ساخت و تعمیر کابینت ؛ برای دکوراسیون آشپزخانه خود هوشمندانه تصمیم بگیرید!

ساخت و تعمیر کابینت ؛ برای دکوراسیون آشپزخانه خود هوشمندانه تصمیم بگیرید!

ساخت و تعمیر کابینت ؛ برای دکوراسیون آشپزخانه خود هوشمندانه تصمیم بگیرید!

ساخت و تعمیر کابینت، جزو لاینفک و تقریبا مهم ترین بخش دکوراسیون آشپزخانه است. بنابراین طبیعی است اگر به آن اهمیت زیادی داده شود. از آن جا که کابینت ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، خراب شدن آن ها نیز امری طبیعی به حساب می آید. رطوبت و گرمای محیط آشپزخانه، تقریبا هیچ نوع کابینتی را در امان نمی گذارد، پس اگر چند سال بعد از نصب با پوسیدگی و تغییر رنگ کابینت های آشپزخانه تان مواجه شدید، اصلا تعجب نکنید. جه می خواهید برای نخستین بار کابینت سفارش دهید و چه مایل هستید کابینت های فعلی خود را عوض کنید، می توانید با اطلاعات گردآوردی شده در این مطلب، تصمیم هوشمندانه تری بگیرید. برای آشنایی با زیر و بم چگونگی ساخت و تعمیر کابینت با پویانو همراه باشید.

ساخت یا تعمیر ؛ کدام بهتر است؟

ساخت یا تعمیر ؛ کدام بهتر است؟

شاید پیش از این که وارد بحث تخصصی مربوط به نوع کابینت ها شویم، بخواهید بدانید که از بین دو گزینه ساخت و تعمیر، بهتر است کدام انتخاب شود. در پاسخ باید گفت که این را بدون در نظر گرفتن وضعیت کابینت های فعلی، قدرت مالی و سطح انتظار شما نمی توان مشخص کرد، اما در ادامه این مطلب با بررسی مقوله ساخت و تعمیر کابینت های فلزی و ام دی اف به شما خواهیم گفت که چطور با در نظر داشتن فاکتورهای مذکور تصمیم درستی بگیرید.

ساخت و تعمیر کابینت فلزی

ساخت و تعمیر کابینت فلزی

برای افرادی که هنوز در آشپزخانه خود کابینت فلزی دارند، ممکن است این سوال پیش بیاید که تعمیر کابینت های قبلی بهتر است یا خرید یک کابینت جدید. ما در پاسخ این سوال به شما می گوییم که اگر از پس هزینه های سفارش و اجرا بر می آیید، بهتر است هر چه زودتر کابینت های خود را عوض کنید. به هر حال، کابینت های قبلی شما هم عمر خودشان را کرده اند و شاید وقت آن باشد که یک تغییر بزرگ ایجاد کنید.

در صورتی که توان مالی شما در حدی نیست که کابینت های فعلی را با کابینت های ام دی اف جایگزین کنید، می توانید یک کابینت فلزی دیگر سفارش دهید. به هر حال، ما تعمیر کابینت های فلزی قدیمی را پیشنهاد نمی کنیم، چون هزینه اش تقریبا با هزینه ساخت کابینت جدید برابری می کند و از طرفی شاید در فاصله کمی مجددا مجبور به انجام تعمیر شوید. در ضمن، ظاهر کابینت های قدیمی را به هیچ وجه نمی توان با مدل های جدید مقایسه کرد.

اما اگر کابینت های فلزی شما آن قدرها هم قدیمی نیستند و شما تنها مایل به ایجاد تغییرات جزیی می باشید، می توانید با یک کابینت ساز مجرب مشورت کنید و با تغییر رنگ، عوض کردن روکش یا حتی دسته ها ظاهر جدیدی به آشپزخانه خود بدهید. مواردی مثل رنگ زدن رویه، جدا کردن کابینت ها از هم، نصب درب برای کابینت های آسیب دیده، تعمیر لولا و دستگیره های زنگ زده، صافکاری بخش های ضربه دیده و افزایش طبقه از جمله تغییرات رایج در این رابطه هستند.

ساخت و تعمیر کابینت ام دی اف

ساخت و تعمیر کابینت ام دی اف

پیشرفت فناوری ساخت مواد به پدید آمدن گزینه های جدید در صنعت کابینت سازی منجر شده است و به همین خاطر، الان سال هاست که کابینت های ام دی اف، جای کابینت های چوبی و فلزی را گرفته اند. مزیتی که کابینت های ام دی اف نسبت به انواع فلزی دارند، مقاومت آن ها در برابر گرمای آشپزخانه و حفظ رنگ و زیبایی تا مدت طولانی است. در ضمن، این کابینت ها وزن کم تری دارند و معمولا کار کردن با آن ها نیز راحت تر است.در زمان نصب کابینت ها بهتر است ابتدا از بابت عدم رطوبت و ترک خوردگی دیوارها اطمینان حاصل کنید و اگر مشکلی بود، برای گچ کاری اقدام نمایید.

وقتی بحث تعمیر کابینت به میان می آید، مزیت کابینت های ام دی اف در مقایسه با انواع فلزی بیش تر مشخص می شود، چرا که تعمیر این کابینت ها خیلی ساده تر از انواع فلزی است و معمولا نیازی به ساخت مجدد کابینت نمی باشد. در واقع، هر زمان که مشکلی پیش بیاید، به راحتی می توان قسمت معیوب را تعمیر کرد یا آن را مجددا ساخت. بنابراین، اگر ظاهر کابینت های ام دی اف خود را دوست دارید، در صورت بروز مشکل، بهتر است به تعمیر اکتفا کنید.

هزینه و زمان انجام کار

هزینه و زمان انجام کار

مدت زمان مورد نیاز برای ساخت یا تعمیر کابینت به عوامل زیر بستگی دارد:

  • زمان لازم برای مراحل مختلف ساخت و نصب
  • تمایل به اجرای کناف یا جزئیات اضافه در کنار کابینت ها
  • امور جانبی مثل حمل و نقل
  • پیش نیامدن مشکلات احتمالی

به طور معمول، ساخت کابینت ها جیزی در حدود 2 تا 3 هفته زمان لازم دارد و پس از آن شما می توانید ظروف خود را داخل کابینت ها جای دهید.

در رابطه با هزینه‌ ساخت یا تعمیر کابینت نیز عوامل زیر دخیل می باشند:

  • جنس کابینت (فلزی، چوبی، ام دی اف)
  • نوع کابینت (زمینی، دیواری، روی اپن، جزیره)
  • تعداد کارگرانی حاضر در زمان اجرا
  • تعداد کابینت‌ها و متراژ مورد نظر
  • هزینه حمل و نقل تجهیزات و مصالح
  • دستمزد استادکار و کارگران

برخی کابینت سازها قیمت اجناس مورد نیز را محاسبه کرده و در کنار اجرت خود، هزینه حمل و نقل و غیره را نیز از شما دریافت می کنند. عده ای دیگر خرید وسایل و حمل و نقل را به عهده شما می گذارند و صرفا اجرت نصب را به شکل روزمزد می گیرند. دسته دیگری نیز هستند که هزینه هر متر را با شما در میان گذاشته و کلیه هزینه های خرید جنس، حمل و نقل و نصب را روی آن سرشکن می نمایند.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو