سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب ، به فضایی دلباز دست پیدا کنید!

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون اتاق خواب

سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب ، به فضایی دلباز دست پیدا کنید!

اگر می خواهید اتاق خوابی با دکوراسیون سفید، مدرن و ساده طراحی کنید، طراحی اتاق خوابی مدرن بر اساس فرهنگ و سبک اسکاندیناوی می تواند به شما کمک کند. با پویانو همراه باشید تا با ایجاد فضای دلباز به سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب آشنا شوید:

مهم ترین ویژگی ای که فرهنگ اسکاندیناوی با روشن کردن روز های سرد و تاریک زمستانی به دنیای دکوراسیون معرفی کرد، سادگی است. مردم اسکاندیناوی برای روشن تر کردن مکان با استفاده از مبلمان و لوازم سفید رنگ و با طراحی مینیمال، سبکی بی نظیر را برای مردم دنیا به ارمغان آوردند. سبک اسکاندیناوی برای افرادی که می خواهند محیط زندگی خود را به سبکی مدرن طراحی کنند بسیار مناسب بوده و در تمام نقاط خانه از آشپزخانه تا سالن پذیرایی و از اتاق کار تا اتاق خواب قابل اجرا است.

یکی از مهم ترین خصوصیات سبک اسکاندیناوی بدون شک غالب بودن رنگ سفید در مکان است. این سبک در اتاق خواب نیز ظاهری بسیار زیبا به اتاق بخشیده و زمانی که با رنگ های دیگر نیز ترکیب شود فضایی شیک ایجاد می کند. اگر به دنبال طراحی اتاق خوابی دلباز، روشن و ساده هستید، کار را با خرید سرویس خوابی به رنگ سفید آغاز کنید. لوازم و مبلمانی با طراحی مینیمال و به دور از تجمل برای اجرای این سبک انتخاب مناسبی هستند. با سبک اسکاندیناوی فضای کافی برای حرکت کردن و اتاقی آرام و مدرن به دست خواهید آورد.

سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب

چگونه می توان سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب طراحی کرد؟

هیچ گاه تصور نمی شد که شب های سرد و بلند زمستانی، سبکی جذاب به رنگ سفید در دکوراسیون داخلی ایجاد کند. رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در این سبک، امکان ایجاد فضای دلبازی که در اتاق خواب به دنبال آن هستید را به شما می بخشد. در سبک اسکاندیناوی از مبلمان و لوازم چوبی در کنار رنگ سفید استفاده می شود.

  • ساده، مدرن و تا جای ممکن اشیاء کمتر!

همان طور که در بالا نیز گفته شد اولین نکته مهم در این سبک سادگی است… در طراحی اتاق خوابی با این سبک از هیچ وسیله ای که باعث خستگی چشم ها شود استفاده نکنید و تا جای ممکن لوازم ساده ای را به کار ببرید که از چوب طبیعی تهیه شده باشند؛ برای مثال کمدی با ترکیب چوب و رنگ سفید، میز پاتختی چوبی و شاید یک کتابخانه کوچک… زمانی که اشیاء چوبی را برای بازسازی طبیعت در اتاق خواب خود خریداری می کنید، برای این که از ایجاد دکوراسیونی خسته کننده جلوگیری کنید می توانید از لوازم فلزی نیز به عنوان عنصری تکمیل کننده در کنار چوب بهره ببرید. هم چنین در کنار رنگ سفید می توانید از سایر رنگ های ملایم نیز در سرویس خواب و لوازم دکوری استفاده کنید، اما مراقب باشید که از رنگ ها و لوازمی که سادگی محیط را از بین ببرند دوری کنید!

چگونه می توان اتاق خوابی به سبک اسکاندیناوی طراحی کرد؟

هنگام خرید سرویس خواب و لوازم اتاق باید به سفید بودن آن ها دقت کنید، اما نکته دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشد: اشیاء کمتر، آرامش بیشتر! هر چه قدر هم که این جمله مانند یک شعار به نظر برسد اما در سبک اسکاندیناوی جایی برای اشیاء اضافه در دکوراسیون اتاق خواب وجود ندارد. حتی در انتخاب کمد لباس ها نیز از مدل های مینیمال و حتی گاهی مدل های پنهان شده در دیوار استفاده می شود. با قرار دادن تنها اشیاء و لوازمی که به آن ها نیاز دارید می توانید سبک مورد نظر خود را در اتاق خواب اجرا کرده و به اتاقی مرتب و دارای نظم دست پیدا کنید.

در سبک اسکاندیناوی جایی برای اشیاء اضافه در دکوراسیون اتاق خواب وجود ندارد

  • از نور طبیعی روز استفاده کنید.

خانه ای آرامش بخش است که نورگیر و روشن باشد… بدون شک اولین جمله ای که برای تعریف یک خانه آرامش بخش به کار می رود همین جمله است. خانه هایی که از نور طبیعی روز به اندازه کافی بهره مند می شوند دارای فضایی باز و روشن هستند و هر فردی از گذراندن زمان خود در چنین مکان هایی لذت می برد. در سبک اسکاندیناوی نیز استفاده از نور روز بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که خانه های کشور فنلاند دارای پنجره های بزرگ و عریض هستند! از آن جایی که همیشه امکان تعویض پنجره های خانه وجود ندارد باید از روش های دیگر برای روشن کردن اتاق خواب استفاده کنید.

اگر در اتاق خواب شما پنجره ای بزرگ  وجود ندارد از سایر لوازم روشن کننده استفاده کنید. آباژور ها و لامپ های ریسه ای انتخاب مناسبی هستند. اما برای این که سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب را به نمایش بگذارید شمع ها را نیز فراموش نکنید. استفاده از شمع های سفید در کنار سرویس خوابی سفید رنگ هم اتاق را روشن تر کرده و هم فضایی آرامش بخش و مطبوع ایجاد می کند. اگر می خواهید برای استراحت کردن فضایی آرامش بخش در اختیار داشته باشید، شمع های معطری که خاصیت درمانی دارند نیز انتخاب مناسبی خواهند بود. فراموش نکنید که نور شمع نیز دارای خاصیت آرامش بخشی می باشد. زمان هایی که می خواهید استراحت کرده و به آرامش برسید، در اتاقی دلباز همراه با شمع های روشن از زمان خود لذت ببرید…

در سبک اسکاندیناوی نیز استفاده از نور روز بسیار اهمیت دارد

  • از صنایع دستی استفاده کنید!

یکی از ویژگی های سبک اسکاندیناوی طبیعی بودن آن است. در این سبک تا جای ممکن همه چیز باید طبیعی باشد. با روش های ساخت لوازم در خانه می توانید بسیاری از اکسسوار ها و لوازم مورد نیاز در اتاق را خودتان بسازید. هم چنین خرید صنایع دستی ای که در آن ها از لوازم طبیعی استفاده شده باشد نیز شما را یک قدم به آن چه که در ذهن دارید نزدیک تر خواهد کرد. برای مثال در منسوجات مورد استفاده می توانید از پارچه های پنبه ای، پشمی و کتان استفاده کنید. پتو نیز یکی از اصلی ترین لوازمی است که در سرمای زمستان شما را گرم نگه می دارد، به همین دلیل خرید پتوای پشمی که با رنگ سفید هماهنگ باشد در ایجاد حال و هوای کشور های اسکاندیناوی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در کفپوش زمین نیز طبیعی بودن در الویت قرار دارد. به همین دلیل می توانید از کفپوش چوبی استفاده کنید. در مورد کفپوش نه از رنگ سفید، بلکه از رنگی مانند طوسی روشن که با رنگ سفید هماهنگ باشد استفاده کنید. کفپوش های پتینه کاری شده نیز می توانند با فضای اتاق هماهنگی زیبایی ایجاد کنند. این کفپوش ها در ترکیب با سرویس خواب سفید فضای دلنشینی ایجاد خواهند کرد.

ویژگی های سبک اسکاندیناوی طبیعی بودن آن است

  • سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب با رنگ های روشن هماهنگ با هم… 

اگر می خواهید از سبک اسکاندیناوی در اتاق خواب استفاده کنید، باید رنگ سفید را به عنوان رنگ اصلی قرار بدهید. اما در کنار رنگ سفید که نماد سرزمین های برفی کشور های اسکاندیناوی است می توانید از رنگ های دیگر نیز استفاده کنید. اما باید به هماهنگی موجود در این سبک توجه کنید. برای سرویس خواب رنگ های سفید و کرم را انتخاب کنید، هم چنین می توانید از رنگ طوسی نیز به جای رنگ سفید استفاده کنید. در مورد رنگ روتختی نیز می توانید از رنگ های سفید، کرم، طوسی، آبی و سبز روشن استفاده کنید. در جزئیات کوچک نیز رنگ سیاه مناسب خواهد بود. اما این رنگ در ابعاد بزرگ تر باعث کاهش روشنی اتاق خواهد شد.

در مورد پرده ها نیز رنگ های روشن را انتخاب کنید و اگر می خواهید رنگی به غیر از سفید داشته باشد، رنگ طوسی روشن انتخاب مناسبی خواهد بود. اگر از پرده های توری کرم رنگ استفاده می کنید، رنگ های قهوه ای روشن نیز برای زیر این پرده های توری مناسب خواهد بود.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید، باید رنگ سفید را به عنوان رنگ اصلی