ست کردن مبل و فرش : چند ایده برای ایجاد بهترین ترکیب در دکوراسیون منزل

ست کردن مبل و فرش : چند ایده برای ایجاد بهترین ترکیب در دکوراسیون منزل

ست کردن مبل و فرش : می خواهید مبل های خود را با فرش ست کنید؟ کار سختی در پیش رو ندارید! اگر به خوبی با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید، قادر خواهید بود به راحتی یک ست زیبا از آن ها بسازید که هماهنگی در آن موج می زند. شاید به نظر بسیاری از شما ست کردن مبل و فرش، فقط به تناسب رنگ پارچه رومبلی با الیاف فرش محدود باشد، اما این طور نیست. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند در ست کردن مبل و فرش به شما کمک کند. برخی از این تکنیک ها به صورت مستقیم و برخی به صورت غیر مستقیم به شما کمک خواهند کرد و به هر حال، هماهنگی مورد نظرتان را به همراه خواهند داشت.

برای این که بهترین انتخاب را برای ایجاد ست مورد نظرتان انجام دهید، باید بدانید که این دو، یعنی مبل و فرش را به چند روش می توان با هم ست کرد. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها برای رسیدن به ترکیب دلخواه تان استفاده کنید. حتی اگر مایل نیستید فرش و مبل های منزل تان رنگ مشابه یا نزدیکی داشته باشند، باز هم خواهید توانست با استفاده از این پیشنهادها آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید و به نتیجه ی مناسبی برسید. در این مطلب، شما را با چند روش برای ست کردن مبل و فرش آشنا خواهیم کرد. امیدواریم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید

یکی از ساده ترین گزینه ها برای ست کردن مبل و فرش این است که هر دوی آن ها را به یک رنگ انتخاب کنید. این پیشنهاده، ظاهر ساده و یکدستی به فضا می دهد که اگر آن را دوست داشته باشید، می تواند گزینه ی خوبی باشد. توجه داشته باشید که اگر رنگ مبل و فرش شما یکی باشد، بهتر است رنگ دیگر وسایل را متفاوت انتخاب کنید تا فضا بی روح نشود. همچنین می توانید رنگ مبل و فرش را با کمی اختلاف در تیرگی در نظر بگیرید تا این حالت از بین برود.

دو رنگ مختلف به کار ببرید

می توان به جای در نظر گرفتن یک رنگ خاص و انتخاب مبل و فرش طبق آن رنگ، از دو رنگ کمک گرفت. فرش های تک رنگ به شما امکان مانور دادن روی رنگ مبل را نمی دهند، اما انواعی که دارای دو رنگ یا بیش تر هستند، دست تان را برای انتخاب مبل مناسب باز خواهند گذاشت. اگر فرش شما از دو رنگ تشکیل شده است، می توانید یکی از آن ها را در انتخاب مبل لحاظ کنید یا در صورت تمایل، هر دوی آن ها را در نظر داشته باشید.

ست کردن مبل و فرشرنگ های هم خوان را برگزینید

هیچ قانونی وجود ندارد که به شما بگوید رنگ مبل و فرش باید یکی باشد. اگر نمی خواهید رنگ مبل و فرش خود را یکی انتخاب کنید، هیچ مشکلی نیست. شما می توانید از دو رنگ که لزوما هیچ نزدیکی با یکدیگر ندارند، استفاده کنید. البته این ایده در صورتی مناسب خواهد بود که این دو رنگ با یکدیگر هم خوانی داشته باشند و به قول معروف، با هم ست شوند. رنگ های بسیاری هستند که با قرار گرفتن در کنار هم، ترکیب زیبایی ایجاد می کنند، پس اگر با این پیشنهاد موافق باشید، گزینه های بیش تری پیش روی تان خواهد بود.

رنگ کوسن ها را با فرش ست کنید

گاهی اوقات می توان به صورت غیر مستقیم، تناسب بین رنگ مبل و فرش را به وجود آورد. نمونه ی این حالت، زمانی است که شما تمرکز روی رنگ رویه ی مبل را کنار گذاشته و به جای آن، رنگ کوسن ها را در تناسب با فرش انتخاب می کنید. بنابراین، اگر احساس می کنید مبل تان با فرش هماهنگی ندارد، اصلا نگران نباشید. با تهیه کردن چند کوسن که هم رنگ فرش تان هستند، می توانید این مشکل را برطرف کرده و آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید.

بدنه مبل را با فرش ست کنید

برای این که مبل های شما در همانگی با فرش تان قرار بگیرند، لازم نیست حتما روی جنس پارچه شان تمرکز داشته باشید. شما می توانید به جای ست کردن رویه ی مبل با فرش، بدنه ی آن را به صورت هماهنگ در نظر بگیرید. این یعنی رنگ پایه ها و دسته ها به گونه ای انتخاب شود که در هماهنگی با رنگ فرش قرار بگیرد. بدنه ی اکثر مبل ها چوبی است، اما در میان آن ها انواعی دیده می شود که دارای روکش رنگ هستند و می توان آن ها را با رنگ های مختلف فرش ست کرد.

از فرش چند رنگ استفاده کنید

اگر می خواهید دغدغه ای انتخاب مبل و چگونگی ست کردن رنگ ها با یکدیگر را نداشته باشید و آزادانه تر عمل کنید، بهتر است فرش های تک رنگ و دو رنگ را کنار گذاشته و یک فرش چند رنگ داشته باشید. فرش های چند رنگ از این لحاظ برتری دارند که رنگ های به کار رفته در آن ها بسیار متنوع می باشد. بنابراین، شما با داشتن یکی از آن ها دیگر نگران انتخاب مبل با رنگ مناسب نخواهید بود. در واقع، این فرش ها هر رنگی را که شما برای مبل های خود انتخاب کنید، دارند و به همین خاطر با هر مبلی به خوبی ست می شوند.

در ست کردن مبل و فرش طرح ها را با هم هماهنگ کنید

هیچ لزومی ندارد که برای ست کردن مبل و فرش، خودتان را درگیر قضیه ی رنگ ها کنید. بدون در نظر گرفتن یک رنگ خاص هم می توان مبل و فرش را با هم ست کرد. راه این کار، استفاده از تکنیک ست کردن طرح هاست. شما می توانید به جای ست کردن رنگ ها، به سراغ طرح ها رفته و به این شکل، مبل و فرش خود را با هم مطابقت دهید. طرح به کار رفته در فرش را در نظر بگیرید و در انتخاب مبل ها مد نظر قرار دهید. خواهید دید که این تناسب طرح ها باعث ایجاد هماهنگی بین مبل و فرش خواهد شد.

یک فرش ایرانی انتخاب کنید

و اما آخرین پیشنهادی که در این رابطه برای شما داریم، این است که همه ی این دغدغه ها و ایده ها را کنار گذاشته و یک فرش ایرانی برای خود تهیه کنید. فرش های ایرانی که محبوبیت شان از سطح کشور هم فراتر رفته و به آن سوی مرزها رسیده است، با الگوهای متنوع، زیبا و رنگارنگ خود با هر مدل مبلی که در نظر داشته باشید، هماهنگ خواهند شد. یک فرش ایرانی را می توانید با هزاران مدل مبل ست کنید و از زیبایی رنگ های آن در تناسب با مبل های خود لذت ببرید.

 

 

 

تحریریه پویانو