار آینه را با هم انجام می دهند. حتی می توانید کابینتی را انتخاب کنید که دارای درب آینه ای باشد!

از آینه های بزرگ در سرویس بهداشتی باریک استفاده کنید

  1. از یک پوشش برای دیوار ها و کفپوش استفاده کنید

این روش ساده، مانند استفاده از آینه، خطای دید ایجاد کرده و فضا را بزرگتر جلوه می دهد. زیرا فضایی بدون مرز بر روی دیوار ها و زمین ایجاد می شود. البته این را در نظر داشته باشید که این روش برای سرویس بهداشتی های روشن و سفید رنگ کاربرد دارد، در غیر این صورت سرویس بهداشتی بسیار تاریک خواهد شد. هم چنین استفاده از کاشی های رنگی و طرح دار، هم برای دیوار و هم برای کفپوش باعث ایجاد فضایی شلوغ و خسته کننده خواهد شد.

از یک پوشش برای دیوار ها و کفپوش استفاده کنید

  1. فضایی ساده در سرویس بهداشتی باریک ایجاد کنید

آخرین روش ارائه شده شاید مورد پسند همه نباشد، اما فضاهای باریک را بزرگ تر و دلباز تر جلوه خواهد داد. زیرا استفاده از تعداد زیادی اشیاء و اکسسوار باعث می شود تا فضا کوچک، شلوغ و خسته کننده به نظر برسد.

به جای استفاده از اکسسوار های متعدد از طبقات و قفسه های باز استفاده کنید. هم چنین استفاده از مواد شفافی مانند شیشه برای این طبقات نیز فضای سرویس بهداشتی را ساده تر خواهد کرد. اگر می خواهید به مکان کمی جلوه ببخشید، می توانید از رنگ های طلایی و یا نقره ای برای دستگیره درب و کابینت دستشویی استفاده کنید.

فضایی ساده در سرویس بهداشتی باریک ایجاد کنید