کدام سبک اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی را می پسندید؟

سبک اتاق نشیمن

کدام سبک اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی را می پسندید؟

طراحی داخلی یک مقوله پیچیده است که در اوج سختی می تواند بسیار ساده باشد. تمام انسان ها به دنبال آن هستند که خانه ای زیبا و محیطی مناسب را برای زندگی خود و اعضای خانواده فراهم کنند و دکوراسیون چیزی است که می تواند آن چه را که به دنبال آن هستید در اختیار شما قرار دهد. طراحی داخلی جزئیات و قوانین بسیاری دارد که نمی توان در یک مطلب به تمام آن ها پرداخت، اما آن چه که در دکوراسیون اهمیت بیشتری داشته و در واقع مسیر شما را مشخص می کند، این است که قدم اول را درست بردارید و قدم اول چیزی نیست به غیر از آن که سبک مورد نظر و محبوب خود را مشخص کنید. برای این منظور لازم است که به یک سوال پاسخ دهید: چه سبک خانه و نشیمنی می خواهید؟ تفاوتی ندارد که سبک شما کلاسیک، مدرن و یا مینیمال باشد، موضوع مهم این است که برای هر فردی با هر سلیقه یک سبک مناسب وجود دارد. بررسی سبک های مختلف طراحی داخلی می تواند برای شما الهام بخش باشد. پس با پویانو همراه باشید تا با بررسی ویژگی های سبک اتاق نشیمن و پذیرایی در دکوراسیون داخلی به نتیجه ای مناسب دست پیدا کنید:

سبک اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی

  1. سبک مدرن با طراحی سیاه و سفید

همیشه و در همه حال برای این که فضایی مدرن ایجاد کنید می توانید از ترکیب رنگ های سیاه و سفید بهره مند شوید. زیرا این ترکیب رنگی، در تمام دوره ها و در تمام زمان ها زیبایی خود را حفظ می کند و هرگز ترکیبی از مد افتاده نخواهد بود. به طور کلی می توان گفت که در سبک مدرن رنگ های خنثی در الویت قرار دارند و زمانی که از ترکیب این دو رنگ خنثی در کنار یکدیگر بهره ببرید می توانید فضای مدرنی که به دنبال آن هستید را ایجاد کنید.

سبک مدرن با طراحی سیاه و سفید

  1. سبک کانتری

سبک کانتری یکی از سبک های محبوب در طراحی داخلی به شمار می رود که می تواند فضایی گرم و صمیمی را برای زندگی در اختیار شما قرار دهد.. عناصر و رنگ های گرفته شده از طبیعت و طرح های گلدار از جمله ویژگی های این سبک به شمار می روند. سبک کانتری در واقع سبکی ساده، بی آلایش، طبیعی و بسیار راحت است و با یک زندگی آرام سازگاری دارد. پس  اگر به دنبال ایجاد فضایی آرام و صمیمی برای زندگی هستید سبک کانتری می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

سبک کانتری

  1. سبک کلاسیک و درخشش رنگ طلایی

اگر به تجمل و لوکس بودن علاقه مند هستید، سبک کلاسیک برای شما مناسب خواهد بود. رنگ طلایی یکی از رنگ های پرکاربرد در سبک کلاسیک است که زمانی که در کنار رنگ های تیره به کار برده شود جلوه ای با شکوه به مکان می بخشد. با این روش، هم می توانید به مکانی لوکس دست پیدا کنید و هم جلوه ای تاثیر گذار به آن ببخشید.

البته می توانید سبک کلاسیک را به شکلی ساده تر نیز مورد استفاده قرار دهید. اگر رنگ طلایی رنگ محبوب شما نیست، انتخاب رنگ های آرام تری مانند کرم و بژ با مبلمان سبک کلاسیک نیز می تواند نتیجه مشابهی را به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که پارچه مخملی از جمله عناصری است که می تواند در ترکیب با مبلمان کلاسیک فضایی مجلل و لوکس را در اختیار شما قرار دهد.

سبک کلاسیک و درخشش رنگ طلایی

  1. اتاق نشیمن با طراحی معاصر

در انتخاب سبک اتاق نشیمن بر خلاف افرادی که به سبک کلاسیک علاقه مند بوده و به دنبال تجمل هستند، افرادی نیز وجود دارند که فضایی ساده، بی ادعا و آرامش بخش برای آن ها کافی است. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، سبک معاصر و طراحی های ساده آن می تواند برای شما مناسب باشد. استفاده از چوب در سبک معاصر رایج است و طراحی های خاص و منحصر به فرد از ویژگی های آن به شمار می رود.

چوب می تواند فضایی گرم در محیط ایجاد کرده و طراحی های خاص، جلوه ای مدرن به آن می بخشند. معمولا برای ایجاد فضایی مدرن و معاصر از رنگ های خنثی استفاده می شود، در حالی که رنگ های دیگری مانند بنفش، سبز و آبی نیز می توانند آرامشی که به دنبال آن هستید برای شما ایجاد کنند. پس خود را به رنگ های خنثی محدود نکرده و رنگ های دیگر را نیز امتحان کنید.

اتاق نشیمن با طراحی معاصر

  1. سبک مینیمال

افرادی که به سادگی علاقه مند بوده و از اغراق فراری هستند، سبک مینیمال می تواند پاسخگوی نیاز آن ها باشد. اشیاء محدود و رنگ های خنثی ای که در این سبک به کار برده می شوند، فضایی آرام و راحت را در اختیار شما قرار خواهند داد. «کم، زیاد است» این شعار سبک مینیمال است. پس اگر به دنبال ایجاد چنین سبکی در محیط زندگی خود هستید، لوازم و اشیاء اضافه را دور بریزید.

سبک مینیمال

  1. سبک ترکیبی

در سبک اتاق نشیمن اگر انتخاب تنها یک سبک برای شما دشوار است، می توانید از چندین سبک در کنار یکدیگر استفاده کنید. برای مثال سبک کلاسیک را با سبک مدرن و یا سبک مدرن را با سبک صنعتی ترکیب کنید. البته در این روش باید بسیار مراقب باشید، زیرا انتخاب های اشتباه می تواند نتیجه آزار دهنده و نامناسبی را به همراه داشته باشد. در این مورد می توانید از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

سبک ترکیبی

  1. سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی سبکی آرامش بخش است که فضایی دلباز و فرح بخش را در اختیار شما قرار می دهد. در این سبک معمولا رنگ سفید به عنوان رنگ غالب به کار برده شده و دیوار ها نیز به رنگ سفید انتخاب می شوند. اما از رنگ های دیگر نیز می توانید در سبک اسکاندیناوی استفاده کنید. زیرا آن چه که در این سبک در الویت قرار دارد، اکسسوار ها هستند.

سبک اسکاندیناوی

  1. سبک شبی شیک

اگر می خواهید سبک اتاق نشیمن ، همیشه فضایی بهاری و دلنشین داشته باشید، راه حل شما بسیار ساده است؛ رنگ های پاستلی دلنشین، کاغذ دیواری های گل گلی و گل های طبیعی همان چیزی هستند که می تواند بهار را به خانه شما بیاورند و تمام این ویژگی ها را می توانید در سبک شبی شیک بیابید. این سبک، سبکی رمانتیک و زنانه است که جلوه ای گرم و دوست داشتنی به هر مکانی که در آن به کار برده شود می بخشد.

سبک شبی شیک

  1. سبک صنعتی

همان گونه که از نام آن مشخص است، ویژگی اصلی سبک صنعتی استفاده از عناصر صنعتی در طراحی داخلی است. سطوح فلزی، رنگ ها، چراغ ها و اکسسوار های صنعتی، لوله های آب و سیم کشی های روکار، دیوار های آجری و یا بتنی و هم چنین چوب های کار نشده از ویژگی های این سبک به شمار می روند. سبک صنعتی یکی از ترند های محبوب در طراحی داخلی به شمار می رود و بر خلاف سبک شبی شیک، جلوه ای سرد و مردانه به مکان می بخشد.

سبک صنعتی

در این مطلب تلاش شد تا محبوب ترین سبک های طراحی داخلی به طور کلی به شما معرفی شده و ویژگی های اساسی آن ها مطرح شود. قبلا در پویانو هر یک از این سبک ها و حتی سبک های دیگر نیز به طور جامع مورد بررسی قرار گرفته و تمام ویژگی ها و تاریخچه آن ها مطرح شده است. پس اگر اکنون سبک مورد علاقه خود را مشخص کرده اید می توانید به مطالبی که در گذشته در مورد آن سبک منتشر شده اند مراجعه کرده و ویژگی های آن را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و در خانه خود به نمایش بگذارید.

 

 

 

سبک اتاق نشیمن

تحریریه پویانو