سبک کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک از طراحی یونانی و رومی مشتق شده است و اساس این نوع از طراحی داخلی بر پایه نظم، تعادل و هماهنگی کامل قرار دارد. طراحی کلاسیک هیچ عنصر مدرن یا تأثیرات معاصری را شامل نمی شود، در عوض غرق در سنت است. به منظور تشخیص طراحی کلاسیک از انواع دیگر طراحی، مهم است که ایده ی پشت یک نقطه کانونی را درک کرد.
سبک کلاسیک
اتاق های طراحی کلاسیک اغلب شامل نقاط کانونی بزرگ می باشند. یک شومینه عظیم، میز بزرگ یا یک راه پله چشمگیر نمونه های خوبی از نقاط کانونی هستند که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. هنگامی که طراح نقطه کانونی یک فضا را تعیین کرد، تمام موارد دیگر در اتاق برای بهبود نمایش نقطه کانونی قرار می گیرند.
ایده پشت طراحی کلاسیک یک فضا ایجاد یک حس تقارن کامل است. اگر یک طراحی داخلی کلاسیک قرار بود از وسط به دو قسمت تقسیم شود، یک قسمت از فضا باید کاملا طرف دیگر اتاق را منعکس کند. داخل یک فضای کلاسیک همه چیز، از روشنایی تا نحوه قرارگیری تابلو، باید خالص باشند.
سبک کلاسیک
رنگ هایی که در طراحی داخلی کلاسیک استفاده می شود اغلب ازمادر طبیعت الهام گرفته شده است. آبی تیره، قهوه ای، زرد، سبز و تن زمین مانند قرمز مایل ب قهوه ای غالبا در فضاهای کلاسیک یافت می شود. علاوه بر این رنگ سیاه می تواند به منظور طرح موارد مهم در یک فضا استفاده شود. همچنین در تم کلاسیک اشیایی مانند ستون های رومی، مجسمه های نیم تنه و گلدان های بزرگ کاملا رایج است.
سبک کلاسیک
همانطور که بسیاری از متریال ها داخل یک فضای کلاسیک استفاده می شود، پارچه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرند. برای ایجاد یک تم کلاسیک اغلب از کتان، پنبه و سایر پارچه های با دوام استفاده می شود. طراحانی که مایل به اضافه کردن مقداری اسپلش به یک فضای کلاسیک می باشند، ممکن است بدین منظور از تافته و ابریشم همراه با پنبه و کتان استفاده کنند. مخمل نیز کاربرد فراوانی دارد، هرچند بهترین کاربرد مخمل به عنوان پارچه اثاثیه می باشد.
سبک کلاسیک
هنگامی که نوبت به گزینه های کفپوش می رسد، طراحی داخلی کلاسیک از متریال های کف استفاده شده در دوره یونان و روم باستان خیلی دور نمی ماند. چوب، سنگ مرمر، تخته سنگ و سنگ تمام گزینه های ایده آل می باشد. سنگ مرمر و سنگ را می توان در یک الگوی هندسی برای ایجاد ظاهری جذاب و گیرا به کار برد.
الگوها می توانند در ارتباط با طراحی داخلی کلاسیک استفاده شوند، هرچند هر الگویی باید پایبند به سنت بماند. بهترین انتخاب الگو برای این نوع فضا، نقوش راه راه بزرگ می باشد. در حالی که یک فضای طراحی کلاسیک برای همه افراد مناسب نیست، این نوع فضا اگر به درستی اجرا شود غالبا مهیج و مسحورکننده است.
سبک کلاسیک
منبع: http://www.wisegeek.com/what-is-classic-interior-design.htm