ساماندهی چیدمان آشپزخانه

سازماندهی فضا و ساماندهی چیدمان آشپزخانه

یک راه حل به ازای هر مشکل!

می­خواهید دستی به سر و روی آشپزخانه­تان بکشید و ساماندهی چیدمان آشپزخانه را انجام دهید اما مشکلات زیادی دست و پایتان را بسته؟ کافی است نگاهتان را تغییر دهید. برای هر کدام از این مشکل­ها دست کم یک راه حل وجود دارد. با پویانو همراه باشید تا بیش­تر بدانید.

 

 

 

با یخچال شروع کنید

بحث سازماندهی فضای آشپزخانه که به میان می­آید، شاید مهم­ترین قسمت، فضای داخل یخچال باشد. یخچال، وسیله­ای است که هر روز به دفعات با آن سر و کار دارید و یک یخچال شلوغ، همان چیزی است که می­تواند شما را کلافه و عاصی کند. برای این که اول از همه با این مشکل خداحافظی کنید، هر طبقه را به یک دسته مشخص از مواد غذایی اختصاص دهید. اگر یخچال شما طبقه­بندی مناسبی ندارد و فضای یکپارچه دارد، از دیوایدر استفاده کنید.

 

 

 

پلاستیکی­های محبوب

ظروف پلاستیکی از گذشته تا الان محبوبیتشان را در میان لوازم نگهداری و سازماندهی مواد و تجهیزات آشپزخانه حفظ کرده­اند. این ظروف تقریبا همه جا پیدا می­شوند و دم­دستی­ترین گزینه برای نظم دادن به آشپزخانه هستند. مزیتی که اکثر این ظرف­ها دارند، قابل شستشو بودنشان است و همین طور این که به سادگی باز و بسته می­شوند. می­توانید آن­ها را داخل یخچال یا روی کابینت بگذارید.

 

 

سبدها همیشه کارسازند

مورد بعدی که بدون شک برای سازماندهی آشپزخانه به کار می­آید، سبد است. سبدهای فلزی مقاوم برای جدا کردن مواد غذایی از یکدیگر و حتی قرار دادن آن­ها در یخچال و فریزر مناسب هستند. این سبدهای جان­سخت به این سادگی­ها خراب­بشو نیستند و گزینه مقرون به صرفه­ای محسوب می­شوند.

 

 

لغزش ممنوع!

بطری­ها شما را دیوانه می­کنند؟ البته؛ وقتی روی هم می­لغزند یا به محض افتادن یکی، بقیه هم مثل دومینو شروع می­کنند به افتادن. فکری به حال بطری­ها بکنید و از ارگانیزر­های مخصوص بطری کمک بگیرید تا لغزش و ماجراهای دیگر به پایان برسند.

 

 

از این تمیز­تر نمی­شود

سطل زباله ذاتا تمیز نیست؛ اما با اختصاص دادن یک جای مخصوص به آن با فضای کافی و محصور، دیگر نباید نگران مشکلات مربوط به آن باشید. با داشتن یک کشو برای این منظور، کارتان ساده­تر از ساده می­شود.

 

 

سلام به دستیار متحرک

من فکر می­کنم هر کسی از داشتن یک قفسه سیار در آشپزخانه خوشحال می­شود. اگر آشپزخانه بزرگی دارید و برای بردن وسایل از این سو به آن سو باید چند بار رفت و آمد کنید، یکی از این قفسه­ها می­توانند برایتان نجات­بخش باشند. کافی است وسایلی که مدام نیاز دارید را داخل قفسه گذاشته و شروع به حرکت دادن کنید.

 

 

این جا هوا جریان دارد

حوله و دستمال­های مخصوص آشپزخانه که مدام در معرض آلودگی هستند و باید پیاپی شسته شوند، بهتر است در هوای آزاد و فضایی قرار بگیرند که به سادگی خشک شوند. استندهای فلزی مخصوص این کار به شما کمک می­کنند از تجمع باکتری و بوی بد در حوله­ها جلوگیری کنید.

 

 

 

در برای در!

برای ساماندهی چیدمان آشپزخانه و به درهای بی­شمار، از در کابینت­ها کمک بگیرید. ظروف آشپزخانه، اکثرا در دارند و این درها وقتی می­خواهید ظروف را داخل هم بگذارید تا فضای کم­تری اشغال کنند، جای مناسبی ندارند. راه حل این مشکل ساده است: پشت در یک یا دو تا از کابینت­ها میله شبیه به نگهدارنده حوله یا زنجیر نصب کنید و درها را تکیه دهید.

 

 

برای شما که قهوه می­نوشید

فرهنگ قهوه نوشیدن دیگر همگانی شده و بسیاری را درگیر کرده است. اگر عادت دارید هر روز و حتی چند بار طی یک روز قهوه بنوشید، بهتر است برای نگهداری پک­های قهوه از جعبه جداگانه و مخصوص استفاده کنید. سعی کنید انتخابتان جعبه­ای باشد که بدون نیاز به زیر و رو کردن، به شما امکان دسترسی به طعم و گزینه مورد نظرتان را بدهد.

 

 

باریک؛ اما کاربردی!

همه ما موقع آشپزی کردن به یک سری موارد نیاز داریم: ادویه­ها، انواع روغن، رب و غیره. معمولا این موارد یا روی کانتر آشپزخانه قرار دارند (که منظره جالبی ایجاد نمی­کند)، یا بدتر از آن، هر کدام در گوشه­ای از آشپزخانه­اند و دور از دسترس. یک کشوی باریک و طویل می­تواند این مساله را حل کند. این کشو را بهتر است کنار یخچال یا گاز منظور کنید.

 

 

این یک وایت­برد نیست!

از دید کلی، بله؛ اما دقیق­تر که شوید، این فقط یک وایت­برد نیست. لیست موادی که باید تهیه کنید، زمانی که باید فلان غذا را از داخل فریزر بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد، نکاتی که برای یادآوری به دیگران لازم می­دانید و بسیاری موارد دیگر هستند که نوشتنشان روی وایت­برد به آسودگی خاطر شما کمک می­کند؛ پس این فقط یک وایت­برد نیست؛ بلکه اتاق فرمان آشپزخانه شماست.

 

آویزانشان کنید

در ساماندهی چیدمان آشپزخانه برخی از وسایل را به دفعات در طی روز نیاز دارید. این­ها بهتر است داخل کابینت قرار نگیرند و همیشه در دسترس باشند. برای این که کانتر آشپزخانه­تان بی­نظم و شلوغ نشود، یک تخته یا شلف روی دیوار نصب کنید و وسایل مذکور را آویزان.

 

 

 

جهت مشاوره و چیدمان دقیق آشپزخانه یا اتاق خواب با مجموعه پویانو در تماس باشید