سبک کلاسیک در معماری داخلی

سبک کلاسیک در معماری داخلی : سبک کلاسیک همیشه برنده است ؛ به این دلیل که این سبک هیچگاه از دنیای فشن خارج نمیشود ، لوکس و مجلل است و حس خانه‌ای برای خانواده‌ای اشرافی را به وجود می‌آورد. چه کسانی سبک کلاسیک را برای طراحی داخلی منزل خود انتخاب میکنند؟ کسانی که به اصالت و سنت بها میدهند و به آسودگی و گرمای خانواده.

پایه و اصول سبک کلاسیک

سبک کلاسیک اساسا از مفاهیمی چون ثبات ، تناسب و تقارن ، سخت گیری و تجمل هویت میابد. این سبک کامل و دقیق و حساس روی جزئیات است.

رنگ‌های اصلی معماری داخلی به سبک کلاسیک اصیل و درباری و ملایم هستند. بژ ، کرم ، خاکستری ، صدفی ، شرابی ، طلایی ، هلویی ، نقره‌ای ، زیتونی و آجری از رنگ‌های متدوال در معماری داخلی سبک کلاسیک است. در این سبک تند و تیزی ، کنتراست ، افراط و بی تناسبی‌ ک زمختی جایی ندارد. تمامی رنگ‌ها باید لطیف ، ظریف و گرم باشند که فضایی پر از حس آرامش و راحتی را پدید می‌آورد.

در زمان انتخاب متریال‌های فینیشینگ الویت با متریال‌های طبیعی است. چوب ، کفپوش پارکت با کیفیت بالا ، پارچه‌های مخمل ، فرش و به طور کلی بافت‌های غنی و با کیفیت برای سبک کلاسیک داخلی بهترین هستند. نکته کلیدی و امر مهم برای دکوراسیون به سبک کلاسیک این است که حس تجملات و اشرافی را در داخل منزل ایجاد کنید.

یکی از قانون‌های اولیه این سبک کاملا اجتناب از عدم خلوص و ظاهرسازی است که شامل متریال‌ها ، مبلمان و اکسسوری‌های دیگر نیز میشود.

سبک کلاسیک در معماری داخلیدیوارها در سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی

برای دکوراسیون دیوارها در سبک کلاسیک از پارچه(مانند دیوارهایی که در کاخ و دربار به پارچه مزین میشوند) ، کاغذ دیواری با کیفیت بسیار بالا و با رنگ و نقوش کلاسیک ،  پنل‌های دیواری چوب و گچبری استفاده میشود. به طور کلی رنگ‌های ملایم غیر تند و زننده و متریال‌های درباری در این بخش بسیار حائز اهمیت هستند. پانل‌های چوب باید از چوب با کیفیت و گران ساخته شده باشند. کاغذدیواری باید کیفیت بسیار مطلوبی داشته باشد و از جنس خوب و کیفیت ساخت بالا و تمیز برخوردار باشد.

 

سقف و کف در سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی

سقف غالبا به رنگ سفید و یا از طیف‌های رنگ سفید است مثل عاجی ، شیری و کرم که باید کاملا مسطح و ظریف نقاشی شده باشد. از مهم‌ترین المان‌ها و شاید الزامات سقف در کلاسیک گچبری سقف است. نوار دورتادور جایی که دیوار و سقف برخورد میکنند ، قاب‌های دیواری ، تزئینات قسمتی که لوستر و چراغ آویزان میشود ، سر ستون و کتیبه. گاهی پلاستر و فوم و و کناف و یا سقف کاذب و عناصر پیش ساخته جایگزین گچبری میشود.

برای کفپوش همانطور که در قسمت بالا گفتیم چوب ارجحیت دارد. چوب متریال لوکسی محسوب میشود که با رنگ‌های گرم آنچه را برای یک دکور کلاسیک لازم است انجام میدهد. پارکت و لمینت خوش ساخت و با کیفیت نیز اثر مشابه را برایمان ایجاد خواهند کرد. برای کف آشپزخانه و حمام نیز کاشی و سنگ مطلوب هستند. از تاثیر فرش نیز غافل نشوید. یک فرش خوب میتواند دکور کلاسیک منزل شما را تکمیل کند.

مبلمان در سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی

خطوط ساده و تقارن. این‌ها دو اصل مهم برای انتخاب مبلمان به سبک کلاسیک هستند. البته گزینه ایده‌آل مبلمان آنتیک و وینتیج است اما ممکن است خیلی قابل دسترس نباشد با این حال میتوانید با مبلمان جدید هم منزلتان را کلاسیک طراحی کنید. تمامی مبلمان باید مجلل باشند ، ظریف ساخته شده باشند و به دقت انتخاب گردند. یک بار برای انتخاب مبلمان دقت و حساسیت زیاد به خرج دهید و مدت طولانی از آن‌ها لذت ببرید.

مبلمان‌های ساخته شده از چوب با نقوش و منبت‌کاری شده شما را به هدف نزدیک خواهد کرد. تابلوهای نقاشی با مضمون کلاسیک و قاب‌های مجلل ، تابلوهای فرش ، مبلمان تاجدار با تاج منبت‌کاری شده از نمونه‌های کلاسیک هستند. قانون رنگ‌های ملایم همچنان پابرجاست: مبلمان با رنگ‌های کرم و نسکافه‌ای و طرح راه راه یا گلدار ، عناصر دکوراتیو برنزی یا سیلور ، آباژور این‌ها نمونه‌هایی از مبلمان سبک کلاسیک هستند.

اکسسوری و دکور کلاسیک

ستون با تزئینات ، پرده های ضخیم بسته ، آیینه‌های زیاد ، شمعدان و مجسمه‌های برنز از عناصر پایه سبک کلاسیک هستند. همچنین باید درباره شومینه در اتاق نشیمن نیز یاداور شویم که عنصری مرکزی و نقطه عطف در دکوراسیون نشیمن است که به فضا حرارت و حس آسایش میبخشد. شومینه معمولا از سنگ طبیعی با دیتیل‌های فلزی ساخته میشود.

 

 

 

سبک کلاسیک در معماری داخلی

تحریریه پویانو |نبیلو

منبع: design-studio-ideas