سبک روستیک در دکوراسیون داخلی با نگاهی نو و مدرن

سبک روستیک در دکوراسیون

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی با نگاهی نو و مدرن

با افزایش سبک زندگی ساده و دلتنگی برای طبیعت، تمایل به سبک روستیک نیز در حال افزایش است. سبک روستیک با رنگ های تیره، چوب ها و پارچه های طبیعی و سایر جزئیاتی که دارد در هر زمانی قابل استفاده و کاربردی است. این سبک در واقع نماینده ای از زندگی روستایی به شمار می رود، اما امروزه جای خود را در زندگی شهری نیز باز کرده است. سبک روستیک برای افرادی که به دنبال مکانی شیک و راحت هستند انتخاب مناسبی بوده و در سال های اخیر نه تنها در منازل، بلکه در دکوراسیون داخلی هتل ها و دفاتر کاری نیز به کار برده می شود. سبک روستیک در دکوراسیون داخلی زمانی که با سبک مدرن تلفیق شود فضایی بسیار شیک ایجاد کرده و به شما اجازه می دهد به مکانی بی نظیر در خانه دست پیدا کنید. مبل های چوبی ای که با پارچه های طبیعی پوشانده شده اند، اکسسوار هایی که نمادی از طبیعت هستند و رنگ های خنثی ای که محیطی گرم و صمیمی ایجاد می کنند از ویژگی های این سبک به شمار می روند. شاید ایجاد چنین مکانی کمی دشوار به نظر برسد، اما با چند تغییر کوچک می توانید سبکی همیشگی و زیبا به سبک روستیک در خانه طراحی کنید. برای این که بدانید برای ایجاد سبک روستیک در دکوراسیون داخلی به شیوه مدرن به چه جزئیاتی باید توجه کنید با پویانو همراه باشید:

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی به شیوه مدرن به چه جزئیاتی باید توجه کنید با پویانو

سبک روستیک با ظاهر طبیعی و راحتی که دارد شاید برای همه افراد و خانه ها مناسب نباشد. اگر برای ایجاد تغییر در دکوراسیون محیط زندگی خود به دنبال ایجاد این سبک هستید، ابتدا الویت های خود را مشخص کنید. اگر در منزل خود به دنبال فضایی کلاسیک و مجلل هستید، سبک روستیک با سادگی و تمایلی که به طبیعت دارد برای شما مناسب نخواهد بود. اما اگر به دنبالی مکانی زیبا، راحت و شیک هستید می توانید سبک روستیک را با سبک مدرن ترکیب کرده و به فضایی راحت و آرام دست پیدا کنید.

  • برای ایجاد سبک روستیک مدرن به چه مواردی باید توجه کرد؟

ما همیشه به دنبال این هستیم که محیط زندگی خود را به مکانی زیبا تر و تاثیرگذارتر تبدیل کنیم. اما آن چه که معمولا فراموش می کنیم این است که باید در طراحی دکوراسیون خانه یک سبک را مشخص کنیم. بسیاری از اوقات می خواهیم که مبلمانی زیبا خریداری کرده و سبکی ایجاد کنیم که مهمان های خود را تحت تاثیر قرار دهیم. سبک روستیک یکی از سبک های محبوب برای ایجاد دکوراسیونی زیبا به شمار می رود. در ابتدا این سبک به عنوان سبکی لوکس شناخته می شد، اما امروزه با تغییر شرایط زندگی، این ویژگی سبک روستیک از بین رفته و به سبکی راحت و امروزی تبدیل شده است. اکنون اکثر برند ها مبلمانی به سبک روستیک تولید می کنند، اما تنها خرید مبلمانی به این سبک کافی نخواهد بود، بلکه این مبلمان باید در کنار سایر لوازم به درستی و در هماهنگی کامل به کار برده شوند.

  1. رنگ های خنثی

زمانی که صحبت از سبک روستیک می شود اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، محیطی با رنگ های خنثی است. اگر به رنگ های زنده و درخشان علاقه مند هستید و می خواهید مکانی با انرژی بالا در اختیار داشته باشید بهتر است که از سبک روستیک دوری کنید! در سبک روستیک تنالیته های مشابه رنگ های خنثی و خاکی به صورت رنگ های غالب به کار برده می شوند. فراموش نکنید که در انتخاب مبلمان برای ایجاد سبک روستیک، انتخاب رنگ های خنثی، انتخاب مناسبی خواهند بود.

برای ایجاد سبک روستیک مدرن به چه مواردی باید توجه کرد؟

  1. جزئیات ظریف

در سبک روستیک مدرن، تعادل از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر از مبلمانی مجلل با اکسسوار ها و لوازم دکوری اغراق آمیز استفاده کنید از سبکی که در نظر دارید بسیار دور خواهید شد. بهتر است که در این سبک کنار مبلمانی ساده، با بافت های طبیعی و به رنگ خنثی، از اکسسوار هایی ظریف و ساده استفاده کنید. حتی یک لوستر بزرگ و بسیار درخشان نیز برای سبک روستیک مدرن مناسب نخواهد بود. لوستر هایی با طراحی های ساده و دارای نور ملایم و هم چنین استفاده از شمع ها از ویژگی های سبک روستیک به شمار می روند. به خصوص اگر در اتاق خواب به دنبال ایجاد این سبک هستید از نور های ملایم و رمانتیک استفاده کنید.

در سبک روستیک از جزئیات و عناصر ساده و طبیعی

  1. طناب ها

همان طور که گفته شد سبک روستیک در دکوراسیون داخلی از جزئیات و عناصر ساده و طبیعی بسیار استفاده می شود. طناب نیز یکی از این عناصر به شمار می رود. برای ایجاد هماهنگی ای زیبا و ظریف با سبک روستیکی که در مکان ایجاد کرده اید می توانید تنها پرده ها را با طناب هایی ظریف ببندید! و یا با قرار دادن طناب ها در اطراف گلدان هایی که از آن ها استفاده می کنید، سبک روستیک را کامل کنید.

  1. چوب هایی با رنگ تیره

برای این که سبک روستیک را در سالن پذیرایی، اتاق غذاخوری، اتاق خواب و یا هر مکان دیگری به نمایش بگذارید باید اشیاء چوبی با رنگ های تیره تهیه کنید. اگر می خواهید اتاق غذاخوری را به سبک روستیک طراحی کنید، میزی با چوب طبیعی و رنگ تیره انتخاب مناسبی خواهد بود.

سبک روستیک را در سالن پذیرایی، اتاق غذاخوری، اتاق خواب

  1. بافت های سنگی

یکی دیگر از جزئياتی که با سبک روستیک ظاهری زیبا و هماهنگ ایجاد می کند، بافت های سنگی هستند. می توانید یکی از دیوار های خانه را با سنگ طبیعی بپوشانید و یا برای کفپوش زمین از سنگ های طبیعی استفاده کنید.

  1. گل های تازه

سبک روستیک تنها سبکی نیست که در آن از گل های تازه استفاده می شود. در این سبک از گل های خشک شده نیز می توان استفاده کرد، اما این گونه فضایی پاییزی ایجاد خواهد شد. به همین دلیل در فصل های بهار و تابستان استفاده از گل های طبیعی مناسب تر خواهند بود.

سبک روستیک ظاهری زیبا و هماهنگ

  1. میز تلویزیون

از آن جایی که سبک روستیک، سبکی برگرفته از طبیعت است، تلویزیون در این سبک جایگاهی ندارد، اما به دلیل تغییر شرایط زندگی و هماهنگی با زندگی مدرن نمی توان تلویزیون را از خانه ها حذف کرد. به همین دلیل از میز تلویزیونی چوبی، دارای طبقات متعدد برای قرار دادن کتاب ها و یا اکسسوار ها و با ظاهری هماهنگ با سایر دکوراسیون استفاده کنید.

در واقع ایجاد سبک روستیک در دکوراسیون داخلی خانه کار دشواری نیست. با انتخاب های درست و اکسسوار های ظریف به راحتی می توانید این سبک را به نمایش بگذارید. با نکات ارائه شده در این مطلب سبک روستیک را اجرا کرده و محیطی راحت برای زندگی خود ایجاد کنید.

ایجاد فضای روستیک در دکوراسیون خانه کار دشواری نیست