زیبا کردن بالکن و پاسیو با 8 روش کم هزینه

زیبا کردن بالکن و پاسیو با 8 روش کم هزینه

زیبا کردن بالکن و پاسیو : زیبایی، راحتی و خاص بودن بالکن و فضا های بیرونی منزل خود را با آویزان کردن پرده، نورپردازی و غیره دو چندان کنید. آیا فضای بالکن شما به جای این که باصفا باشد خسته کننده و بی روح است و شما هم تمایل به ایجاد تغییرات بزرگ ندارید؟ چه فضای شما کوچک و یا بزرگ باشد در این جا هشت روش کم هزینه به شما نشان می‌دهیم که می‌توانید با آن فضای بالکن خود را باصفا و دلپذیر کنید.

1- انتخاب میز دایره ای به جای مستطیلی

اگر به فروشگاه لوازم خانگی رفتید و قصد داشتید میز برای فضای بالکن خود بخرید به جای میزهای مربعی و مستطیلی میزهای دایره‌ای یا بیضوی را انتخاب کنید.

میل های گرد برای حرکت دادن در اطراف راحت هستند و در صورت پر بودن تمام صندلی ها راحت تر می‌توان میهمان دیگری را جای داد. هیچ کس دوست ندارد هنگام غذا خوردن در گوشه میز بنشیند.

2- باغچه های دیواری خود را به حداکثر برسانید

بیشتر باغچه‌ها روی سطح زمین متمرکز هستند اما فنس‌ها و دیوارها را نیز می‌توان به عنوان باغچه استفاده کرد. در این عکس صاحبخانه از صندوق‌های نامه به عنوان گلدان استفاده کرده است که استفاده عالی از فضا در یک پاسیو کوچک است.

به علاوه، باغچه دیواری را نیز فراموش نکنید. در این جا یک ردیف از گلدان های چوبی را روی دیوار مشاهده میکنید.

این ایده را به کار ببرید اگر منظره زیاد چشم نوازی ندارید، حریم خصوصی بیشتری در برابر همسایگان می‌خواهید و یا این که صرفا به دنبال روشی برای اضافه کردن گلدان‌های بیشتر هستید.

به یاد داشته باشید که شما احتمالا به اندکی کار نجاری نیاز دارید تا گلدان ها را محکم سرجای شان نصب کنید.

در این جا، سرتیرهای چوبی ظاهر معماری جذابی به بالای دیوار بخشیده اند. آن ها به یک کلاهک چوبی روی دیوار متصل شده اند و درختچه‌های کوچکی که در امتداد آن ها بالا می‌روند را محکم نگه می دارد.

3- اندکی سر و صدا بیاورید

آیا حیاط کوچک شما پر از جیک جیک پرندگان نغمه خوان و وزوز زنبورهاست؛ اگر هست خوش به حال تان و اگر نیست برای ایجاد حس و حال خوب اندکی صدای طبیعی به حیاط خود بیاورید.

صدای آب نه تنها آرامش بخش است بلکه می ‌تواند صدای ترافیک و دیگر صداهای ناخواسته را بپوشاند.

پروژه‌های پرهزینه طراحی فضای سبز اغلب شامل فواره‌ها و تزئینات آبی هستند اما شما می‌توانید به همان اندازه از مزایای یک فواره کوچک لذت ببرید.

در این جا با یک گلدان لعابی ساده یک فواره آبی کوچک ساخته اند. بسیاری از گلخانه ها قطعات یا کیت‌های کاملی برای درست کردن فواره ها و حوضچه‌ها می فروشند.

اگر فضایی برای فواره یا صدای آب این تصور را در ذهن تان ایجاد می‌کند که آب حمام یا دوش آن باز مانده است، صدای باد هم جایگزین خوبی است. این یکی که به درخت گره خورده است به عنوان دکوری نیز عمل می‌کند.

4- پرده ها در زیبا کردن بالکن

از پرده ها برای حفظ حریم خصوصی، حفاظت از حریم خورشید، افزایش جذابیت و زیبایی محیط  استفاده کنید. پانل های پارچه‌ای برای متعادل کردن اشعه‌های خشن خورشید و نیز کمی گرم و خصوصی تر کردن فضای پاسیو موثر هستند. آن ها حتی انعطاف پذیر تر از پرده‌های حریر هستند و می‌توانید آن ها را در صورت نیاز به راست یا چپ تغییر دهید.

از پارچه های مخصوص فضای بیرون نظیر Sunbrella به خصوص برای مناطقی که در معرض کثیفی هستند استفاده کنید.

به علاوه پانل های پارچه ای را انتخاب کنید که پایین آن ها سنگین باشد تا زمانی که باد وزید پارچه آن به باربکیو شما نرسد. شما نیاز دارید تا آن ها را به سایه بان بالای سرتان نصب کنید.

پرده های حریری برای ایجاد فضای نیمه خصوصی تر به کار می‌رود و خطوط خشن آلاچیق و تاق نماها را به تعادل ‌می‌رساند.

درحالی که آن ها در برابر نور خورشید و باران حفاظت نمی‌کنند اما از ورود حشره ها جلوگیری می‌کنند و حیات خلوت شما را رمانتیک تر و شیک تر نشان می‌دهند.

5- چراغ ها در زیبا کردن بالکن

برای یک تغییر دکوراسیون کم هزینه از لامپ ها استفاده کنید. لامپ‌ها حتی تاریک ترین و بی روح ترین فضاها را باصفا و دل انگیز می‌کنند. قیمت این لامپ ها بسته به کیفیت لامپ ها، متریال، نوع حباب و دوام و ماندگاری شان در فضای بیرون متغیر است. مدل ها و طرح های این لامپ ها زیاد هستند از کوچک تا کروی های بزرگ با شیدهای دکوری یا بدون آن ها.

چراغ مورد علاقه مند فانوس‌های کاغذی است. اگرچه این ها انتخاب خوبی برای فضاهای بیرون نیستند، اما شما می‌توانید این فانوس ها را در جنس نایلونی و رنگ و طرح رنگین کمانی پیدا کنید. برای حداکثر طول عمر، آن ها را در فضاهای سرپوشیده نصب کنید.

یک رشته از پرچم ها همیشه تزئین خوبی برای یک پاسیو است حتی اگر تولد هیچ کس نباشد.

6- شخصی سازی فضای حیاط و بالکن

با کمی خلاقانه فکر کردن برای زیبا کردن بالکن ، شما می‌توانید فراتر از گل ها و گیاهان و بوته ها روش هایی برای اعمال سلیقه خود پیدا کنید. این جا، تیله‌های شیشه ای قدیمی به بالای نرده فرفوژه نصب شده اند.

یکی از دوستان من روش دوست داشتنی درخت بطری را برای تزئین باغ و باغچه به من پیشنهاد داد. بطری‌ها را روی شاخه های درختی خشک شده قرار می‌دهند یا به بخش‌های بزرگ تر آن را گره می زنند. بر اساس برخی باورهای قدیمی، این بطری ها روح‌های پلید را که در شب در باغ پرسه می زنند می‌گیرد.

رنگ آبی کبالت مناسب ترین رنگ برای این بطری هاست اما رنگ سبز نیز دومین رنگ محبوب است.

نویسنده Felder Rushing کتابی در مورد درخت های بطری نوشته است و زمینه‌های تاریخی جالبی را در مورد این سنت ارائه کرده است.

در این حیاط خلوت، صاحبخانه روی یک دیوار نقاشی کرده است تا علاقه خود به تصویرسازی آرت دکو را نشان دهد.

اگر قصد دارید تا سال های زیادی در خانه فعلی خود زندگی کنید، سنگ ها، صدف ها و یادگاری های خود را جمع آوری کنید و آن ها را به جزئی از دیوار بالکن یا کفپوش خود تبدیل کنید.

7- تضاد با خنثی-با بافت و طرح ها

متریال کفپوش کردن، آجرها، فنس ها و متریال نمای ساختمان معمولا خنثی است بدون هیچ طرح و نقشی، پس با اندکی رنگ شاد فضای خود را با صفا کنید.

امروزه، همانند تصویر بالا فرش های فضای بیرون و داخل و موکت ها با ترکیبی از طرح ها و رنگ ها می‌آیند.

کوسن ها روش آسان دیگری برای وارد کردن الگو، طرح و بافت است و می‌توان به راحتی آن ها را بعدا با مدل های دیگر عوض کرد. این جا، این کوسن ها واقعا اولین چیزی هستند که توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

کوسن ها حتی گاهی اوقات صندلی های سفت و سخت فضای بیرون را برای نشستن راحت تر می‌کنند.  اگر قصد ندارید روی آن ها را بپوشانید مطمئن شوید که پارچه و آستر کوسن ها برای استفاده در فضای بیرون مناسب هستند.

8-از چیزهایی که قبلا داشته اید برای زیبا کردن بالکن دوباره استفاده کنید

انبار، زیرزمین و پارکینگ خود را برای قطعات غیر استفاده‌ای که ممکن است دوباره به کار بیایند بررسی کنید. این استند ردیفی گلدان قبلا یک استند شمع بوده است.

 

 

 

زیبا کردن بالکن

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz