ست کردن مبل آبی در دکوراسیون داخلی: به سادگی تمام انجامش دهید!

ست کردن مبل آبی در دکوراسیون داخلی: به سادگی تمام انجامش دهید!

ست کردن مبل آبی : نمی دانید مبل آبی رنگ تان را چگونه با دکوراسیون منزل ست کنید؟ مطمئنا با انتخاب چنین مبلی یک انتخاب جسورانه و خاص انجام داده اید، اما اصلا نگران نباشید. راه های متعددی هست که به شما کمک می کند مبل های خاص و متفاوت تان را در دکوراسیون منزل ست کنید و یک ترکیب زیبا و مناسب به وجود آورید.

آبی یکی از رنگ هایی است که علی رغم زیبایی خاصش، کم تر در طراحی داخلی استفاده می شود. با این حال، هستند کسانی که مثل شما این رنگ را دوست دارند و می خواهند آن را در دکوراسیون منزل خود تجربه کنند. اگر مبل های آبی رنگی که دیده اید، چشم تان را گرفته اند و با این حال نمی دانید بعد از خرید آن ها می خواهید با دکوراسیون فضا چه کنید یا در حال حاضر یک ست مبل آبی رنگ دارید که برای ست کردن آن با دیگر قسمت ها به مشکل برخورده اید، پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در این مطلب، شما را با روش های مختلف ست کردن مبلمان آبی رنگ در دکوراسیون منزل آشنا خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

آبی ملایم؛ در ست کردن مبل آبی ، پرده هایی به همان رنگ 

اگر شما عاشق رنگ آبی کم رنگ یا ملایم هستید، می توانید یک تم رویایی و بی نظیر به دکوراسیون منزل تان ببخشید. در دکوراسیون فضای زیر می بینید که دو مبل راه راه سفید و آبی با یک مبل دیگر به رنگ سفید ست شده است. حضور رنگ آبی کم رنگ در کوسنی که روی مبل سفید رنگ قرار گرفته باعث هماهنگی آن ها می شود. همچنین، پرده ها نیز با رنگی مشابه انتخاب شده اند. یادتان باشد که پرده ها عناصر مهمی در دکوراسیون منزل هستند و به طور معمول، بهتر است آن ها را با مبل های خود ست کنید.

از کلیات تا جزئیات در کنترل شما

برای این که دکور منزل تان همه چیز تمام باشد، باید به همه چیز دقت کنید. حالا که می خواهید مبل های آبی رنگ خود را داشته باشید، بهتر است کاری کنید که آن ها عجیب و غریب به نظر نیایند. برای این کار هم باید رنگ آبی را در فضا تثبیت و تحکیم کنید. ابتدا به سراغ کلیات بروید؛ رنگ دیوار را آبی کنید و یک فرش با نقوش آبی رنگ تهیه نمایید. بعد از این که شکل کلی فضا از آب درآمد، می توانید به سراغ جزئیات و اجزای کوچک تر بروید و کار را تکمیل کنید. طرح کوسن ها، تابلوهایی که به دیوار می زنید و حتی گلدان کوچکی که روی میز جلومبلی تان قرار می گیرد، از جمله این جزئیات هستند.

شکیل و زیبا؛ دکوراسیون اتاق پذیرایی

رنگ آبی می تواند یک انتخاب جسورانه در خرید مبل های پذیرایی باشد، اما جسارت چیز بدی نیست و حتی می تواند جذاب و موثر عمل کند. اگر مبل های استیل خود را به رنگ آبی انتخاب کرده اید و می خواهید با چند حرکت ساده، دکوراسیون پذیرایی تان را به شکل زیبایی درآورید، می توانید مانند نمونه ی زیر از یک آباژور کلاسیک تزیینی استفاده کنید. وقتی آباژور به فضا اضافه می شود، رنگ مبل ها دیگر تک نخواهد بود و آبی در دکوراسیون شما تثبیت می شود. ظروف زینتی آبی رنگ هم می توانند در این رابطه به شما کمک کنند.

قرار نیست همه چیز آبی باشد

این که مبل های تان را به رنگ آبی انتخاب کرده اید، دلیل نمی شود که مجبور باشید همه ی وسایل دیگر را نیز به همین رنگ درآورید. خودتان را درگیر آبی کردن کل دکوراسیون نکنید. مبل ها فقط جزیی از چیدمان فضا هستند. اگر دوست ندارید همه چیز آبی شود، می توانید بقیه ی وسایل و قسمت های مورد نظر خود را به رنگی انتخاب کنید که با آبی تناسب داشته باشد. معمولا رنگ های خنثی در ترکیب با هر رنگی زیبا خواهند بود. رنگ های دیگر را هم امتحان کنید تا به بهترین ترکیب برسید.

سفید جواب می دهد؛ همیشه و کنار هر چیز

سفید از رنگ هایی است که تحت هر شرایطی می توانید روی آن حساب کنید. اگر عجیب ترین رنگ ها را هم برای دکوراسیون منزل تان انتخاب کرده باشید، باز هم می توانید با خیال راحت به این فکر کنید که سفید یار شماست. با این حساب، مبل های آبی رنگ تان هرگز تنها نخواهند بود و شما می توانید آن ها را به خوبی در کنار وسایل و دکور سفید رنگ قرار دهید. در این تصویر هم می توان دید که ترکیب مبل آبی رنگ مخملی با میز جلومبلی، کوسن، دیوار، آباژور و تابلوهای سفید، یک ترکیب بی نقص و زیباست.

در ست کردن مبل آبی تفاوت را غنیمت بشمارید

اگر بتوانید خیال این را از سرتان بیرون کنید که آبی انتخاب مرسومی نیست، بهتر تصمیم خواهید گرفت. خانه های شما به اندازه ی کافی دارای فضاها و دکوراسیون تکراری هستند و واقعا لازم نیست که محیط آن ها را بیش از این به کلیشه ها پایبند کنید. اگر دکوراسیون شما با تمی طراحی و چیدمان شده که رنگ های آن با آبی متفاوتند و شما نمی توانید قید خریدن مبل کوچک آبی رنگی که دیده اید را بزنید، دل تان را به دریا بزنید و این تفاوت را به جان بخرید. بگذارید آن مبل آبی رنگ ساز جداگانه ای بزند تا حال و هوای فضا و کلیشه های حاکم عوض شود.

آبی تیره شوخی بردار نیست

اگر مبل های شما رنگ آبی روشن یا معمولی دارند، می توانید روی هم رنگ در نظر گرفتن سایر وسایل با آن ها مانور دهید، اما اگر مبل های تان به رنگ آبی تیره و سرمه ای هستند، باید مراقب باشید! آبی تیره شوخی بردار نیست و شما نمی توانید به سادگی آن را به همه جا تزریق کنید. یک رنگ تیره را بهتر است با دقت در دکوراسیون به کار برد. مسلما شما خواهان یک فضای تاریک و دلگیر نخواهید بود و افسردگی را نیز دوست ندارید، پس اگر مبل آبی رنگ شما تیره است، فقط برخی از جزئیات را به این رنگ درآورید و همه ی فضا را تیره نکنید.

در ست کردن مبل آبی فرش ایرانی با زمینه ی هم رنگ

فرش های مدرن را می توانید در نمونه های کاملا آبی رنگ و یکدست هم پیدا کنید، اما اگر به دنبال یک فرش ایرانی هستید که با مبل آبی رنگ تان جور دربیاید، چندان هم با مشکل رو به رو نیستید. درست است که اکثر فرش های ایرانی یک محدوده رنگ کلی دارند، اما این روزها می توان نمونه هایی با رنگ های متفاوت را نیز در میان آن ها پیدا کرد. خلاصه این که مبل آبی رنگ شما می تواند در ترکیب با نقش های آبی رنگ یک فرش ایرانی نیز زیبا به نظر برسد؛ البته اگر برای پیدا کردن چنین فرشی مصر باشید.

طیف های مختلف آبی را امتحان کنید

مبل آبی رنگ تان را در کنار وسایلی قرار دهید که دارای رنگی مشابه، اما روشن تر یا تیره تر هستند. به این شکل می توانید زمینه ی اصلی را حفظ کرده، اما تنوع خوبی در فضا ایجاد کنید. در تصویر زیر نیز نمونه ی چنین کار انجام شده و شما می بینید که مبل راحتی به رنگ آبی تیره انتخاب شده و دو صندلی مجزا با رنگ آبی روشن در کنار آن قرار دارند. همچنین رنگ فرش، چیزی در میان رنگ مبل و صندلی هاست. این یک ترکیب خوب و هوشمندانه از رنگ آبی است.

 

 

 

 

ست کردن مبل آبی

تحریریه پویانو