جریان ریتم موسیقی در طراحی داخلی !

ریتم طراحی داخلی!

جریان ریتم موسیقی در طراحی داخلی !

برای رسیدن به یک طراحی داخلی زیبا و حتی متفاوت، می توان از اتفاقات، موضوعات و موارد بسیاری الهام گرفت و یکی از مواردی که می تواند الهام بخش دکوراسیونی متفاوت باشد، رقص و موسیقی است. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر نت ها و ریتم موزیک و رقصی که از دیدن و شنیدن آن ها لذت برده و حتی اگر استعداد داشته باشید به یادگیری و اجرای آن ها می پردازید، در طراحی داخلی محیط زندگی شما نیز به کار برده شوند، در نهایت چه دکوراسیونی پدیدار خواهد شد؟ برای آشنایی با کاربرد رقص و ریتم موسیقی در طراحی داخلی با پویانو همراه باشید:

جریان ریتم موسیقی در طراحی داخلی !

  • سبک ریتمیک سامبا / برزیل:

در کشوری که در تمام طول سال هوای گرم در آن حاکم است، انسان ها و خانه ها نیز درست مانند رقص سامبا گرم و صمیمی هستند. برزیل که به نظر می رسد ریتم های پر انرژی سامبا را با درخشان ترین تنالیته های رنگ های سبز، قرمز، زرد و آبی به خانه ها منتقل کرده است، سبک های مختلف را در ریشه های دکوراسیون خود ذوب می کند.

خورشید بزرگ ترین منبع الهام برزیل و سامبا به شمار می رود. خانه ها که بخشی از شیوه زندگی شکل گرفته توسط کارناوال ها هستند، در فضایی کوچک، تحرک و نشاط سامبا را میزبانی می کنند. مبلمانی که محصول سرعت بالا به شمار می روند، از چوبی که از درختی محلی، سخت و مایل به رنگ قرمز تهیه می شود، ساخته می شوند. اگر خانه شما به سبک سامبا طراحی شود، به مکانی رنگی، شاد و پر انرژی تبدیل خواهد شد.

  • سبک ریتمیک فلامنکو/ اسپانیا:

سبک فلامنکو که در منطقه اندلس اسپانیا متولد شده و در سراسر جهان رواج پیدا کرده است، سبک زندگی مهیجی است که از این جغرافیای مدیترانه ای الهام گرفته و در طراحی داخلی جان دوباره گرفته است. سبک زندگی اسپانیایی ها که مبتلا به لذت و شادی هستند، در طراحی داخلی محیط زندگی آن ها نیز تاثیر گذار بوده است. برای آن ها در محیط خانه نیز، لذت و راحتی در الویت قرار دارند.

سبک ریتمیک فلامنکو/ اسپانیا:

دیوار های سفید آهکی، پنجره ها و درب هایی به رنگ آبی کبالت، ظروف چینی، گلدان های رنگارنگ و گل ها بخشی از فرهنگ خانگی اسپانیایی ها به شمار می روند. خانه های اسپانیایی، سبکی معمول از مدیترانه هستند که در کفپوش ها از کاشی و در اتاق خواب از پشه بند، گلیم، کوسن ها و نقوش شرقی و اسلیمی استفاده می کنند. اگر سبک فلامنکو در خانه شما جریان داشت، راحتی و لذت در الویت قرار داشتند.

سبک فلامنکو که در منطقه اندلس اسپانیا متولد شده

  • سبک ریتمیک والس/ اتریش:

والس، رقص زوج ها، با هماهنگی و قوانین آزادی که دارد سرگرمی ای بی نظیر برای شب های سرد اتریشی به شمار می رود. خانه های این کشور سردسیر، درست مانند سالن های رقص آن، در مبارزه با سرمای زمستانی، دارای فضایی گرم هستند. سبک اتریشی، با مفهوم دکوراسیونی که از خانه های کوهستانی آمده و از رقص والس الهام گرفته است، سبکی عاشق چوب است.

سبک ریتمیک والس/ اتریش:

در فضای داخلی که مبتنی بر زندگی کوهستانی طراحی می شود، خز های مصنوعی، پارچه های پشمی، شومینه های سنگی، صندلی های راحت و بزرگ با تعداد زیادی بالش و کوسن و پتو های رنگارنگ، تجسم سبک اتریشی هستند که با الهام از کوه های آلپ شکل گرفته است. اگر خانه شما از سبک والس الهام گرفته باشد، گرمای خانه های کوهستانی در آن جلوه خواهد کرد.

در فضای داخلی که مبتنی بر زندگی کوهستانی طراحی می شو

  • سبک ریتمیک ناپلی/ ایتالیا:

آهنگ های ناپولیایی که زاده شهر ناپل در ایتالیا بوده و اغلب با ماندولین نواخته می شوند، درست مانند معماری و دکوراسیون سنتی این منطقه، آهنگ های عامیانه عاطفی ای به شمار می روند. میزهای بزرگ با خنده های زیاد، بالکن های گلدار، کف های کاشی کاری شده، صندلی هایی با نقوش بزرگ، آینه های قاب دار و رنگ های پر جنب و جوش که از روح مدیترانه الهام گرفته شده اند، درست مانند آب و هوای این منطقه نرم و لطیف هستند.

سبک ریتمیک ناپلی/ ایتالیا:

گل های رنگارنگ که از میله های بالکن با آهن فرفورژه آویزان شده اند، اثباتی بر لذت بخش بودن زندگی به شمار می روند. در شهر ناپلی در تابستان، زندگی در بیرون از خانه ها جریان دارد. هر چه داخل خانه ها سنتی و ساده است، بیرون پر از رنگ، هیجان و انرژی است. اگر خانه شما شبیه به ترانه های ناپلی طراحی می شد، مملو از فضایی رمانتیک، رنگی و به همان اندازه سنتی می بود.

در شهر ناپلی در تابستان، زندگی در بیرون از خانه ها جریان دارد.

  • سبک ریتمیک شانسون/ فرانسه:

شانسون که به معنای شعر اصیل فرانسوی است، به خودی خود یک سبک موسیقی است. موسیقی ای که شبیه به خانه های رمانتیک فرانسوی بوده و یا خانه هایی که به موسیقی شباهت دارند، هر دو دارای عناصر عاشقانه هستند. عتیقه جات، عناصری مربوط به سبک های هنری چند صد سال قبل و عناصر این چنینی، روح کلاسیک دکوراسیون داخلی را تشکیل می دهند. در این خانه ها با سقف و پنجره های بلند، دکوراسیونی از ترکیب قدیم و جدید حاکم است.

سبک ریتمیک شانسون/ فرانسه:

پارچه های غنی ای از جمله مخمل و پنبه، آینه های قاب دار، تابلو های رنگ روغنی، لوستر ها، مجسمه ها، آباژور ها، مبل های پتینه کاری شده، کوسن های تزئینی و مبل های تک نفره از جمله عناصر اصلی خانه های فرانسوی به شمار می روند. در این سبک یک راحتی نامنظم و جزئیات زنانه با یکدیگر ترکیب می شوند. اگر خانه شما به سبک شانسون فرانسوی طراحی شود، بازتابی از گذشته با مفهوم دکوراسیون امروزی ترکیب خواهد شد.

شانسون که به معنای شعر اصیل فرانسوی است

ریتم موسیقی در طراحی داخلی

  • سبک ریتمیک رگی/ جامائیکا:

رگی که به عنوان راک جامائیکایی نیز معروف است، یک ژانر و سبک موسیقی کاملا جامائیکا است که ریشه آن در کالیفو و حتی راک است. خود جامائیکا و هم چنین خانه های آن درست مانند موسیقی اصیل آن، دارای نوعی جزئیات انحصاری و کاملا منحصر به فرد هستند. در جامائیکا که مانند موسیقی آن رنگ های زنده و انسان های پویا وجود دارند، مبلمان چوبی، منجق کاری های دستی و پارچه های رنگی، حداقل به اندازه درخت های موز این کشور شهرت دارند.

سبک ریتمیک رگی/ جامائیکا:

اشیاء و اکسسوار های چرمی همراه با جزئیات حصیری و بامبو، طیف های تیره و روشن رنگ سبز، خردلی، نارنجی و آبی در این بهشت موز ها، به نوعی با سبک رگی در ارتباط هستند. جامائیکا با میوه ها، ادویه جات و سواحل سفید خود در دریای کارائیپ در جنوب کوبا واقع شده است. عناصری مانند بطری های شیشه ای، نقشه ها  و قطب نما از خانه های جامائیکا کم نمی شوند. اگر خانه شما به سبک رگی جامائیکا طراحی شود، روحی زنده، تزئینی و بی مانند پیدا می کند.

اگر خانه شما به سبک رگی جامائیکا طراحی شود، روحی زنده، تزئینی و بی مانند پیدا می کند.

  • سبک ریتمیک ربتیکو/ یونان:

ربتیکو که در اوایل قرن نوزدهم در ازمیر جوانه زد و با مبادلات تجاری به یونان نیز منتقل شد، نوعی موسیقی و رقص اژه ای به شمار می رود. همان طور که سفیدی و رنگ های آبی با الهام از آسمان و دریا در جغرافیای اژه، کلید سبک خانه های یونان، به ویژه جزایر آن به شمار می روند، ربتیکو نیز یک نوع موسیقی خستگی ناپذیر در جزایر یونان است که در آن زندگی به آرامی جریان می یابد. زندگی ساده، بدون جزئیات و خستگی نا پذیر…

سبک ریتمیک ربتیکو/ یونان:

هدف از خانه های ساده، با لوازم اندک و مرتب، حاکمیت طبیعت بر روی آن است. مبلمان کوتاه که برای وزیدن باد ملایم اژه ای جا باز می کنند، طیف های رنگ آبی که از طبیعت و جغرافیا الهام گرفته شده اند و پارچه های کتانی و پنبه ای که بخشی از طبیعت به شمار می روند، فضای داخلی ای را ایجاد می کنند که نمادی از آرامش و خنکی به شمار می روند. کوچه های باریک و تمیز، قلاب بافی ها، سرامیک ها، پشه بند ها و کوسن ها، خطوط اصلی ای هستند که سبکی ساده و به دور از اغراق را ایجاد می کنند. اگر خانه شما از سبک ربتیکو یونان الهام می گرفت، به خانه ای دست پیدا می کردید که برای هر لذتی فضای مخصوص به خود را داشته، از شلوغی به دور و پر از راحتی می بود.

مبلمان کوتاه که برای وزیدن باد ملایم اژه ای جا باز می کنند

اگر خانه شما از سبک ربتیکو یونان الهام می گرفت،

دکوراسیون داخلی پویانو

دکوراسیون بر اساس ریتم موسیقی

طراحی داخلی خانه

 

ریتم موسیقی در طراحی داخلی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو